printlogo


کد خبر: 169559تاریخ: 1395/10/8 00:00
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در پاسخ به «وطن‌امروز»:
امنیت ایران در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک نسبت به دنیا بالاست

گروه اقتصادی:  رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد: امنیت بانکداری الکترونیک در ایران قابل قبول بوده و نسبت امنیت ایران در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک نسبت به دنیا بالاست. علی دیواندری در حاشیه نشست خبری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در پاسخ به این سوال «وطن‌امروز» که با توجه به محوریت بانکداری الکترونیک در این همایش، جایگاه بانکداری الکترونیکی ایران نسبت به دنیا در چه رده‌ای است، گفت: بانکداری الکترونیک ایران از لحاظ امنیتی، دارای استاندارد بالایی است و امنیت خدمات بانکداری الکترونیکی کشور در ارائه خدمات نسبت به دنیا بالاست. رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی راجع به بند مربوط به بانکداری الکترونیک در لایحه اصلاح نظام بانکی نیز اظهار داشت: ابعاد مختلف اصلاح نظام بانکی در دستور کار بانک مرکزی و نظام بانکی کشور است و پژوهشکده پولی و بانکی نیز در این زمینه فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است. وی موضوع افزایش سرمایه بانک‌ها برای ایمن‌تر شدن نظام بانکی را یکی از موضوعات اصلاح نظام بانکی عنوان کرد و افزود: افزایش امنیت اطلاعات و ارتباطات بانکی،
Core Banking و مسائل مختلف در دست بررسی است. رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اظهار داشت: در زمینه توسعه ابزارهای استاندارد برای Core Banking اقداماتی را با شرکت خدمات انفورماتیک آغاز کرده‌ایم که فاز اول آن نهایی شده و در حال ورود به فازهای دوم و سوم آن هستیم.وی در پاسخ به سوال دیگر «وطن‌امروز» درباره چگونگی خدمات متمایز بانکداری ایران نسبت به دنیا با تاکید بر اینکه در زمینه بانکداری الکترونیک بسیار پیشرفت کرده‌ایم،‌ گفت: برخی از خدمات بانکی مانند ساتنا یا پایا در بسیاری از کشورها حتی کشورهای اروپایی ارائه نمی‌شود. دبیر ششمین همایش بانکداری الکترونیک، پیشرفت بانکداری الکترونیک در ایران را محصول نگاه بانک مرکزی به عنوان نهاد قانونگذار و ناظر دانست و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان خلاق فراوانی در کشور داریم که توانسته‌اند این اقدامات را انجام دهند.
همایش سالانه بانکداری الکترونیک
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از برگزاری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روزهای ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه در تهران خبر داد. دیواندری همچنین در نشست خبری نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک گفت: این همایش سالانه برگزار می‌شود و از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است و نقطه تلاقی بانکداری و الکترونیک (ICT) است. دیواندری خاطرنشان کرد: وزرای امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی سخنرانان روز افتتاحیه ششمین همایش بانکداری الکترونیک خواهند بود. وی با بیان اینکه چهره‌های برجسته داخلی و خارجی در این همایش سخنرانی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: ۱۰ میزگرد تخصصی و ۱۴ کارگاه نیز در حاشیه ششمین همایش بانکداری الکترونیک برگزار خواهد شد و از ابعاد مختلف به مسائلی مانند اقتصاد مشارکتی، اتصال به نظام‌های پرداخت بین‌المللی و... پرداخته خواهد شد. محورهای ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین» است که روزهای ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود. ابعاد سیاستی و نهادی، نقش و جایگاه شبکه بانکی، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، الزامات بین‌المللی و مدل‌های نوظهور از محورهای ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت است.
 


Page Generated in 0/0059 sec