printlogo


کد خبر: 169587تاریخ: 1395/10/8 00:00
سیاست نهایی استقلال و منصوریان در قبال کاپیتان چیست؟
رحمتی فعلا در لیست خروج

بدون شک خبر علاقه رحمتی به جدایی از استقلال یکی از داغ‌ترین اتفاقات فصل جابه‌جایی زمستانی خواهد بود. خبرهایی درباره احتمال معاوضه کاپیتان آبی‌پوشان با مبعلی به گوش می‌رسد و بعید به نظر می‌رسد دایی و منصوریان با چنین معاوضه‌ای مخالف باشند. نیمکت‌نشینی سیدمهدی رحمتی در دیدار برابر سپاهان باعث شده گمانه‌زنی‌های زیادی در این زمینه به وجود‌ آید. رحمتی یکی از بهترین بازیکنان استقلال در نیم‌فصل نخست بود و با واکنش‌های خوب خود در چند بازی منجی تیمش شد هر چند اشتباهاتی هم داشت. کادر فنی استقلال در دیدار برابر سپاهان به یکباره تصمیم گرفت رحمتی را نیمکت‌نشین کند و به حسینی جوان بازی دهد. کاملا طبیعی است رحمتی اصلا از نیمکت‌نشینی خود راضی نباشد و چهره درهم و ناراحت او هم بخوبی این موضوع را نشان می‌داد. با توجه به عملکرد خوب حسینی در دیدار برابر سپاهان به احتمال خیلی زیاد منصوریان با شروع نیم‌فصل نخست به این دروازه‌بان جوان بازهم در ترکیب اصلی بازی خواهد داد و این اصلا خبر خوبی برای رحمتی نیست. در این یکی، دو روز اخیر خبرهای زیادی درباره احتمال جدایی رحمتی از استقلال به گوش رسیده است. رحمتی در صورت جدایی از استقلال راهی تیمی خواهد شد که شانس قهرمانی داشته باشد. با توجه به آنکه تیم‌های مدعی پرسپولیس، ذوب‌آهن، تراکتورسازی و حتی فولاد دروازه‌بان‌های قابل اعتماد و شایسته‌ای دارند به احتمال خیلی زیاد کاپیتان استقلال راهی نفت تهران خواهد شد تا شاگرد علی دایی شود اما استقلال براحتی رحمتی را به نفت نمی‌دهد. خبرهایی به گوش می‌رسد که کادر فنی استقلال به دنبال معاوضه رحمتی با مبعلی است و به نظر می‌رسد هر دو باشگاه با چنین انتقال و معاوضه‌ای موافق باشند، چرا که هم نفت در خط دروازه خود مشکل دارد و هم استقلال در خط میانی‌اش سخت به مبعلی نیاز دارد.
چرا منصوریان دست از احتیاط برداشت؟
سرمربی استقلال تا قبل از اتفاقات دوشنبه‌شب، یک مربی محتاط خوانده می‌شد اما حالا شرایط کاملا فرق کرده است. علیرضا منصوریان در تمام هفته‌های قبل این موضوع را به اثبات رسانده بود که یک مربی محافظه‌کار است و دوست ندارد با کسی درگیر شود اما در برنامه 90، مسائلی رقم خورد که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد. مشخص نیست مهدی رحمتی بعد از بازی با سپاهان چه حرف‌هایی به منصوریان زده که سرمربی آبی‌ها را تا این حد ناراحت کرده بود تا منصوریان بیاید و در یک برنامه تلویزیونی، پرده از رازهای داخل تیمش بردارد: «بله! رحمتی آن شب درخواست دریافت رضایتنامه‌اش را کرده بود.» یا جای دیگری گفت: «اگر رحمتی رضایتنامه بخواهد، به او می‌دهیم». این حرف‌ها را منصوریان «محتاط» به زبان آورده و این یعنی رابطه‌اش با رحمتی کاملا شکرآب شده است. سوی دیگر این ماجرا، رحمتی است. مشخصا او حرف‌هایی به سرمربی تیمش زده که منصوریان را از کوره به در برده و باعث شده چنین واکنش تندی نشان دهد.
پاتک رحمتی و بختیار به منصوریان: جایی نمیریم!
واکنش مهدی رحمتی و بختیار رحمانی به اتفاقات بازی استقلال و سپاهان، زیاد غیر قابل‌پیش‌بینی نبود. رحمتی طاقت نیمکت‌نشینی را نداشت و بختیار، باور نمی‌کرد از نیمکت به سکوها منتقل شده باشد. هر دوی آنها ساز جدایی سر دادند و با حرف‌های منصوریان در برنامه 90، به نظر می‌رسید استقلال منتظر یک پوست‌اندازی بزرگ باشد. پوست‌اندازی‌ای که رحمتی، بختیار رحمانی و باقری نخستین قربانیان آن خواهند بود. دقایق کوتاهی بعد از صحبت‌های منصوریان در برنامه 90، همه چیز به ضرر او و تغییراتش چرخید. مهدی رحمتی که در فرودگاه حرف از جدایی زده بود و منصوریان هم این موضوع را تایید کرد، روی خط 90 از آمادگی‌اش برای ماندن در استقلال تا پایان قرارداد 3 ساله گفت. بدون اشاره به حضور در ترکیب اصلی یا نشستن روی نیمکت، حرف رحمتی فقط ماندن در استقلال بود. بختیار رحمانی هم در جلسه با مسؤولان استقلال اعلام کرده قصد جدایی از این تیم را ندارد و می‌خواهد حداقل تا آخر فصل در این تیم باقی بماند. تغییر موضع ناگهانی رحمتی و بختیار، هزینه کنار گذاشتن آنها را برای منصوریان بیشتر می‌کند. فارغ از قرارداد 3 ساله رحمتی و 2 ساله بختیار، اخراج 2 ستاره بزرگ که قصد ماندن در تیم را دارند دردسر زیادی برای منصوریان ایجاد می‌کند بویژه که او اعلام کرده بود قصد نگه داشتن رحمتی را دارد و می‌خواست هزینه جدایی رحمتی را به گردن این بازیکن بیندازد.
 

رحمتی در لیست خروجی استقلال قرار گرفت
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال به طور رسمی در لیست خروجی آبی‌پوشان قرار گرفت. ظهر سه‌شنبه جلسه‌ای میان علیرضا منصوریان و رضا افتخاری در باشگاه استقلال برگزار شد.  در این جلسه، منصوریان لیست خود را به مدیرعامل باشگاه داد که در آن نام مهدی رحمتی در لیست خروجی قرار گرفته است. این اتفاق در حالی افتاد که دروازه‌بان استقلال اعلام کرده بود از این تیم جدا نمی‌شود و به قراردادش پایبند خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0140 sec