printlogo


کد خبر: 169449تاریخ: 1395/10/6 00:00
اخبار

تنها جشنواره فرهنگی‌ درباره فتنه تعطیل شد
جشنواره مردمی «رسول آفتاب» که با هدف مبارزه با فتنه شروع به کار کرده بود، در آستانه ششمین سال خود متوقف شد. به گزارش فارس، رحیم مخدومی از نویسندگان دفاع‌مقدس و دبیر این جشنواره  گفت: ما یک زمان خیال می‌کردیم چون کارهای فرهنگی ما رنگ‌وبوی سیاسی دارد، اینها لابد دین را از سیاست جدا می‌دانند، لذا فقط می‌خواهند کار فرهنگی کنند اما وقتی دیدار آقای جنتی با آقای خاتمی را دیدیم، یا تشرف معاون فرهنگی ارشاد آقای دکتر صالحی به دفتر ناشر هتاک علیه مردم و نظام را، این خیال از سرمان پرید و تازه به هدف دکتر ضرغامی، مدیرکل ارشاد تهران پی بردیم که چرا از راه نرسیده اقدام به خالی کردن زیر پای ما کرد و مکان فعالیت‌مان را گرفت. اینها در طول نزدیک به 4 سال صدارت، گوش‌های‌شان را کیپ گرفتند تا ندای انقلابی «رسول آفتاب» را نشنوند. در حالی که نان انقلاب در دست‌شان بود، از ندای انقلاب گریختند. من در یک کلمه به اینها می‌گویم از سرنوشت علی جنتی درس عبرت بگیرید. همین!

از مشکلات مالی تا دیسک کمر کارگردان توقف شهرزاد 2
همزمان با توضیح قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان خبر توقف تولید سریال«شهرزاد2» نیز منتشر شد. به گزارش فارس، 2 روز پیش خبر توقف پروژه «شهرزاد2» در شرایطی منتشر شد که محمدرضا محدث‌خراسانی، قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان  تخلفات این صندوق و وضعیت پرونده محمد امامی را تشریح کرد. او در گفت‌وگویی مفصل توضیح داد: آقای امامی برای اینکه فیلمی تهیه کند با آقای غندالی رابطه ایجاد کرد و از وی بین 1000 تا 1300 میلیارد تومان وام با چک گرفته است که بعد نتوانست این مبلغ را بازگرداند و الان در زندان به سر می‌برد. برخی رسانه‌ها توقف سریال
«شهرزاد 2» را مشکلات مالی و عدم پرداخت دستمزدها عنوان می‌کنند و برخی دیگر دیسک کمر حسن فتحی، کارگردان سریال را دلیل توقف آن خواندند. اما نکته حائز اهمیت اینکه سریال «ماه‌تی‌تی» هم که سرمایه‌گذار آن محمد امامی بود هفته گذشته متوقف شد و دلیل این توقف تقریبا 2 هفته‌ای هماهنگی‌های لازم برای تولید بخش‌های دیگر سریال اعلام شد. با صحبت‌های اخیر قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان و توقف همزمان 2 سریال «ماه‌تی‌تی‌» ساخته داوود میرباقری و «شهرزاد 2» ساخته حسن فتحی سوالات بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود حال باید دید سازندگان این آثار چه تصمیمی برای ادامه تولید سریال خواهند گرفت و آیا مشکلات مالی باعث توقف تولید 2 سریال شده یا توقف مربوط به دلایلی است که پیش‌تر توسط سازندگان آثار ذکر شد.

شجاع‌نوری:  «نفس» همدلی در کانون خانواده را به تصویر کشید
علیرضا شجاع‌نوری، بازیگر سینما و ایفاگر نقش عبدالمطلب در فیلم محمد(ص) گفت: نرگس آبیار با ساخت فیلم «نفس» نه تنها پیام صلح را به گوش جهانیان رساند بلکه دوستی و همدلی در کانون خانواده‌های ایرانی را نیز به تصویر کشیده است. به گزارش تسنیم، شجاع‌نوری گفت: حضور این فیلم در عرصه‌های بین‌الملل امتیاز مثبتی برای سینمای ایران است، چرا که مبین صلح در سینمای ایران است و به دنیا یادآور می‌شد ایرانیان خواهان صلح هستند.

سریال «گمشدگان» با موضوع اعتیاد کلید می‌خورد
رضا کریمی، کارگردان سینما و تلویزیون سریال «گمشدگان» را تا ۱۵ دی‌ماه کلید می‌زند. به گزارش مهر، علی حجازی‌مهر تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «گمشدگان» با اشاره به فضای متفاوت این سریال گفت: این درام اجتماعی توسط رضا مقصودی و احسان جوانمرد در ۳۰ قسمت به نگارش درآمده و رضا کریمی که پیش از این سریال‌های موفقی همچون «فاکتور هشت» و «راه طولانی» را داشته است این سریال را کارگردانی می‌کند. وی ادامه داد: کریمی به خاطر این سریال که به یک معضل اجتماعی می‌پردازد، ساخت فیلم سینمایی‌اش را به بهار سال آینده موکول کرد. حجازی‌مهر در توضیح بیشتری از مجموعه «گمشدگان» و موضوع آن یادآور شد: این سریال، کاری پرلوکیشن است و شخصیت‌های مختلفی دارد. در این مجموعه سعی کرده‌ایم از منظر تازه‌ای به معضل اعتیاد و تأثیرات مخرب آن بر خانواده بپردازیم.


Page Generated in 0/0050 sec