printlogo


کد خبر: 169435تاریخ: 1395/10/6 00:00
اخبار

بازگشت هوای سالم
باز هم باران به داد تهران رسید
سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران وضعیت آنلاین کیفیت هوای تهران را در وضعیت سالم عنوان کرد. به گزارش تسنیم، لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران وضعیت آنلاین کیفیت هوای تهران را در شرایط سالم عنوان کرد. نظری گفت: با  بارش باران در تهران، شاهد کاهش چشمگیر آلاینده‌های تهران بوده‌ایم و شاخص آنلاین کیفیت هوای تهران در وضعیت سالم قرار دارد. سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران همچنین با اشاره به ناپایداری جوی در روزهای آینده پیش‌بینی کرد تا روز چهارشنبه کیفیت هوای تهران در وضعیت سالم قرار داشته باشد.
موج جدید بارش‌ها از چهارشنبه
در همین حال کارشناس سازمان هواشناسی گفته است: سامانه جدید بارشی که از شدت خوبی برخوردار است از عصر سه‌شنبه وارد کشور می‌شود. فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب اظهار داشت: بارش باران در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی، بخش‌هایی از اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، بخش‌هایی از شیراز، البرز و تهران آغاز شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این بارش‌ها  ادامه داشته باشد. وی افزود: اوج بارش‌های این سامانه روی 2 استان چهارمحال و بختیاری و لرستان است و باران در این مناطق با شدت بیشتری می‌بارد.  گودرزی از ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور خبر داد و گفت: سامانه جدید بارشی که از شدت بسیار خوبی برخوردار است از عصر سه‌شنبه وارد کشور می‌شود. اوج بارش این سامانه روی زردکوه (چهارمحال و بختیاری)  است. تهرانی‌ها و سایر استان‌های کشور از روز چهارشنبه منتظر بارش‌های خوبی باشند.  وی با اشاره به اینکه جریانات بارشی، جنوبی است، تاکید کرد: در 3 روز آینده شاهد کاهش برودت هوا خواهیم بود، صبح امروز (دیروز) دمای هوای اردبیل نسبت به روز گذشته 12 درجه افزایش یافته بود.

نیاز تهران به 800 واگن مترو
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفته است: «نادیده گرفتن افرادی که در قالب پیک موتوری در سطح شهر تهران کسب درآمد می‌کنند، ممکن نیست». به گزارش میزان، احمد دنیامالی با اعلام این مطلب افزود: جلوگیری از شماره‌گذاری موتوسیکلت‌های کاربراتوری و تعریف جایگزین برای این موتورها در کاهش آلودگی هوای شهر تهران نقش تاثیرگذاری را ایفا می‌کند. دنیامالی خاطرنشان کرد: بهترین روش برای از رده خارج کردن موتوسیکلت‌های کاربراتوری، فراهم کردن شرایط برای خرید موتوسیکلت‌های برقی ارزان‌قیمت برای قشر موتورسوار تهرانی است. وی تصریح کرد: در برخی خطوط مترو سرفاصله قطارها اکنون بین 12 تا 15 دقیقه است و همین موضوع نیز سبب می‌شود در برخی  ایستگاه‌ها ازدحام جمعیت را شاهد باشیم. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای کاهش سرفاصله قطارها در متروی تهران نیازمند اضافه شدن 800 واگن جدید هستیم و این تعداد یا باید جایگزین قطارهای فرسوده قبلی شده یا به برخی خطوط تزریق شود.


انتقال ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) به سامرا
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن اعلام قطعی بودن انتقال ضریح مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام به سامرا گفته است: «زمان و نحوه این انتقال اعلام نخواهد شد.»  حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام این مطلب که ضریح جدید امامین عسکریین به سامرا منتقل و بر بارگاه مطهر امام علی‌النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع)، نرجس خاتون و حمیده خاتون (مادر و عمه امام زمان(عج)) نصب خواهد شد، به ایکنا گفت: زمان و نحوه این انتقال اعلام نخواهد شد. وی افزود: درباره مراحل نصب و چگونگی آن نیز به دلیل مسائل امنیتی اعلام رسمی صورت نمی‌گیرد اما پس از پایان مراحل نصب صندوق‌های قبور مطهر و ضریح، طی مراسمی رسمی و با اعلام عمومی از ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) رونمایی می‌شود. گفتنی است، پس از پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق مسؤولان کشورمان از فراهم شدن شرایط انتقال این ضریح به سامرا خبر داده‌اند.
 


Page Generated in 0/0047 sec