printlogo


کد خبر: 169543تاریخ: 1395/10/8 00:00
با صدور اطلاعیه درباره شکست طرح کارت اعتباری خرید کالا
وزارت صنعت دوباره بانک مرکزی را مقصر دانست

بگومگوهای وزارت صنعت و بانک مرکزی درباره مقصر اصلی شکست در طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به انتشار اطلاعیه توسط وزارت صنعت منجر شد. به گزارش «وطن‌امروز» بعد از اینکه نعمت‌زاده، وزیر صنعت اعلام کرد طرح خرید کالای ایرانی به علت بودجه ندادن بانک مرکزی شکست خورد، سیف هم وزارت صنعت را به علت انتخاب کردن نوع کالاهای در انبار مانده و عدم استقبال مردم از این نوع کالاها مقصر این شکست دانست. روز گذشته وزارت صنعت در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی درباره این طرح ارائه کرد و تلویحا بانک مرکزی را به علت ایجاد نکردن زیرساخت‌های لازم مقصر این شکست دانست.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است:
 «با توجه به نو بودن طرح کارت اعتباری در سطح کلان کشور، به‌رغم تلاش و همکاری این وزارت و دستگاه‌های همکار، به دلایل مشروحه ذیل این طرح با موفقیت مطلوب همراه نگردید:
 ـ ‌محدود بودن جامعه هدف و مخاطب طرح، به‌رغم تأکید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر گسترش جامعه مخاطب به کلیه حقوق‌بگیران و بازنشستگان دولتی و لشکری
ـ زمان بسیار محدود اجرای طرح (از تاریخ 1/2/95 لغایت 31/4/95)
 ـ کافی نبودن زیرساخت‌ مناسب فنی و نرم‌افزاری بانکی و عدم آشنایی کامل تولیدکنندگان، فروشندگان و متقاضیان با عملکرد این طرح
ـ ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی طرف قرارداد با بانک‌های عامل
ـ‌ ضعف همکاری شرکت‌های psp با واحدهای صنعتی در بروزرسانی دستگاه‌های پوز
 ـ توزیع نامناسب کارت‌های اعتباری (در برخی موارد کارت‌های منقضی شده به دست متقاضیان رسیده است)
 ـ مشکلات متعدد در سامانه اینترنتی بانک‌های عامل و بعضی از سازمان‌های ذی‌ربط جهت ثبت‌نام متقاضیان».
وزارت صنعت با این اطلاعیه، بانک مرکزی را مقصر شکست دانست و باید منتظر ماند و دید آیا سیف و بانک مرکزی پاسخی برای این ادعاها دارد یا با سکوت خود اعتراض صنعتی‌ها را می‌پذیرد.
 


Page Generated in 0/0066 sec