printlogo


کد خبر: 169477تاریخ: 1395/10/7 00:00
اخبار

قیمت خودرو تا اردیبهشت ثابت است
در اردیبهشت‌ماه سال آینده در صورت تغییر متغیرهای قیمتی اقدام به افزایش یا کاهش قیمت خودرو خواهیم کرد اما تا پیش از این تاریخ خودروسازان به هیچ عنوان نمی‌توانند به بهانه گران شدن مواد اولیه اقدام به گرانفروشی کنند. رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه دستورالعمل متغیرهای قیمت محصولات خودروسازان سالانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: متغیرهای این دستورالعمل شامل تورم نهادهای تولید، بهره‌وری و کیفیت است که فقط از بانک مرکزی دریافت می‌شود. وی با بیان اینکه این اطلاعات را نه از قطعه‌ساز و نه خودروساز دریافت می‌کنیم، افزود: اطلاعات شورای رقابت از منابع رسمی آماری کشور دریافت می‌شود به نحوی که در پایان هر سال که نرخ تورم اعلام می‌شود ما نیز در اردیبهشت‌ماه سال آینده به بررسی متغیرهای قیمت انواع محصولات شرکت‌های خودروسازی می‌پردازیم.


بهبود رتبه فقر غذایی ایران
در پاسخ به آنهایی که به صندوق‌های بازنشستگی برای شرکت‌داری انتقاد دارند باید گفت حسن ما در این است که با همه مشکلات جلوی افزایش قیمت را گرفته‌ایم تا قشر آسیب‌پذیر حتی از یک شیر ساده هم محروم نشود. به گزارش فارس، ‌علی ربیعی، وزیر ‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این‌باره اظهار داشت: در دولت یازدهم سیاست رفاهی نه به عنوان سیاست ضمیمه شده بلکه به عنوان سیاست اصلی دنبال شده است. وی با اشاره به بهبود رتبه جهانی ایران در فقر غذایی افزود: منحنی فقر غذایی کاهش داشته و از 5/18 به 8/6 درصد تنزل پیدا کرده است. ربیعی ادامه داد: خوشبختانه در برخی نقاط و از طریق مدارس، مناطق شناسایی شده و سعی کرده‌ایم یک وعده غذای گرم به همراه لبنیات را در این مناطق به طور روزانه توزیع کنیم و این طرح 2 سال است که دنبال می‌شود. وی به مشکلات صنایع بویژه صنایع لبنی اشاره کرد و گفت: صنایع فداکار هستند و نرخ بازده در این شرایط بسیار پایین است اما نباید تولیدات لبنی دچار خلل شود و اگر قیمت را هم بالا ببریم طبقات پایین جامعه که قدرت خرید ندارند دچار مشکل می‌شوند.


مسکن 7 درصد گران شد
قیمت مسکن بیش از 7 درصد افزایش یافت. به گزارش بانک مرکزی، آذر امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه معاملات ملکی شهر تهران 4 میلیون و 430 هزار تومان بوده که نسبت به آبان امسال و آذر پارسال به ترتیب به میزان 5/0و 7/7 درصد افزایش نشان می‌دهد. براساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذرماه سال 1395، به 8/11 هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1/5 و 9/5 درصد کاهش نشان می‌دهد.


عرضه گوشت قرمز 22500 تومانی
گوشت قرمز منجمد با قیمت هر کیلو 22 هزار و 500 تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود. علیرضا ولی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با صداوسیما با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار تن گوشت قرمز منجمد ذخیره‌سازی شده است، اظهار داشت: به منظور مدیریت قیمت گوشت قرمز و براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار گوشت قرمز منجمد وارداتی به هر میزان که نیاز باشد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود و هیچ کمبود و محدودیتی نیز وجود ندارد. وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی دارد هر میزان گوشت قرمز که مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و رستوران‌ها نیاز دارند در اختیارشان قرار دهد. همچنین برای تامین نیاز بازار شب عید نیز آمادگی داریم و تدارکات لازم دیده شده است. وی درباره علت افزایش قیمت گوشت گوسفند افزود: برخی صادرات و قاچاق دام را علت اصلی افزایش قیمت می‌دانند اما در فصل صادرات قرار نداریم و به نظر می‌رسد عامل گرانی کاذب گوشت قرمز دلالان و کشتارگاه‌ها هستند.
 


Page Generated in 0/0061 sec