printlogo


کد خبر: 169450تاریخ: 1395/10/6 00:00
رویدادها

جمال شورجه:
تولید «موسی(ع)» برایم تکلیف شرعی است
 جمال شورجه، کارگردان سینما چند ماهی است به دنبال فراهم آوردن شرایط تولید سریال «موسی(ع)» است اما به دلیل مشکلات مالی گریبانگیر رسانه ملی، هنوز نتوانسته پروژه را وارد پیش‌تولید کند. به گزارش فرهنگ‌نیوز، این کارگردان درباره تازه‌ترین وضعیت این سریال  گفت: در تلاشیم اتفاق خاصی بیفتد؛ مشکل اصلی تأمین اعتبار پروژه است و تمام انرژی ما مصروف به این شده که بودجه مورد نیاز تولید را فراهم کنیم. وی ادامه داد: توجیهات اقتصادی لازم برای این کار را هم انجام داده‌ایم یعنی طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پروژه برایمان بازگشت مالی داشته باشد. درآمدزایی نهایی «موسی‌(ع)» باعث خواهد شد حتی به شبکه نمایش خانگی هم به عنوان بازاری مناسب برای آن نگاه شود اما چون گستردگی رسانه ملی در حیطه‌های مختلف تولید تا پخش می‌تواند عنصری کمکی برای ما باشد برای همین ترجیح می‌دهیم کار در تلویزیون به تولید برسد اما اگر در تلویزیون شرایط فراهم نشد قطعا به شبکه خانگی خواهیم رفت.

نمایش «عصر آن روز» به استقبال 9 دی می‌رود
میدان امام حسین تهران میزبان یک نمایش خاص می‌شود
میدان امام حسین تهران میزبان یک نمایش تلفیقی با فناوری 3D map می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان هنری - رسانه‌ای اوج، نمایش «عصر آن روز» به همت مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) 8 و 9 دی‌ماه از ساعت 18 در میدان امام حسین تهران اجرا خواهد شد.  حسن بزرا، کارگردان این نمایش با اشاره به محوریت موضوع 9 دی در این نمایش گفت: این نمایش حول محور فتنه و بویژه هتک حرمت عاشورای سال 88 و در نهایت واکنش قاطع مردم در راهپیمایی عظیم نهم دی‌ماه قرار گرفته است. کارگردان نمایش عصر آن روز در ادامه به تشریح مراحل پیش‌تولید پرداخت و گفت: از حدود 15 روز پیش مشغول انجام مراحل پیش‌تولید هستیم و هم‌اکنون دوستان گروه فنی مشغول آماده کردن استیج و صحنه هستند و از روزهای آتی هم تمرینات خود را با هنروران آغاز خواهیم کرد تا ان‌شاءالله به آمادگی کامل برای اجرای نمایش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آتی(هشتم و نهم دی) برسیم. در مجموع می‌توانم بگویم یک تیم تقریبا 100 نفری برای به ثمر رسیدن این نمایش در تلاشند که حدود 60 نفر از این جمعیت را هنروران تشکیل می‌دهند. گفتنی است، نمایش «عصر آن روز» جدیدترین اثر نمایشی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) طی روزهای 8 و 9 دی در 2 نوبت از ساعت 18 و 19 در میدان امام حسین(ع) تهران اجرا خواهد شد. تماشای این نمایش رایگان بوده و حضور برای عموم مردم آزاد است.

ادامه اختلافات کیمیایی با تهیه‌کننده «قاتل اهلی»
اختلافات مسعود کیمیایی، کارگردان و منصور لشکری‌قوچانی، تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی» به اوج خودش رسیده است. پس از آنکه چند روز پیش کیمیایی در گفت‌و‌گویی اعلام کرده بود به دلیل ناقص بودن فیلمبرداری «قاتل اهلی» این فیلم را اثر خود نمی‌‌داند، حالا این کارگردان نامه رسمی به دبیر جشنواره فجر را که مدتی پیش نوشته بود، رسانه‌ای کرده است. او در این نامه خواستار جلوگیری از نمایش فیلمش در جشنواره فجر شده است. او تاکید کرده است: «فیلم قاتل اهلی هنوز تمام نیست، فیلمبرداری می‌خواهد، موسیقی می‌خواهد، تدوین کامل می‌خواهد. در غیر این صورت تقاضا دارم نمایش این اثر نیمه تمام مرا در جشنواره فجر یا هر جای دیگری متوقف کنید. این اثر مخدوش، زخمی و نیمه‌تمام است. حتی نمایش خصوصی آن هم از نظر این مولف جرم است».

«ایستاده در غبار» در شبکه نمایش خانگی
بهترین فیلم جشنواره فجر وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.  به گزارش روابط عمومی سازمان اوج، بهترین فیلم جشنواره سی‌وچهارم فجر در روزهای آینده وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. «ایستاده در غبار» بعد از اکران در سینماهای کشور و با پایان حضور در گروه سینمایی هنر و تجربه، طی روزهای آینده وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد. نسخه نمایش خانگی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به همراه پشت صحنه و عکس‌هایی از روند ساخت فیلم قرار است دی ماه به توزیع برسد. بناست موسسه هنرهای تصویری سوره این فیلم را در شبکه نمایش خانگی توزیع کند.


Page Generated in 0/0058 sec