printlogo


کد خبر: 169586تاریخ: 1395/10/8 00:00
رویدادها

حضور ۹ فیلم بلند و کوتاه حوزه‌هنری در جشنواره «کلکته»
فیلم‌های سینمایی «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام و انیمیشن-رئال «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی‌امامی به همراه فیلم‌های کوتاه «مثل بادکنک»، «ولد»، «قرار بی‌قرار»، «علمک»، «رویای گل‌ها»، «مرد و بچه» و «کودکان باران» تولید شده در باشگاه فیلم سوره در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک «کلکته» در کشور هند به نمایش در می‌آید. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «آزادی مشروط» تاکنون در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کمبریج» انگلستان و جشنواره بین‌المللی فیلم «چنای» هند به نمایش درآمده است. فیلم انیمیشن-رئال «مبارک» نیز تاکنون در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا و بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی «بوسان» روی پرده رفته است. فیلم کوتاه «علمک» نیز پیش از این توانسته بود در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی بدرخشد. این فیلم علاوه بر دریافت جوایز متعدد، در آخرین حضور بین‌المللی خود جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کورتی داسوگنی ایتالیا کسب کرد.

ترجمه 2 کتاب جدید از انقلابی‌های بحرینی
 کتاب «اسلام و فرهنگ عدالت» نوشته شیخ سعید میرزانوری با ترجمه اسما خواجه‌زاده و «بر آستان اهل‌بیت‌(ع)» نوشته استاد عبدالوهاب حسین (دو تن از انقلابیون مبارز بحرینی) و
با ترجمه حجت‌الله فسنقری و ام‌البنین قزلسفلو بزودی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌شود. به گزارش فارس، گفتنی است دفتر نشر معارف کتاب «اصول و ویژگی‌های جامعه پیشرفته از دیدگاه آیت‌الله عیسی قاسم» («المجتمع الراقی؛ اسسه و سماته و عوامله») نوشته شیخ عادل الشعله بحرانی را به ضمیمه «روش تفسیری آیت‌الله عیسی قاسم» («المنهج التفسیری) با ترجمه دکتر حجت‌الله فسنقری و ام البنین قزلسفلو را در دست انتشار دارد.

همراهی علیرضا افتخاری  با ارکستر ملی
ارکستر موسیقی ملی ایران این روزها مشغول انجام تمرین‌های خود برای حضور در سی‌ودومین دوره جشنواره موسیقی فجر است. به گزارش میزان، این ارکستر به رهبری فریدون شهبازیان و با ساختاری جدید در جشنواره موسیقی فجر امسال با علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک دیدار می‌کند.  همچنین قرار است ارکستر موسیقی ملی ایران در جشنواره سی‌ودوم، اثر جاودانه «نیلوفرانه» و «شور عشق» را روی صحنه ببرد و علیرضا افتخاری نیز پس از مدت‌ها دوری از صحنه اجرا، با اجرای این آثار با ارکستر ملی همراه می‌شود.

امیدواری علی قوی‌تن برای دریافت سیمرغ
کارگردان فیلم «سرود تولد» گفت: برای فیلم «آفتاب، مهتاب، زمین» از جشنواره جایزه گرفتم و همچنان امیدوارم در این دوره هم بتوانم سیمرغ بلورین را از آن خود کنم. به گزارش میزان، «علی قوی‌تن» نویسنده و کارگردان سینما از ادامه تدوین فیلم «پل سفید» خبر داد و گفت: فیلم سینمایی «پل سفید» همچنان روی میز تدوین «مهدی حسینی‌وند» قرار داشته و پس از اتمام تدوین مراحل بعدی پس از تولید پیگیری می‌شود. کارگردان فیلم «پرواز بادبادک‌ها» ادامه داد: من هم مثل بسیاری از کارگردانان علاقه دارم فیلمم در فستیوال فجر به نمایش درآمده و دیده شود. بویژه زمانی که این فیلم در راستای سینمای اخلاق‌گرا بوده و کمی با فیلم‌های متداول و سرگرم‌کننده فرق می‌کند. وی در همین راستا تصریح کرد: البته این تمایل برای حضور وقتی پررنگ‌تر می‌شود که جشنواره به تمام گونه‌های فیلمسازی با دیدی یکسان نگاه کرده و حساسیت را نسبت به برخی آثار بالا نبرد تا تمام فیلم‌ها بتوانند در رقابتی برابر شرکت کنند. کارگردان فیلم «نسکافه داغ داغ» با تاکید بر نگاه ویژه به جوانان اذعان کرد: بالاخره کسی باید باشد تا به جوانان بها دهد. در این فیلم سعی کردم برای بازی از کسانی دعوت کنم که به هر دلیل نتوانسته بودند در زمینه بازیگری فعالیتی داشته باشند. در شهرستان‌ها استعدادهای بی‌نظیری وجود دارد که گاهاً به علت دیده نشدن از بین می‌رود. من سعی کردم با این فیلم راهی برای رسیدن به سینمای حرفه‌ای ایجاد کنم. قوی‌تن با ابراز امیدواری برای دریافت سیمرغ بلورین خاطرنشان کرد: برای فیلم «آفتاب، مهتاب، زمین» از جشنواره جایزه گرفتم و همچنان امیدوارم در این دوره هم بتوانم سیمرغ بلورین را از آن خود کنم.


Page Generated in 0/0125 sec