printlogo


کد خبر: 169597تاریخ: 1395/10/8 00:00
چهارگوشه

هشدار آلمان درباره اوضاع وخیم اروپا
وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه زاربروکر سایتونگ درباره اوضاع امنیتی اروپا اظهار داشت: شرایط امنیتی در اروپا نگران‌کننده است و دولتمردان باید برای آن توضیح قابل قبولی داشته باشند. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به افزایش آمار بیکاری در میان جوانان افزود: موضوع بیکاری در جوامع اروپایی امری است که باید کشورها در سطح ملی به آن پرداخته و درصدد رفع آن برآیند.

محاکمه خبرنگار شبکه فرانسوی در بحرین
همزمان با روند فزاینده سیاست سرکوب در بحرین، مقامات این کشور از محاکمه خبرنگار شبکه فرانس24 در ماه آینده میلادی خبر داده‌اند. دادستانی عمومی بحرین سعید را به «همکاری بدون مجوز با رسانه‌های خارجی» متهم کرده است. مقامات بحرین همچنین 2 هفته قبل، وی را ممنوع السفر کردند. وی 29 ژوئن پیش از خروج از بحرین، از این ممنوعیت مطلع شد. مجوز کار سعید پیش ‌از این در سال جاری میلادی منقضی شد اما مقامات بحرینی از تمدید آن خودداری کردند.

اخراج به‌خاطر توهین به دختر ترامپ
یک مسافر شرکت هواپیمایی جت‌بلو آمریکا که نتوانسته بود عصبانیتش را از مشاهده دختر دونالد ترامپ در پرواز پنهان کند، توسط مسؤولان پرواز از هواپیما پیاده شد. این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای، اخراج مسافر مزبور از پروازی که قرار بود از فرودگاه بین‎المللی جان اف‌کندی نیویورک عازم سن‌فرانسیسکو شود را تایید کرد. به گفته یکی از مسافران، مرد اخراج‌شده وقتی ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‎جمهور منتخب آمریکا را دید، دچار آشفتگی شد و بشدت واکنش نشان داد: «آه خدای من. این یک کابوس است!» او همچنین در حالی که می‎لرزید، گفت: «آنها در حال تباه کردن کشور ما هستند و حالا سعی دارند پرواز ما را هم تباه کنند». جالب اینکه ایوانکا ترامپ همراه فرزندانش در حال سفر به هاوایی برای تعطیلات بود در حالی که خیلی‌ها تصور می‌کردند او از جت شخصی خانوادگی استفاده می‌کند. شبکه پرس‌تی‌وی به نقل از دیلی‌میل  فاش کرد که شاهدان مرد اخراج شده را «دن گلدشتاین» وکیلی در منطقه بروکلین نیویورک معرفی کرده‌اند.

کریسمس خونین در مکزیک با 22 کشته
کریسمس در مکزیک آنگونه که از گزارش‌های پلیس برمی‌آید با خشونت زیادی همراه بوده است، چراکه از 2 روز گذشته به این سو، نه‌تنها 6 جسد بی‌سر و مجهول‌الهویه در استان غربی «میچوآکان» کشف شده، بلکه ۱۶ نفر دیگر هم در چند حادثه از جمله درگیری مسلحانه‌ای که روز ۲۵ دسامبر اتفاق افتاده است جان خود را از دست دادند. گفتنی است، مکزیک نه‌تنها با معضل گسترده قاچاق مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه آدمربایی و قتل نیز در بیشتر شهرهای آن امر رایجی است.


دومین ضربه اوباما به نتانیاهو
نیمه ماه آتی میلادی نشستی در پاریس درباره فلسطین اشغالی برگزار می‌شود، روزنامه الحیات گزارش داده که این نشست می‌تواند دومین ضربه مهلک دولت باراک اوباما به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از تصویب قطعنامه محکومیت شهرک‌سازی در شورای امنیت باشد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح با فلسطینیان، از یهودیان فرانسه خواست به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کنند. از سوی دیگر، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن اظهار کرد کاخ سفید با این نشست‌ها اقدام به تشکیل باندی علیه این رژیم می‌کند. صدور قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر لزوم توقف فوری شهرک‌سازی در مناطق اشغالی و شرق بیت‌المقدس توسط رژیم صهیونیستی که با رای ممتنع آمریکا ممکن شد، روابط واشنگتن و تل‌آویو را همانند مقامات تل‌آویو آشفته کرده است. بنیامین نتانیاهو، شخصا دان شاپیرو، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را هم احضار کرده است. بر این اساس نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه پیش اقداماتی ضد دیپلماتیک علیه نیوزیلند و سنگال، دو کشوری که قطعنامه را پیشنهاد کرده بودند به راه انداخت.
 


Page Generated in 0/0056 sec