printlogo


کد خبر: 169496تاریخ: 1395/10/7 00:00
نیمکت

انتقاد به مواضع تند سیاسی وزیر آموزش‌وپرورش
دانش‌آشتیانی گرایش سیاسی تندی دارد
جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفته است: «اگر آموزش ‌وپرورش درگیر موضوعات سیاسی شود با مشکل مواجه خواهد شد، ضمن اینکه تعدادی از نمایندگان بحث استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش را نیز مطرح کرده‌اند». عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اعتبار 3 میلیارد دلاری بهسازی مدارس در کمیسیون تلفیق مجلس، به فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه این موضوع تمام شهرها و شهرستان‌های کشور را در بر خواهد گرفت، لذا با رأی بسیار بالایی در مجلس مصوب خواهد شد. وی افزود: با این اعتبار بسیاری از مدارس و فضاهای آموزشی فرسوده کشور استاندارد خواهند شد و بعید می‌دانم مشکلی در روند تصویب آن وجود داشته باشد. کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه تیم سیاسی جدید روی معاون عمرانی وزارتخانه نظر ندارد که به وزیر آموزش‌وپرورش درباره تغییر معاون عمرانی این وزارتخانه هشدار دادم. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش‌آشتیانی گرایش سیاسی تندی دارد، گفت: اگر آموزش‌وپرورش درگیر موضوعات سیاسی شود با مشکل مواجه خواهد شد، ضمن اینکه تعدادی از نمایندگان بحث استیضاح دانش‌آشتیانی را نیز مطرح کرده‌اند. کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه شب گذشته به وزیر آموزش‌وپرورش درباره انتصابات سیاسی تذکر دادم، تصریح کرد: سیاسی‌کاری در آموزش‌وپرورش «سم» است و اگر این سم به بدنه آموزش‌وپرورش نفوذ کند، مشکلاتی ایجاد می‌شود.

تنبیه دانش‌آموزان دبیرستانی  با کمربند سر صف
انتشار فیلم تنبیه بدنی دانش‌آموزان دبیرستانی در شهرستان شهریار باعث واکنش حراست وزارت آموزش‌وپرورش شد. به گزارش میزان، فیلمی با عنوان تنبیه بدنی دانش‌آموزان دبیرستانی سر صف در فضای مجازی منتشر و به سرعت در گروه‌ها و کانال‌ها منتشر شده است.  در این فیلم یکی از مدیران مدرسه پسرانه «معلم» در شهرستان شهریار با کمربند اقدام به تنبیه بدنی چند دانش‌آموز سر صف و در حضور دانش‌آموزان می‌کند. نکته جالب این فیلم عدم دخالت سایر کادر آموزشی در این موضوع و جلوگیری از ضرب و جرح دانش‌آموزان بود.  رزاقی، مدیرکل حراست آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در واکنش به کتک زدن دانش‌آموزان توسط یکی از مدیران مدرسه، اظهار داشت: تنبیه دانش‌آموزان در مدرسه پسرانه  معلم در شهرستان شهریار اتفاق افتاده که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است. وی افزود: در این فیلم مشاهده می‌شود یکی از مدیران مدرسه، چند دانش‌آموز را در حیاط مدرسه به صف کرده است و یکی یکی بدن آنها را با ضربه کمربند کبود می‌کند. وی گفت: ابهامات این ماجرا باید مشخص شود تا دقیق بدانیم فرد مورد نظر  چه سمتی داشته است. وی بیان داشت: این پرونده در حال بررسی است تا مقصر را شناسایی کنیم. مدیر حراست آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران پایان گفت: در صورت بررسی نهایی، فردی که مرتکب جرم شده مجازات خواهد شد و حتی ممکن در صورت لزوم عزل از جایگاه برای وی در نظر گرفته شود.

30 درصد مدارس کشور فرسوده هستند
«۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده هستند، نمایندگان به «اختصاص ۳ میلیارد دلار برای بهسازی مدارس» رأی مثبت می‌دهند». عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه نمایندگان به اعتبار ۳ میلیارد دلاری بهسازی مدارس رأی مثبت می‌دهند، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده هستند.حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تصویب اعتبار 3 میلیارد دلاری در کمیسیون تلفیق مجلس، اظهار داشت: به طور حتم و 100 درصد به اعتبار 3 میلیارد دلاری برای استانداردسازی مدارس رأی مثبت می‌دهیم. حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه آن کار به نوعی متوقف شد و ادامه‌دار نبود، خاطرنشان کرد: در همان سال‌ها دولت‌های گوناگون از 4 میلیارد دلار، 5/2میلیارد دلار آن را پرداخت کردند و این روند نیمه‌کاره ماند و اعتقاد داریم این کار باید ادامه پیدا کند. وی افزود: در حال حاضر 30 درصد مدارس کشور فرسوده هستند، زیرا سقف مدارس لرزان است و اگر این مصوبه اجرایی شود، بسیاری از مدارس در شهرهای کوچک و بزرگ بهسازی می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0061 sec