printlogo


کد خبر: 169457تاریخ: 1395/10/6 00:00
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد
عرضه بنزین با برندهای جدید

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: فعلاً برندها باید قیمت سوخت را براساس نرخ مصوب دولتی عرضه کنند اما در آینده این طرح به سمتی می‌رود که با انحصارزدایی و ایجاد فضای رقابتی شاهد عرضه سوخت با قیمت‌های متفاوت باشیم. به گزارش تسنیم، محمدرضا مظلومی، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: از سال 94 فعالیت خود را در زمینه برندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت با برگزاری جلسات متعدد آغاز کردیم و نقطه‌نظرات صاحب‌نظران و جایگاه‌داران را جویا شدیم و بر این اساس دستورالعملی را تهیه و تدوین کردیم. وی افزود: براساس این دستورالعمل، بیش از 50 شرکت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کردند و 36 شرکت مدارک خود را ارائه دادند و از این تعداد، 31 شرکت صاحب صلاحیت شناسایی شدند که تاکنون 26 شرکت مجوز گرفتند و مدارک 5 شرکت نیز در دست بررسی و در جریان صدور مجوز است. مظلومی با بیان اینکه «در طرح برندسازی، شرکت‌های مختلف می‌توانند جایگاه‌های موجود را تحت یک برند درآورند یا جایگاه‌های موجود را خریداری کنند و یا اقدام به احداث جایگاه کنند»، گفت: 3 پالایشگاه نیز در میان شرکت‌هایی که مجوز فعالیت در زمینه برند در عرضه سوخت را گرفته‌اند، حضور دارند که این پالایشگاه‌ها، پالایشگاه شیراز، اصفهان و تبریز هستند و می‌توانند بنزین مورد نیاز را براساس شرایط اقتصادی خود، هم تولید کنند و هم اقدام به واردات بنزین کرده و در جایگاه‌های تحت برند خود عرضه کنند. وی ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار و 600 جایگاه عرضه سوخت مایع در کشور وجود دارد که 191 جایگاه، دولتی و مابقی متعلق به بخش خصوصی است که این 191 جایگاه شرکتی نیز بزودی واگذار می‌شود. این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: هر شرکت تحت نام هر برند می‌تواند حداکثر 20 درصد جایگاه‌های کشوری، 30 درصد جایگاه‌های استانی و 50 درصد جایگاه‌های یک شهرستان را در اختیار بگیرند. وی افزود: صاحبان برند خود نظارت لازم را در عرضه بنزین هم از لحاظ کیفی و هم کمی بر عهده دارند و شرکت ملی پخش نیز نظارت عالیه را بر این برندها انجام می‌دهد. مظلومی با تأکید بر اینکه «فعلا در طرح برندسازی قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند»، گفت: فعلاً برندها باید قیمت سوخت را براساس نرخ مصوب دولتی عرضه کنند اما در آینده این طرح به سمتی می‌رود که با انحصارزدایی و ایجاد فضای رقابتی شاهد عرضه سوخت با قیمت‌های متفاوت ناشی از عرضه بنزین باکیفیت‌تر و با خدمات بهتر باشیم. مظلومی از عرضه سوخت توسط برندها از ماه آینده خبر داد و گفت: عرضه بنزین تحت نام برندهای صاحب صلاحیت از بهمن‌ماه در کشور آغاز می‌شود.
 


Page Generated in 0/0047 sec