printlogo


کد خبر: 169592تاریخ: 1395/10/8 00:00
اوزیل و الکسیس
گزارش یک گروگانگیری!

محمدحسین عباسی: یک- بین 2 نیمه مسابقه حساس با منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد، ستاره‌های تیم آرسن ونگر درست مثل قهرمان‌ها از مقابل دوربین‌های اختصاصی شبکه اینترنتی منچسترسیتی عبور می‌کنند. آنها نیمه اول را با پیروزی به پایان رسانده‌اند تا در تونل ورزشگاه به بازیکنان رقیب فخر بفروشند. نیمه دوم مسابقه اما سرنوشت متفاوتی پیدا می‌کند. 2 گل سانه و استرلینگ، همه امتیازهای بازی را از آرسنال می‌گیرد تا پسران ونگر در پایان بازی دیگر سیمای قهرمان‌ها را در تونل ورزشگاه به نمایش نگذارند. این شکست تلخ؛ شانس صعود به رده دوم را از آرسنال می‌گیرد و مثل همیشه رویاپردازی‌های هواداران این تیم برای  قهرمانی را محدود می‌کند. بیشتر انتقادهای هواداران عصبانی توپچی‌ها متوجه «ذهنیت آسیب‌پذیر» بازیکنان تیم است، بویژه 2 ستاره کلیدی این فصل تیم؛ الکسیس سانچز و مسوت اوزیل. حالا آنها متهم هستند با پیچ و تاب‌دادن به ماجرای امضای قراردادهای جدید، شرایط روحی تیم را تحت‌تاثیر قرار داده‌اند.
دو- الکسیس سانچز و مسوت اوزیل، به عنوان 2 مهره شکست‌خورده به آرسنال پیوستند. الکسیس در بارسلونا هرگز نتوانسته بود انتظارات بالای هواداران این تیم را برآورده کند. او به فرصتی برای اثبات دوباره خودش نیاز داشت و آرسن ونگر، به بهترین شکل ممکن این فرصت را در اختیار او قرار داد تا ثابت کند یک بازیکن در کلاس جهانی است. او در لباس قرمز، فصل به فصل و روز به روز بهتر می‌شود. الکسیس در همین فصل لیگ برتر، 12 گل و 6 پاس گل در کارنامه دارد و در پست جدیدی که ونگر برایش انتخاب کرده، درخشان ظاهر شده است. درست مثل الکسیس، آرسنال به اوزیل هم اعتماد به نفس داد. او که از هیاهوی همیشگی مادرید خسته شده بود، خلاقیتش را در ورزشگاه امارات به نمایش درآورد. اوزیل با دستمزد 140 هزار پوند در هفته، پردرآمدترین بازیکن تیم ونگر است و الکسیس با 130 هزار پوند در هفته، در رده دوم این فهرست قرار می‌گیرد. هر دوی آنها در قرارداد جدید به دنبال دستمزدهایی بالاتر از 200 هزار پوند در هفته هستند اما مساله این دو ستاره و آرسنال، تنها پول نیست. آنها به توجه و اعتماد باشگاه نیاز دارند و این موضوع، در یکی از آخرین مصاحبه‌های سانچز، شفاف به نظر می‌رسید: «من هرگز به دنبال پول نبوده‌ام اما باشگاه باید نشان دهد که برای من اهمیت قائل است».
سه- آرسنال یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال کره زمین است و همه از راه‌های ممکن برای درآمدزایی به بهترین شکل استفاده می‌کند. در این مجموعه، برای حفظ 2 ستاره مهم مشکل مالی وجود ندارد اما مدیران باشگاه در این‌باره تصمیم‌گیرنده نیستند و مثل همه این سال‌ها، تصمیم نهایی را پرفسور فرانسوی خواهد گرفت. او برای خرید و فروش بازیکن، مدل اقتصادی شبه‌مارکسیستی خاص خودش را دارد و همین موضوع، آرسنالی‌ها را نگران از دست دادن الکسیس و اوزیل می‌کند. به نظر می‌رسد آنچه
8 سال قبل بین کارلوس ‌ته‌وز و الکس فرگوسن اتفاق افتاد، حالا در حال شکل‌گرفتن بین ونگر و 2 مهره مهم تیمش است. سوال کلیدی اینجاست که آرسن ونگر تا چه مرحله‌ای به این بازی ادامه خواهد داد؟ بعضی‌ها بر این باورند که پیرمرد تا پایان ماجرا خواهد رفت و بعضی‌ها معتقدند او بالاخره مقابل درخواست افزایش دستمزد این دو بازیکن تسلیم می‌شود. درباره اوزیل و الکسیس اما تردیدی وجود ندارد که هر دوی آنها هیچ انعطافی از خود نشان نخواهند داد. در صورت جدایی ستاره‌های آلمانی و شیلیایی، گفته می‌شود ونگر برای خرید همزمان مارکو رویس و دیمیتری پایه اقدام خواهد کرد. هواداران آرسنال اما بخوبی می‌دانند تیم‌شان دورنمای جذابی برای این دو ستاره ندارد و حتی در صورت خرید آنها، رسیدن این دو نفر به سطح هماهنگی اوزیل و الکسیس در آرسنال، زمان زیادی نیاز خواهد داشت.
چهار- طولانی‌شدن روند مذاکره‌ آرسنال با مسوت و سانچس، برای اسطوره فرانسوی آرسنال خوشایند نبوده است. تیری آنری رفتار این دو بازیکن را شبیه گروگانگیری می‌داند و معادلاتی که بین این دو بازیکن و تیم قرمزپوش شمال لندنی برقرار شده را نمی‌پسندد. کارشناس شبکه اسکای در این‌باره گفته است: «نمی‌دانم آرسنال مبالغ مورد نظر این ستارگان را پرداخت می‌کند یا خیر اما آنها باید برنامه‌ای در صورت جدایی احتمالی این دو بازیکن داشته باشند. در حال حاضر کار آنها شبیه گروگانگیری است. اوزیل و سانچز بازیکنان بزرگی هستند اما اگر قرار است چنین مبلغ هنگفتی دریافت کنند، باید هر هفته و حتی زمانی که بازی‌ها برگزار نمی‌شود هم هت‌تریک کنند! از نظر من یک بازیکن باید جام‌های زیادی را برای یک باشگاه به ارمغان بیاورد که چنین مبالغی را درخواست کند».


Page Generated in 0/0056 sec