printlogo


کد خبر: 169554تاریخ: 1395/10/8 00:00
اخبار

فتنه‌گران درصدد براندازی نظام و جایگزینی حکومت سکولار بودند
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در فتنه 88 اساسا مساله انتخابات مطرح نبود بلکه مساله نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و براندازی آن مطرح بود یعنی حرکتی که حکومت اسلامی را سرکوب و نابود کنند و حکومتی سکولار زیر نظر آمریکا جایگزینش شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در گفت‌وگویی، حماسه حضور مردم در نهم دی را معجزه دانست و افزود: کسانی که می‌خواهند ابعاد این حضور حماسی را بررسی کنند باید ابتدا ریشه‌های فتنه را بررسی کنند و فتنه‌گران خارجی و عناصر فتنه‌گر در داخل را که ایادی خارجی‌ها بودند بشناسند. آیت‌الله جنتی گفت: ابتدا باید دانست فتنه‌گران چه اهداف و خواسته‌هایی داشتند و اگر این اهداف تحقق می‌یافت چه حوادث دیگری پیش می‌آمد. وی افزود: برخی ساده‌اندیشان خیال می‌کنند فتنه این بود که عده‌ای ادعای تقلب در انتخابات کردند و با کشاندن مردم به خیابان‌ها و ایجاد بلوا، کشور را 8 ماه به آشوب کشیدند و بعد هم با حضور مردم در نهم دی مسائل تمام شد، این افراد تصور می‌کنند گستره انتخابات در شهری و استانی بوده و پس از ادعای تقلب سروصدایی شده و بعد هم مساله به پایان رسیده، این فکر بسیار اشتباه است.

برجام مانند فتنه ۸۸ یک تجربه تلخ بود
وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم می‌گوید ثمره برجام هم مانند فتنه 88 یک تجربه تلخ بود. به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی در همایش «از فتنه و تحریم تا برجام» در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ما قبلاً هم گفتیم فلان آقازاده به غربی‌ها گرا داده است ایران را تحریم کنند ولی یک عده می‌گفتند اینگونه نیست.  وی ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کردند با مذاکره با آمریکا تمام مشکلات حل می‌شود. اگرچه رهبری می‌گفتند من به آمریکا خوشبین نیستم ولی در جریان مذاکرات هسته‌ای برخی دولتمردان می‌گفتند ما به انجام توافق خوشبین هستیم یا امضای جان کری را معتبر می‌دانستند. اگر هم کسی انتقادی از روی دلسوزی انجام می‌داد می‌گفتند او کاسب تحریم است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: ثمره برجام هم مانند فتنه 88 یک تجربه تلخ بود، فتنه 88 خسارت‌های زیادی را به کشور زد و حالا هم وزیر امور خارجه از روی ناچاری به نمایندگان مجلس می‌گوید اشتباه کردم و حالا هم ناراحتند چرا نمایندگان مجلس این مساله را به مردم گفته‌اند.

حصر سران فتنه کوچک‌ترین اقدام نظام در برابر آنهاست
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه حصر سران فتنه کوچک‌ترین اقدام نظام در برابر آنهاست، گفت: خیانت سران فتنه یک خیانت خطرناک، ویرانگر و نابخشودنی است. به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی، در همایش امنیت و اقتدار که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: فتنه 88 یکی از خطرناک‌ترین توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی بود؛ فتنه 88 یکی از تلاش‌های دشمن علیه انقلاب پس از ناکامی در عرصه جنگ سخت بود و زهرهای ویرانگر این فتنه بزرگ می‌رفت تا بدتر و خطرناک‌تر از دوران دفاع‌مقدس، شیرازه فرهنگی و اجتماعی و باورهای مردم را در معرض خطر قرار دهد. جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حصر این افراد و طرد از ذهن جامعه کوچک‌ترین اقدام نظام اسلامی در برابر آنهاست، تشدید تحریم‌های جهانی علیه ایران را یکی از آثار فتنه‌گران دانست.


عملیات سامانه‌های کشف ارتش و سپاه در رزمایش پدافند هوایی
در دومین مرحله رزمایش مدافعان آسمان ولایت سامانه‌های کشف ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات مشترک انجام دادند. به گزارش تسنیم، در دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7، عملیات گسترده جنگ الکترونیک آفندی جهت انحراف پرنده‌های بدون‌سرنشین نیروی متخاصم با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جمرهای الکترونیکی و ارتباطی زمین‌پایه با موفقیت انجام شد. ترکیب سامانه‌های کشف راداری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تنوع فرکانسی کشف در باندهای مختلف و نیز توانمندی پست‌های دیده‌بانی ثابت و سیار گسترش یافته در منطقه عمومی رزمایش از دیگر مواردی بود که در این مرحله از رزمایش مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.


Page Generated in 0/0054 sec