printlogo


کد خبر: 169564تاریخ: 1395/10/8 00:00
اخبار

توکلی:
درخواست نعمت‌زاده برای بخشودگی جریمه ال‌جی غیرقانونی است
احمد توکلی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و معاون اول رئیس‌جمهور آورده است: گمرک ایران با استفاده از اختیارات و پس از طی مراحل قانونی، اقدام به صدور حکم جریمه حدود 3 هزار میلیارد تومانی برای شرکت کره‌ای «ال‌جی» کرده اما در برابر آن نعمت‌زاده در نامه‌ای به رئیس گمرک ایران شمول قاعده تخلف بر محموله‌های وارداتی این شرکت را نامرتبط خوانده و خواستار لغو فوری جریمه 3 هزار میلیاردی شده‌ است. توکلی اضافه کرد:‌ باید درباره این رویه معیوب و مشکوک و نسبت به تداوم مواضع فسادزای وزیر صنعت، معدن و تجارت هشدار دهد. گذشته از غیرقانونی بودن درخواست نعمت‌زاده و عدم تناسب آن توصیه با جایگاه حقوقی ایشان، بدعت نامبارک فوق به لحاظ ابعاد اقتصادی و تأثیر آن بر مناسبات رانت‌جویانه نیز حائز اهمیت است. این اقدام از جهت آثار رانت‌جویانه نیز سزاوار تقبیح است. از سوی دیگر ماده 143 قانون امور گمرکی در این‌باره لازم‌الاجراست. گفتنی است روز گذشته وزارت صنعت علت حمایت محمدرضا نعمت‌زاده از برند ال‌جی کره‌ و شرکت گلدیران را افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی عنوان کرد.


بازداشت بدهکار بانکی  1200 میلیاردی
دادستان تهران بر ضرورت اعلام شکایت از سوی بانک‌ها علیه بدهکاران کلان بانکی تأکید کرد و از طرح شکایت بانک سرمایه در پی اعتراض دادستانی تهران طی هفته گذشته خبر داد و افزود: در بانک سرمایه، 10 نفر قریب به 4هزار میلیارد تومان تسهیلات اخذ کردند و آقای «م.ج» که روز دوشنبه بازداشت شد و 1200 میلیارد تومان بدهی دارد، با فرزندان برخی مسوولان ارتباط برقرار کرده بود اما اینگونه اقدامات مانع از تعقیب قضایی وی نشده است.
جعفری‌دولت‌آبادی خطاب به بدهکاران کلان بانکی هشدار داد «هر جا بروید و به هر کس وصل شوید، چنانچه پول‌های مردم را مسترد نکنید، تحت تعقیب قرار خواهید گرفت» و در ادامه خطاب به بانک‌ها افزود: وام‌های غیرواقعی ندهید، شکایت کنید، در میدان مبارزه بمانید و پیگیری کنید.


Page Generated in 0/0056 sec