printlogo


کد خبر: 169508تاریخ: 1395/10/7 00:00
بازیکنان گرانقیمت استقلال در آستانه جدایی از تیم
زلزله در راه است

سرمربی جوان آبی‌ها در آغاز نیم‌فصل دوم می‌خواهد آبی‌ها را با چهره‌ای متفاوت راهی بازی‌های دور برگشت کند.
دیدار استقلال برابر سپاهان شاید تنها چشمه‌ای از تغییرات وسیع منصوریان در استقلال بود. سرمربی آبی‌ها بعد از پشت سر گذاشتن روزهای کابوس‌وار ترجیح داد با چشم‌پوشی از بازیکنان گرانقیمت و تاثیرگذار این تیم، استقلالی متفاوت را برابر سپاهان راهی میدان کند و البته با نمایش خوب این تیم، مزد شجاعت خود را گرفت. با این وجود اما انقلاب صورت گرفته در تفکرات منصوریان، قطعا مقطعی نیست و او علاقه دارد در مسیری انقلابی حرکت کند. سرمربی آبی‌ها اختلاف خود با رحمتی را علنی کرده و حالا بسیاری با توجه به اختلافات میان این دو منتظر شنیدن لیست خروجی استقلال هستند. حیدری، رحمانی و کریمی گرانقیمت مانند باقری دیگر جایی در تفکرات منصوریان ندارند تا خط میانی استقلال شاهد بازیکنان متفاوتی باشد. این تغییرات اما در استقلال تنها معطوف به بازیکنان نیست. سرمربی آبی‌ها که بخوبی می‌داند کادرفنی او صلاحیت کافی برای حضور در استقلال را ندارند، آنها را به عنوان گزینه تغییر مدنظر دارد. تغییری که بسیاری پیش از این منتظر آن بودند حالا در آغاز نیم‌فصل دوم رخ خواهد داد. به این تغییرات باید تغییرات احتمالی در هیات‌مدیره استقلال را نیز اضافه کرد. تغییراتی که احتمالا با نظر منصوریان و افتخاری صورت گرفته تا به این ترتیب استقلال در آغاز نیم‌فصل دوم چهره‌ای متفاوت به خود بگیرد.
تلاش رحمتی برای جدایی
کاپیتان استقلال درحالی در فرودگاه شهر اصفهان از منصوریان خواسته از این تیم جدا شود که ظاهرا یکی از دستیاران مشهور منصوریان در این مساله نقش دارد. استقلال موفق شد برابر سپاهان به تساوی دست پیدا کند و در این بازی مهدی رحمتی، کاپیتان استقلال نیمکت‌نشین بود. هر چند منصوریان نیمکت‌نشینی رحمتی را فنی اعلام کرد ولی افتخاری در اظهاراتی تلویزیونی گفت رابطه میان این دو چندان خوب نیست و باید در جلساتی که در نظر دارد این رابطه را بهبود بخشد. همان زمانی که افتخاری این مطالب را در تلویزیون می‌گفت، رحمتی در فرودگاه اصفهان با منصوریان صحبت می‌کرد و در نهایت به سرمربی استقلال گفت اگر منصوریان تمایلی به ادامه همکاری با او ندارد، می‌تواند از استقلال جدا شود و به عبارت دیگر با دریافت رضایتنامه‌اش در نیم‌فصل راهی تیمی دیگر شود. ریشه این مطلب ظاهرا به یکی از دستیاران منصوریان بازمی‌گردد. یکی از دستیاران مشهور منصوریان بعد از اینکه شنیده افتخاری خواهان حضور دستیار خارجی در استقلال شده است، این مساله را خط داده شده از طرف مهدی رحمتی دانسته و به عبارت دیگر تصور کرده افتخاری از مهدی رحمتی حرف شنوی دارد که چنین تصمیمی گرفته و این در حالی است که رحمتی و افتخاری رابطه خاصی باهم ندارند. به همین دلیل دستیار مورد اشاره به منصوریان گفته استقلال