printlogo


کد خبر: 169514تاریخ: 1395/10/7 00:00
اسرائیل برای نخستین بار سفیر آمریکا را احضار کرد
سیم آخر نتانیاهو

صدور قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر لزوم توقف فوری شهرک‌سازی در مناطق اشغالی و شرق بیت‌المقدس توسط رژیم صهیونیستی که با رای ممتنع آمریکا ممکن شد، روابط واشنگتن و تل‌آویو را همانند مقامات تل‌آویو آشفته کرده و آنها به رفتارهای غیردیپلماتیک واداشته است. همچنین در حالی که فلسطینی‌ها از این موضوع ابراز خوشحالی می‌کنند، احزاب سیاسی مخالف دولت تل‌آویو، این قطعنامه را به منزله بن‌بست سیاست‌های نتانیاهو می‌دانند. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی عجیب سفرای همه کشورهایی  را که با قطعنامه علیه اسرائیل موافقت کرده‌اند، فراخوانده است. به گفته سخنگوی بنیامین نتانیاهو، او حتی به سیم آخر زده و شخصا دن شاپیرو، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را هم احضار کرده است. بر این اساس نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه پیش اقداماتی ضد دیپلماتیک علیه نیوزیلند و سنگال، دو کشوری که قطعنامه را پیشنهاد کرده بودند به راه انداخت. او سفیران خود را در نیوزیلند و سنگال برای رایزنی‌های اضطراری به کشور فراخواند. نتانیاهو همچنین دعوت از نخست‌وزیر اوکراین را که قرار بود چهار‌شنبه هفته پیش به سرزمین‌های اشغالی برود  به خاطر رای مثبت اوکراین به قطعنامه مزبور پس گرفته است. از زمان انقلاب اسلامی ایران این  نخستین‌بار است که بالاترین نهاد امنیتی سازمان ملل، سیاست شهرک‌سازی اسرائیل را با یک قطعنامه محکوم می‌کند. در سال ۲۰۱۱  در نخستین دوره ریاست جمهوری اوباما نیز آمریکا یک قطعنامه مشابه را وتو کرده بود. اما این بار نشریات آمریکایی و عبری با لحنی مشابه، رای ممتنع دولت اوباما را شلیک خداحافظی و انتقام او از نتانیاهو توصیف کردند که بارها طی 4 سال اخیر به طور مستقیم در سیاست‌های واشنگتن دخالت کرده بود.
اعتراض مسلحانه آمریکایی‌ها علیه یهودیان
یک گروه سفیدپوست نژادپرست قرار است در ایالت مونتانا در غرب آمریکا یک اعتراض مسلحانه «علیه یهودیان، شرکت‌های یهودی و تمام حامیان آنها» برگزار کند. در پایگاه اینترنتی «دیلی استورمر» خطاب به هواداران این گروه موسوم به «مؤسسه سیاست ملی» آمده است: «ما برای برگزاری یک اعتراض مسلحانه در وایت فیش برنامه‌ریزی می‌کنیم.» هرچند پلیس وایت فیش می‌گوید از برگزاری این اعتراض که قرار است ماه ژانویه صورت بگیرد، «اطلاع دارد» اما این گروه می‌گوید حاضر است تحت شرایط خاص از تصمیم خود صرف‌نظر کند. اعتراض مسلحانه در ایالت مونتانا به لطف قوانینی که اجازه حمل سلاح را می‌دهد، امکان‌پذیر است. این نخستین بار نیست که این گروه نژادپرست علیه یهودیان ایالت مونتانا موضع‌گیری می‌کند. این گروه پیش‌تر اطلاعات شخصی یهودیان این ایالت را منتشر کرده و به مخاطبان گفته بود علیه آنان «اقدام کنند». اعضای این گروه نژادپرست عقیده دارند فعالیت یهودیان به کسب‌وکارهای محلی در مونتانا ضربه می‌زند. پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نگرانی فعالان حقوق بشر را برانگیخته است چراکه گروه‌های نژادپرست سفیدپوست در حال قدرتمندتر شدن هستند.
نام گروه‌های بدنام «کوکلوکس کلان» و «حزب نازی آمریکا» در میان طرفداران پروپاقرص رئیس‌جمهور آینده آمریکا به چشم می‌خورد.
 

همکاری آل‌خلیفه با موساد علیه انقلابیون
روزنامه عبری‌زبان معاریو فاش کرد سازمان اطلاعات بحرین از تجربه موساد در سرکوب انتفاضه فلسطینیان بهره گرفته و با مشورت با افسران این سازمان، انقلاب مردمی ۱۴ فوریه در بحرین را سرکوب کرده است. از سوی دیگر، سایت افشاگر ویکی‌لیکس با تکیه بر مواضع وزیر خارجه بحرین درباره اعلام آمادگی مکرر وی برای دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای تلاش برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه، تاکید کرد مقام‌های بحرینی با افسران موساد ارتباط دارند.
 


Page Generated in 0/0048 sec