printlogo


کد خبر: 169471تاریخ: 1395/10/6 00:00
چهارگوشه

قتل عضو ارشد حزب حاکم ترکیه در نزاع شخصی
یلماز بولوت یکی از رهبران حزب حاکم ترکیه «عدالت و توسعه»، روز شنبه در شهر آنکارا  در پی یک حمله مسلحانه و در جریان یک نزاع شخصی کشته شد. شبکه خبری ان‌تی‌وی اعلام کرد: ییلماز بولوت در ناحیه چانکایای آنکارا بود. طبق این گزارش، وی زمانی که به محل نزاع خواهرزاده خود با فروشندگان موادمخدر رفته بود، هدف حمله 4 نفر از آنها قرار گرفت که بر اثر شدت جراحات، جان خود را از دست داد.  هنوز هویت افراد مسلح حمله‌کننده مشخص نشده است.

بمب 2 تنی  هدیه کریسمس انگلیس به آلمان‌ها
تنها چند روز مانده به سال نو میلادی، 54 هزار نفر از ساکنان شهر آگسبورگ در ایالت بایرن آلمان، کریسمس را در خانه‌های خود جشن نمی‌گیرند، چراکه به خاطر کشف بمبی 8/1 تنی مجبور به تخلیه منطقه شده‌اند. این بزرگ‌ترین تخلیه ساکنان یک منطقه در آلمان پس از جنگ دوم جهانی محسوب می‌شود که با وجود همزمانی با ایام کریسمس، نارضایتی مردم را در پی داشته است. این بمب در دهه 1940 در جریان جنگ دوم جهانی در بمباران این منطقه توسط نیروی هوایی انگلیس انداخته شده بود.

ناو هواپیمابر چین در  اقیانوس آرام
چین تنها ناو هواپیمابر خود را برای برگزاری نخستین رزمایش در اقیانوس آرام عازم کرده است. سخنگوی نیروی دریایی چین بدون اشاره به زمان برگزاری این رزمایش اعلام کرد هدف از آن تمرین آموزشی در غرب اقیانوس آرام است. تحلیلگران این اقدام چین را نمایش قدرت آن‌ هم در زمانی دانسته‌اند که تنش میان این کشور با تایوان و آمریکا بالا گرفته است. تنش میان آمریکا و چین از زمانی تشدید شد که دونالد ترامپ، در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور تایوان گفت‌وگو کرد که خشم مقامات چین را برانگیخت.

داعش شیخ‌نشین‌ها را تهدید کرد
گروه تروریستی داعش در یکی از مساجد غرب موصل، از «رخدادی قریب‌الوقوع» و تاسیس «10 ولایت» در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس خبر داد.  یک منبع امنیتی عراقی با اعلام این خبر افزود این خطبه با خشم و تهدید همراه بود و در این خطبه «حاکم استانبول» (اشاره به رجب طیب‌اردوغان) به «ریختن خون‌های بیشتر» تهدید شد.


پاتک ارتش سوریه به تروریست‌ها در حمص
نیروهای ارتش سوریه که پس از آزادسازی حلب از روحیه بالایی برخوردار شده‌اند، به عملیات موفقیت‌آمیز خود علیه مواضع گروه‌های تروریستی در دیگر استان‌ها ادامه می‌دهند. خبرگزاری رسمی سوریه روز یکشنبه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد نیروهای ارتش این کشور با هدف قرار دادن مواضع داعش در روستاهای ابوجبار و بیحان در اطراف دانشکده هوایی واقع در شرق شهر حلب، 50 تروریست را از پای درآوردند. در حمله نیروهای ارتش سوریه به مواضع داعش در حومه شرقی حمص نیز  ده‌ها تروریست کشته یا زخمی شدند. همزمان با پیشروی ارتش سوریه در اطراف فرودگاه نظامی تی فور به سمت تپه‌های السود و روستای شریفه در جنوب غرب پالمیرا، 15 تن از عناصر مسلح کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. نیروهای ارتش سوریه روز شنبه نیز حمله تروریست‌ها را به منطقه جب جراح در حمص ناکام گذاشتتند و 20 تن از آنان را به هلاکت رساندند. براساس این گزارش، ده‌ها تروریست دیگر نیز در حملات ارتش به مواضع آنان در اطراف محله‌های موظفین و المقابر در شهر دیرالزور کشته شدند. شماری از اعضای گروه تروریستی وابسته به جیش‌الفتح نیز در حمله ارتش به کمینگاه آنان در حومه شمالی حماه به هلاکت رسیدند. یک منبع نظامی نیز اعلام کرد حمله عناصر تکفیری به روستای خربه ناقوس در 80 کیلومتری شمال شهر حماه با حملات خمپاره‌ای ارتش با شکست مواجه شد. این گزارش افزود «علی کبکب» از سران گروه تروریستی جیش‌الاسلام معروف به «ابوفهد» به همراه 2 تن از عناصر تکفیری در اطراف دوما در حومه دمشق
به هلاکت رسیدند.


Page Generated in 0/0056 sec