printlogo


کد خبر: 169427تاریخ: 1395/10/6 00:00
سرخط خبر

 سیدجلال ابراهیمی، دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد به‌دلیل برخی مسائل سیاسی پیش‌آمده در ترکیه و افت ارزش لیر، تعرفه‌های ترجیحی جدیدی که قرار بود بین ایران و ترکیه برقرار شود به تعویق خواهد افتاد.
 هادی کیادلیری، رئیس انجمن علمی جنگلبانی ایران با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۴۵ گونه آفت در سطح ۳۵۰ هزار هکتار جنگل‌های شمال طغیان کرده که برای سلامت انسان نیز بسیار خطرناک است، گفت: در سال‌های گذشته بالغ بر
40 میلیون اصله درخت شمشاد ۳۰۰ ساله از بین رفت.
 رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: آنفلوآنزای مرغی در استان‌های تهران، کرمانشاه و قم مهار شد.
 تسنیم نوشت: هواپیمایی آسمان تفاهمنامه خرید هواپیما را با شرکت هواپیماسازی سوخو برای هواپیماهای سوپرجت ۱۰۰ این شرکت امضا کرده است.
 ناصر مقدسی، قائم‌مقام سازمان جنگل‌های کشور اظهار داشت: در 10 سال آینده بهره‌برداری تجاری و صنعتی از جنگل‌های کشور لغو می‌شود.
 جدیدترین آمار سازمان هواپیمایی کشوری حاکی است 9/48 درصد پروازها در آبان با تاخیر انجام شده و هواپیمایی نفت با
۶۴ درصد رکوردار تأخیرات شده و پس از آن شرکت‌های ایرتور، آسمان و ایران‌ایر بیشترین تأخیرات پروازی را داشته‌اند.
 مهر نوشت: تدوین سند ملی کار شایسته با هدف صیانت از نیروی کار، حقوق بنیادین نیروی کار و ایجاد اشتغال مولد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.
 براساس سیاست کلی وزارت نیرو قرار است از این پس چاه‌های غیرمجاز موجود در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و همچنین چاه‌هایی که در قانون تعیین تکلیف کشاورزی قرار می‌گیرند، قانونی و شناسنامه‌دار شوند و شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز باید نسبت به پلمب و پرکردن چاه‌های متخلف اقدام کند.
 دبیر شورایعالی شهرسازی در نامه‌ای به استاندار و شهردار تهران، با غیرقانونی دانستن پروانه صادره برای برج زرین پروژه هرمزان بر توقف و عدم اجرای این برج تاکید کرد.
 بانک مرکزی نرخ تورم در 12ماه منتهی به آذر 95 نسبت به مدت مشابه پارسال را برابر 6/8 درصد اعلام کرد. شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران نیز به عدد 9/252 رسید که نسبت به آبان‌ماه 4/1 درصد افزایش یافت.
 


Page Generated in 0/0053 sec