printlogo


کد خبر: 169502تاریخ: 1395/10/7 00:00
اخبار

«سینمای مقدس» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
کارگردان مستند «سینمای مقدس» درباره این مجموعه بیان کرد ضبط و تولید آن پایان یافته است و بزودی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. به گزارش مهر، ضیا حاتمی با اشاره به کارگردانی مجموعه مستندی که درباره سینمای دفاع‌مقدس تولید کرده است، گفت: این مجموعه با نام «سینمای مقدس» کاری پژوهشی و جامع درباره تاریخ سینمای دفاع‌مقدس است که در آن به صورت گفت‌وگومحور با عوامل و کارگردانان سینما صحبت شده است. وی با اشاره به کارگردانان سینما و عوامل سینمایی که در این مجموعه با آنها گفت‌وگو شده است، توضیح داد: ما حدود ۷۰ تا ۸۰ مصاحبه داریم که در آن با  نسل‌های اول فیلمسازان دفاع‌مقدس تا نسل‌های جدیدتر گفت‌وگو کرده‌ایم که به طور مثال شامل احمدرضا درویش، رسول ملاقلی‌پور، ابراهیم حاتمی‌کیا و نسل‌های بعد چون عبدالحسن برزیده، باشه‌آهنگر و... می‌شوند. حاتمی ادامه داد: این مجموعه مستند ۱۵ قسمت دارد و هر قسمت به یک فیلم شاخص سینمای دفاع‌مقدس می‌پردازد. وی با اشاره به عوامل تولید این مستند اظهار کرد: تهیه‌کنندگی این مستند را مهدی مطهر و خانه مستند انقلاب اسلامی بر عهده دارند و پژوهش آن حدود ۲ سال زمان برد و در حین تولید نیز پژوهش‌های ما ادامه داشت.

انتشار «مدادرنگی‌هایم برای تو»
مجموعه داستانک‌های «مدادرنگی‌هایم برای تو» به قلم مریم سادات‌موسوی بزودی از سوی افق بی‌پایان منتشر می‌شود. به گزارش فارس، مریم سادات‌موسوی از نویسندگان جوان کشورمان پیرامون نخستین اثر خود اظهار داشت: «مدادرنگی‌هایم برای تو» عنوان نخستین تالیف بنده است که بزودی چاپ خواهد شد. وی در ادامه ابراز داشت: این اثر شامل مجموعه داستانک‌هایی مربوط به سال‌های گذشته است که در سال 85 برگزیده جشنواره خوارزمی شد. موسوی این اثر را حدود 60 صفحه دانست و تصریح کرد: مجموعه داستانک‌ها از سوی انتشارات افق بی‌پایان همراه با تصویر تا یک ماه آینده منتشر می‌شود.

اکران ۵ فیلم سینمایی به پایان رسید
سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه از این هفته نمایش ۲ فیلم سینمایی آغاز می‌شود، اعلام کرد اکران 5 فیلم سینمایی در این هفته به پایان می‌رسد. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به جلسه دیروز شورای صنفی نمایش، گفت: در جلسه 6 دی‌ماه شورای صنفی نمایش مصوب شد که از چهارشنبه هشتم دی‌ماه اکران 2 فیلم سینمایی «ما همه گناهکاریم» به کارگردانی حامد امرایی در گروه سینمایی زندگی و فیلم سینمایی «چهار اصفهانی در بغداد» به کارگردانی محمدرضا ممتاز در گروه سینمایی ماندانا آغاز شود. وی ادامه داد: همچنین فیلم‌های «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان، «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده، «آس‌وپاس» به کارگردانی آرش معیریان، «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی و «این زن حقش را می‌خواهد» به کارگردانی محسن توکلی براساس آیین‌نامه شورای صنفی نمایش تعداد هفته‌های نمایش خود را به پایان رسانده‌اند و نمایش آنها در سینماهای کشور از روز سه‌شنبه هفتم دی‌ماه به پایان می‌رسد.  فرجی در پایان گفت: دیگر فیلم‌های در حال اکران از فروش مناسبی برخوردارند.

اجرا در تئاترشهر خطرناک است!
مخاطبان اصلی نمایش، تئاتردیده‌هایی هستند که اجرا در سالن تئاتر شهر را خطرناک می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سروش طاهری، کارگردان نمایش «خانه پاکیزه» که این اثر را بتازگی در سالن چهارسوی تئاترشهر روی صحنه برده است، ضمن تأکید بر این امر که نمی‌توان در تئاتر شهر به اجرای اثر پرداخت و به مخاطب تئاتر نگاه نداشت، گفت: 90 درصد کسانی که در مجموعه‌هایی مانند تئاتر شهر به تماشای آثار نمایشی می‌نشینند، بارها و بارها تئاتر دیده‌اند و در این راستا کیفیت نگاه خود به آثار نمایشی را بهبود بخشیده‌اند و باید پذیرفت که اجرا کردن در تئاتر شهر خطرناک است.  بازیگر نمایش «عاشقانه‌ای برای عباس» درباره محوریت و روایت داستانی «خانه پاکیزه» بیان کرد: طنز موجود در «خانه پاکیزه» کمدی وابسته به‌موقعیت است که هرگز سخیف و سبک نیست و در فضایی شکل می‌گیرد که مخاطب را می‌خنداند.  وی با اشاره به اینکه کمدی فضا در تئاتر، یکی از دشوار‌ترین گونه‌های اجراست، اظهار داشت: امید آن دارم که این نوع از کمدی در «خانه پاکیزه» بخوبی از کار در آمده و مورد اقبال مردم قرار گرفته باشد.


Page Generated in 0/0216 sec