یا جای اوست یا جای رحمتی. اینکه چرا مهدی رحمتی می‌خواهد در این شرایط از استقلال جدا شود مشخص نیست ولی ظاهرا کاپیتان استقلال به این نتیجه رسیده که با توجه به رابطه فعلی‌اش با کادرفنی استقلال، این آبی‌های پایتخت هستند که لطمه می‌خورند و شاید بهتر باشد به سهم خودش از بروز مشکل برای استقلال ممانعت به عمل آورد. این روزها استقلال درگیر حواشی زیادی است که هر کدامشان برای ناکام گذاشتن یک تیم کافی است و در این میان روش نه‌چندان جالب منصوریان برای حل‌وفصل مسائل می‌تواند مشکلات را بیشتر کند. به نظر می‌رسد با ادامه روند فعلی، مهدی رحمتی از استقلال جدا شود و منصوریان که پیش‌تر از او به عنوان یکی از دوستانش در استقلال نام برده بود، ترجیح دهد بدون او کار را ادامه دهد.
رحمتی به توصیه قلعه‌نویی نیمکت‌نشین شد؟
بعد از دیدار امیر قلعه‌نویی با علیرضا منصوریان، سرمربی سابق استقلال از 3 چهره‌ای سخن به میان آورد که آنها را دلیل ناکامی استقلال در این چند سال اخیر دانست. آیا رحمتی جزو این 3 چهره‌ای است که قلعه‌نویی درباره آنها سخن به میان آورد و در نهایت او باعث نیمکت‌نشینی کاپیتان استقلال شد؟ در دیدار استقلال برابر سپاهان یک اتفاق نادر در این چند سال اخیر لیگ برتر رخ داد و آن اینکه مهدی رحمتی، سنگربان آبی‌پوشان پایتخت بعد از 5 سال و 7ماه و 5 روز نیمکت‌نشین شد. درباره دلیل نیمکت‌نشینی کاپیتان استقلال گمانه‌زنی‌های زیادی به وجود آمده است. چرا منصوریان، سرمربی استقلال به یکباره تصمیم گرفت رحمتی را نیمکت‌نشین کند آن هم در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل آبی‌پوشان پایتخت؟ آیا در صورت شکست استقلال احتمال اخراج سرمربی این تیم وجود نداشت؟
با وجود آنکه استقلال در فصل جاری نتایج ناامیدکننده‌ای به دست آورده اما رحمتی عملکرد خوبی داشته و در چند بازی ناجی تیمش بوده است، پس چرا منصوریان او را در این دیدار حساس نیمکت‌نشین کرد؟ قبل از دیدار استقلال برابر سپاهان امیر قلعه‌نویی، سرمربی سابق استقلال با منصوریان دیدار کرد و سخنانی بین این دو چهره سرشناس استقلالی رد و بدل شد. قلعه‌نویی در اظهارنظری که تیتر اکثر روزنامه‌ها شد از 3 نفر سخن به میان آورد که استقلال را نابوده کرده‌اند. آیا منظور قلعه‌نویی رحمتی بوده است؛ به عبارت دیگر آیا رحمتی جزو 3 نفری بوده که سرمربی سابق استقلال از آنها سخن به میان آورده؟ رحمتی اصلا رابطه خوبی با قلعه‌نویی ندارد. با وجود آنکه این دو با هم قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه دارند اما در سال اخیر حضور قلعه‌نویی در استقلال با رحمتی به مشکل خورد و این دروازه‌بان در نهایت مجبور شد استقلال را ترک کند. در 2 دیدار اخیر استقلال برابر تراکتورسازی برای همه روشن شد رابطه رحمتی و قلعه‌نویی اصلا رابطه شاگرد و استادی نیست بلکه به دو دشمن هم تبدیل شده‌اند و اصلا عجیب نیست قلعه‌نویی از منصوریان بخواهد رحمتی را نیمکت‌نشین کند.


Page Generated in 0/0048 sec