printlogo


کد خبر: 169583تاریخ: 1395/10/8 00:00
در آخرین نوبت برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی»
فروش 110 هزار نسخه‌ای «رؤیای نیمه‌شب»

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: همه طیف‌های فکری در این سال‌ها نگران وضعیت نشر بوده و هستند اما متاسفانه نه دغدغه‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند و نه به سمت بهتر شدن رفته‌ایم. به گزارش مهر، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نشست خبری  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مجمع عنوان داشت: برخی از ساختارهای کاری ما بعد از 6 سال فعالیت نیاز به تجدیدنظر داشت و برخی آیین‌نامه‌ها، اصول و قواعد ساختاری ما باید اصلاح می‌شد. همچنین باید یک ارزیابی مجدد از فعالیت‌های‌مان می‌داشتیم و با تجدید قوا به فکر ساختاری تازه می‌بودیم. در نهایت ما در مدل و شیوه تازه فعالیت‌مان به سمت چابک‌تر شدن و موثرتر واقع شدن در حوزه تشکیلات و جهت‌دهی محتوایی به فعالیت‌های‌مان رسیدیم. وی ادامه داد: در
6 ماه ابتدایی سال جاری ناشران بیشتری تمایل به عضو شدن در مجمع داشته‌اند و همچنین دفاتر تخصصی ما نیز تقویت و برنامه‌ریزی‌های بیشتری جهت هم‌افزایی میان اعضا انجام شده است. نیلی در ادامه همچنین با اشاره به تجدید قوای نرم‌افزاری مجمع از طی شدن آخرین مراحل ساخت نرم‌افزار خواندنی‌ها خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های موفق مجمع طی سال‌های اخیر برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» بود که در آخرین نوبت برگزاری آن کتاب «رویای نیمه‌شب» موفق به فروش 110 هزار نسخه‌ای در بازار شد. کتاب بعدی نیز در دبیرخانه تعیین شده و موضوعی متناسب با سبک زندگی و جامعه دختران و بانوان کشور دارد که بزودی اعلام خواهد شد.
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع نقد سیاست‌گذاری فرهنگی دولت و مدیریت وزارت ارشاد وارد شد و با اشاره به مجموعه وظایف معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: همه طیف‌های فکری در این سال‌ها نگران وضعیت نشر بوده و هستند اما متاسفانه نه دغدغه‌ها مورد توجه قرار گرفته‌ و نه به سمت بهتر شدن رفته‌ایم. ما به وزارت ارشاد به خاطر کمیت‌گرایی افراطی حاکم بر آن منتقدیم. آنها در حال دامن زدن به یک نگاه تکاثری هستند و همه مدیران وزارتخانه هم می‌دانند که این اتفاق تنها موجب ضربه زدن به محتوای کتاب و جریان فرهنگی کشور است.  نیلی با اشاره به اینکه اجرای قانون مهم‌ترین مطالبه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از شخص وزیر ارشاد است، گفت: وزارت ارشاد در حوزه نظارت وظایف مصرح قانونی خود را انجام نمی‌دهد و ما به این معترضیم. وضعیت آشفته تولید و توزیع کتاب نیز به همین منوال است. نظارت بر فعالیت ناشران و کتابفروشان از وظایف وزارت ارشاد است و آنها باید جواب دهند که این نظارت منجر به این شده است که این صنف در جهت سیاست‌های مصرحه جمهوری اسلامی حرکت کنند یا خیر.
نیلی همچنین گفت: وضعیت اقتصادی بسیاری از ناشران و کتابفروشان مطلوب نیست. کتابفروشی‌های باسابقه مذهبی و فرهنگی ما در آستانه تعطیلی هستند و هیچ اتفاقی برای آنها از سوی دولت نمی‌افتد. آیا وزارت ارشاد و دولت در این زمینه وظیفه‌ای ندارند؟


Page Generated in 0/0066 sec