printlogo


کد خبر: 169615تاریخ: 1395/10/9 00:00
رویدادها

دنیا فنی‌زاده دار فانی را وداع گفت
عروسک‌گردان «کلاه قرمزی» درگذشت
دنیا فنی‌زاده، هنرمند تئاتر عروسکی و عروسک‌گردان کلاه‌قرمزی و خاله قورباغه صبح دیروز به علت بیماری از دنیا رفت. به گزارش فارس، دنیا فنی‌زاده، هنرمند تئاتر عروسکی و عروسک‌گردان «کلاه قرمزی»، «خاله قورباغه» و برخی عروسک‌های «شهرموش‌ها» بود. وی که چند وقتی از بیماری سرطان رنج می‌برد، سرانجام صبح دیروز 8 دی‌ماه در بیمارستان از دنیا رفت. دنیا فنی‌زاده در گفت‌وگویی درباره شخصیت عروسکی کلاه‌قرمزی گفته بود: کلاه‌قرمزی دهه 1390 هنوز همان کلاه‌قرمزی دهه 1370 است و تنها خُلق‌وخویش امروزی‌تر شده‌ و در این سال‌ها تفاوت‌های چشمگیری داشته است. این شخصیت دیگر بزرگ شده اما خصلت‌های خوب خود را از دست نداده، بلکه یکسری از اخلاق‌های خود را که مختص دوران کودکی‌اش بود از دست داده، به‌عنوان مثال دیگر آقای مجری حرف‌های او را می‌فهمد و نیازی به ترجمه حرف‌های او نیست. کلاه‌قرمزی در این سال‌ها یاد گرفته درست حرف بزند و بعضی رفتارهای خود را کنترل کند. هنوز مثل همان روز اول کلاه‌قرمزی را عاشقانه دوست دارم.

رئیس سازمان سینمایی:
باید به قانون احترام بگذاریم
حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی صبح دیروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسشی که مربوط به توقیف آثار سینمایی توسط قوه قضائیه و تلاش این سازمان برای برطرف کردن این مشکل بود، گفت: خوشبختانه قوه‌قضائیه و بویژه قاضی منصوری در این زمینه همدلی و همراهی بسیاری کرده است که جای تقدیر و تشکر زیادی دارد. قوه‌قضائیه تمام تلاش خود را کرد تا سینمای ایران در این زمینه دچار ضرر نشود و این فضای آرام سینما به هم نخورد. رئیس سازمان سینمایی در ادامه صبحت‌هایش گفت: قوه‌قضائیه تلاش داشته تا فضای آرام سینما به هم نخورد، علاوه بر همه اینها ما با شورایعالی تهیه‌کنندگان جلساتی داشتیم و آنها نیز در این زمینه تمام تلاش خود را انجام داده‌اند، به هر حال ممنوعیت پخش تیزر در شبکه‌های ماهواره‌ای، قانون کشور است و ما نیز در جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنیم و باید به قانون احترام بگذاریم.

«صلحبانان جهان» روی آنتن شبکه امید
مجموعه پویانمایی «صلح‌بانان جهان» 6 قهرمان را به تصویر می‌کشد که وظیفه دارند با نیروهای شیطانی فرازمینی مقابله کنند. به گزارش تسنیم، پخش مجموعه صلحبانان جهان (worldpeacekeepers) همه‌روزه ساعت19 در شبکه امید به نوجوانان ایرانی تقدیم می‌شود و تکرار آن همه‌روزه رأس ساعت 13 از همین شبکه پخش خواهد شد. این مجموعه که در ژانر ماجراجویی و اکشن رده‌بندی می‌شود، محصول سال 2014 کشور چین است و در52 قسمت 20 دقیقه‌ای میهمان نوجوانان ایرانی خواهد شد. از این سریال تاکنون 5 فصل ساخته شده است. «صلحبانان جهان»  در واحد دوبله مرکز اوج کودک و نوجوان دوبله شده است.

کاظمی، دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر شد
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر و اعضای هیات علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر منصوب شدند. به گزارش فارس، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی محمدکاظم کاظمی را به عنوان دبیر علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد. همچنین در احکام جداگانه‌ای آقایان جواد محقق، محمدجعفر یاحقی، مصطفی رحماندوست، اسماعیل امینی، محمدحسین مهدوی‌سعیدی (موید) و سرکار خانم فاطمه راکعی به عنوان «اعضای هیات علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب شدند. براساس این گزارش، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی جشنواره شعر فجر در اسفند ماه در شهر مشهد «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در سال 2017 برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0106 sec