printlogo


کد خبر: 169596تاریخ: 1395/10/8 00:00
اخبار

آزمایش موشک ضدماهواره روسیه
بازار جنگ فضایی بین شرق و غرب در حال داغ‌تر شدن است. وزارت دفاع آمریکا برای دومین‌بار طی سال جاری میلادی از آزمایش موشک‌های ضدماهواره توسط روسیه ابراز نگرانی کرده است. به گزارش واشنگتن‌پست، سرویس‌های ویژه ایالات متحده خبر داده‌اند سامانه موشکی موسوم به نودل، تابستان گذشته (16 دسامبر) از پایگاهی در مرکز روسیه مورد آزمایش قرار گرفته است. این پنجمین آزمایش موشک نودل و سومین پرواز موفقیت‌آمیز این سامانه موشکی توسط روسیه است. البته گزارش پنتاگون مبهم است و درباره محل پرتاب و نوع آزمایش موشکی هم اطلاعاتی ارائه نداده است. همچنین مشخص نیست موشک ضدماهواره‌ای روسی به سمت فضا پرتاب شده است یا تنها در پایین‌تر از محدوده مداری زمین آزمایش شده است. به گفته یکی از کارمندان پیشین پنتاگون، موشک نودل می‌تواند سامانه جهت‌یابی ماهواره‌ای  «جی‌پی‌اس» را کاملا از کار بیندازد. کارشناسان معتقدند این موشک می‌تواند به طور محدود یا کلی بهره‌وری و اثربخشی تمام موشک‌های کروز دوربرد را از بین برده و به عملکرد تسلیحات دقیق ارتش آمریکا صدمه بزند. پنتاگون اعلام کرده ارتش آمریکا بشدت به سیگنال‌های جی‌پی‌اس وابسته است و گویی روسیه و چین با سوءاستفاده از این موضوع، اقدام به طراحی و ساخت سامانه‌های ضدماهواره کرده‌اند.

سفیر احتمالی روسیه در آنکارا
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه، روز گذشته از احتمال انتصاب میخائیل بابیچا به عنوان سفیر جدید روسیه در ترکیه خبر داد. طبق این گزارش، وی نماینده دولت روسیه در منطقه ولگا بوده است. احتمال می‌رود این انتصاب در سال ۲۰۱۷ میلادی صورت گیرد. آندری کارلوف، سفیر قبلی روسیه در ترکیه در روز 19 دسامبر طی افتتاحیه نمایشگاهی در آنکارا، توسط مرت آلتین‌تاش ترور شد.

رایزنی‌های روسیه و ترکیه
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد وزرای خارجه روسیه و ترکیه، دیروز طی تماسی تلفنی درباره ادامه تلاش‌ها برای آتش‌بس و فراهم کردن مقدمات برای برگزاری مذاکرات صلح در سوریه، توافق کرده‌اند. احتمال می‌رود مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شود. این بیانیه افزود: وزرای خارجه روسیه و ترکیه در این تماس تلفنی همچنین بر «اهمیت تکمیل توافق درباره استانداردهای فرآیند توقف درگیری‌های نظامی (در سوریه) و تفکیک معارضان «میانه‌رو» از گروه‌های تروریستی تأکید کردند.

رقص و پایکوبی صهیونیست‌ها در بحرین
رژیم آل‌خلیفه در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از هیاتی از خاخام‌های یهودی جنبش تندروی حباد در بحرین میزبانی کرده است. جنبش حباد از حامیان سرسخت صهیونیسم است که خواستار سربریدن عرب‌ها و ویرانی مسجدالاقصی است. این جنبش از افراطی‌ترین و متعصب‌ترین جنبش‌های یهودی صهیونیستی علیه اعراب به شمار می‌رود که مقر آن در بروکلین نیویورک است. شبکه دهم تلویزیون اسرائیل نیز تصاویر و ویدئوهایی از مراسم جشن و رقص این هیات در بحرین منتشر و خاطرنشان کرد این هیات یهودی که به مناسبت عید «حنوکا» (عید روشنایی) با بازرگانان بحرینی می‌رقصیدند، از نیویورک به این کشور سفر کردند. سایت صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» پیش از این فاش کرده بود این خاخام‌ها به دعوت شخص حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین به این کشور سفر کردند. شبکه دهم رژیم صهیونیستی گفت: جنبش حباد که به بحرین سفر کرد، آهنگ «صهیونیسم» را خواند که از بارزترین جملات آن، این است که «هیکل (ادعایی) را بنا خواهیم کرد، هیکل (ادعایی) را بنا خواهیم کرد و شهر صهیون پر خواهد شد» که اشاره به شهر اشغالی قدس دارد.


Page Generated in 0/0058 sec