printlogo


کد خبر: 169474تاریخ: 1395/10/7 00:00
طالب‌زاده: همایش مؤسسان و حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
رایحه خوش وحدت

 راه‌اندازی جبهه جمهوری همانگونه که انتظار می‌رفت یک بار دیگر بارقه‌های امید را در دل توده‌های انقلابی زنده کرد. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز یکشنبه با حضور 10 چهره نمادین متعلق به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مجموعه فرهنگی سرچشمه، محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اعلام موجودیت کرد تا همانگونه که هم در بیانیه و هم در سخنان افتتاحیه این جبهه مردمی عنوان شد، نویدبخش ایجاد یک خیزش عمومی برای نجات اقتصاد ایران، ریشه‌کنی فساد و تبعیض و بازگرداندن مردم به عرصه مدیریت کشور باشد. به گزارش «وطن‌امروز»، استقبال عمومی و بویژه استقبال علاقه‌مندان به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از تشکیل این جبهه فراگیر و غیرحزبی قابل تامل بود. در کنار حضور چهره‌ها و شخصیت‌های حاضر در هیات مؤسس که هرکدام نماد طیفی از گفتمان انقلاب اسلامی بودند، غیرحزبی بودن جبهه جمهوری نیز مورد استقبال قرار گرفت. پس از اعلام موجودیت جبهه مردمی 210 فعال فرهنگی و سیاسی از آن استقبال کردند و حالا موج همراهی و حمایت شخصیت‌ها و چهره‌های سرشناس فرهنگی و سیاسی از این جبهه آغاز شده است. روز گذشته افراد زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی و هم در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از ایده تشکیل این جبهه و اهداف آن استقبال و حمایت خود را از آن اعلام کردند. براساس شنیده‌ها، موج اعلام حمایت‌های فعالان سیاسی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از این جبهه مردمی نیز در حال راه افتادن است. کمپین انتخاباتی جبهه مردمی با عنوان جبهه جمهوری در حال شکل‌گیری در سراسر کشور است و افکار عمومی خواستار شنیدن پیام جبهه‌ای هستند که برای‌شان یادآور انقلابیون بزرگ و ماندگار دوران نهضت و قیام امام خمینی(ره) است. اکنون با تاسیس جبهه جمهوری، رایحه خوش وحدت برای خدمت به مردم به مشام می‌رسد. از سوی دیگر همایش مشترک هیات مؤسس و حامیان جبهه جمهوری مردمی نیز بزودی برگزار می‌شود. این خبر را نادر طالب‌زاده از اعضای هیات مؤسس جبهه مردمی داد. نادر طالب‌زاده با ابراز امیدواری به پیوستن همه نیروهای جریان انقلابی به این جبهه، به تسنیم گفت: بنده خوشبینم که بزودی با تشکیل همایشی با حضور اعضای هیات مؤسس و حامیان جبهه انقلاب بتوانیم تصمیمات خوبی را در راستای وحدت نیروهای انقلاب بگیریم. وی با تأکید بر اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تقویت‌کننده و کاتالیزور نیروهای انقلابی است، گفت: اگر بین نیروهای انقلاب احساس تشکیل چنین جبهه‌ای نمی‌شد، به‌دنبال ایجاد آن نمی‌رفتیم. فعال و کارشناس مسائل رسانه اعلام کرد: اجماع نیروهای انقلابی در عمل، اقدامات متفاوت و تأثیرگذاری را نسبت به گذشته انجام می‌‌دهد.
هم انتخابات هم پس از انتخابات
مرضیه وحیددستجردی، وزیر اسبق بهداشت و درمان و یکی دیگر از اعضای هیات مؤسس جبهه مردمی که در روز اعلام موجودیت این جبهه، توضیحات مفصلی درباره ماهیت این جبهه و اهداف آن ارائه کرده بود، روز گذشته درباره راه‌اندازی این جبهه توضیحات بیشتری ارائه کرد. دستجردی در گفت‌وگو با نسیم‌آنلاین، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اکنون برای تشکیل جبهه و ورود به انتخابات دیر نیست، اظهار داشت: اتفاقا اکنون برای ورود زمان مناسبی است، چون قضایا خیلی پخته شده است. دستجردی با بیان اینکه اگر می‌خواستیم درباره بسیاری از مسائل 3 یا 4 ماه پیش صحبت کنیم شاید به جمع‌بندی نمی‌رسیدیم، اظهار داشت: ولی امروز با توجه به اینکه بسیاری از مسائل روشن شده زمان بسیار مناسبی است. وی خاطرنشان کرد:‌ هرچند ممکن است به نظر ‌آید تا انتخابات فرصت زیادی نیست ولی چون این جبهه فقط اهداف انتخاباتی ندارد و اهداف بعد از انتخابات را هم پیگیری می‌کند، با توجه به جدول زمانبندی که برای خود گذاشته‌ایم احتمالا زمان باقیمانده زمان ناکافی نباشد. عضو جبهه مردمی در پاسخ به سوالی مبنی ‌بر اینکه با توجه به احتمال ورود رقیب شما با گزینه واحد در انتخابات، احتمال پیروزی خود را چقدر می‌دانید؟ اظهار داشت: اگر نظر ما این است که هدف، هدفی الهی و برای رفاه مردم باشد به پیروزی رسیده‌ایم حالا چه پیروزی ظاهری اتفاق بیفتد و چه پیروزی واقعی. وی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم ما با توجه به نیت و هدفی که داریم همین الان هم پیروز هستیم و امیدواریم این تبدیل به پیروزی ظاهری هم بشود؛ ان‌شاءالله با کمک خدا و دعای امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری این اتفاق می‌افتد. دستجردی درباره مهم‌ترین مشکلات سد راه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات اظهار داشت: باتوجه به اینکه تشکل‌ها دیگر شکل گرفته‌اند و برای خود اهداف و برنامه‌های خاصی را دارند ممکن است با اهداف مشکلاتی ایجاد کنند ولی ان‌شاء‌الله با حسن‌نیتی که در این جبهه وجود دارد و با وحدت می‌توانیم به پیروزی هم در میان ملت خودمان و هم در سطح بین‌المللی برسیم. وی با بیان اینکه ما فکر می‌کنیم همه تشکل‌ها نیت‌ خیر دارند و هیچ‌کدام برای جاه و مقام دنیا یا مسائل مادی تلاش نمی‌کنند، اظهار داشت: ما فکر می‌کنیم تلاش این تشکل‌ها تلاش معنوی است. عضو جبهه مردمی افزود: امیدواریم بتوانیم با نیت خیری که در این جبهه وجود دارد و همچنین حمایتی که در حامیان می‌بینیم، افراد شاخص انقلابی کشور، کسانی را که فعالیت‌های بزرگی در کشور داشته‌اند‌ و موفقیت‌های بزرگی را رقم زدند، جذب کنیم. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام افراد شاخص‌، نیروهای موثر و بویژه خود مردم را جذب کنیم که اگر موفق باشیم حمایت مردم را داشته باشیم شاید این مهم‌ترین کار باشد و در این قضیه یکی از مهم‌ترین اهرم‌های ما این است که رسانه‌ها حمایت کنند.
اقدامی برای تغییر
اعلام حمایت‌ از جبهه مردمی روز گذشته بسیار گسترده و فراگیر بود. در این میان تاکید چهره‌های سیاسی که وجهه مردمی قابل توجهی دارند بر موضوع ضرورت تغییر مدیریت اجرایی کشور و نجات اقتصاد بسیار ویژه بود. مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به شکل‌گیری «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اظهار داشت: مسائل اجتماعی و اندیشه تغییر در وضع موجود در مقطع فعلی بسیار بین مردم در جریان است از این رو وجود جبهه‌ای از این دست جزو ضروریات به نظر می‌رسد. شاکری با بیان اینکه مردم در قاب این جبهه 210 نفر از فعالان سیاسی و فرهنگی را می‌بینند که البته این تعداد با اضافه شدن فعالان استانی در حال افزایش است، گفت: امروز ظرفیت‌های جامعه برای انتخابات و تغییر در وضع موجود آماده‌ است. دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نوع چینش افراد در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای مردم اطمینان‌بخش است، یادآور شد: مردم با تعداد زیادی از این چهره‌ها آشنا هستند و می‌توانند به آنها اطمینان کنند که در واقع تصمیمی که این مجموعه می‌گیرد برای جامعه مفید است. وی درباره اهداف و شعارهای این جبهه با بیان اینکه قوه مجریه باید بتواند اصول امام و فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کند، خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد وعده‌های به ثمر نرسیده و وعده 100 روزه بی‌حاصل هستیم، در حالی که هزینه‌های زندگی مردم را تحت فشار قرار داده و رکود در تولید و سونامی فروپاشی کارخانه‌ها در حال افزایش است. شاکری با اشاره به فروش نفتی که دلارهایش وارد کشور نمی‌شود و توافقات کاغذی بی‌اثر برای مردم، گفت: مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و می‌خواهند در انتخابات برای تغییر اقدام کنند. حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، از نمایندگان ادوار مجلس و از روحانیون سرشناس و مردمی اصفهان نیز درباره ضرورت تشکیل جبهه جمهوری به مهر گفت: امروز بسیاری از جوانان ما در معرض آسیب‌های فکری هستند و بیم آن می‌رود نگاه به انقلاب اسلامی تغییر کند. از این رو دغدغه‌مندان انقلاب با تشکیل این جبهه به دنبال آن هستند با دفاع از منافع ملی و اقتصاد مقاومتی، مشکل اشتغال، معیشت، صنعت و عدالت اجتماعی را برطرف کرده و با توطئه‌هایی که علیه نظام صورت می‌گیرد مبارزه کنند. حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه به طور حتم این جبهه نسبت به انتخابات پیش‌رو نیز بی‌تفاوت نخواهد بود، تصریح کرد: انتخابات یک بخش از وظایف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که تلاش خواهد کرد آنچه را حق و به مصلحت مردم است به عنوان موضع خود مطرح کند.


Page Generated in 0/0180 sec