printlogo


کد خبر: 169621تاریخ: 1395/10/9 00:00
شماره‌ای که در رئال نفرین شده است
قربانی جدید

ستاره کلمبیایی رئال‌مادرید به نظر می‌رسد چاره‌ای جز جدایی از این تیم ندارد تا به یکی دیگر از شماره 10‌های ناکام رئال تبدیل شود. به گزارش شفقنا ورزشی، بعد از درخشش در جام‌جهانی بود که مورد توجه باشگاه رئال‌مادرید قرار گرفت. گل‌های زیبایی که در جام‌جهانی 2014 برزیل به ثمر رساند باعث شد دیگو مارادونا او را با لیونل مسی و کریستیانو رونالدو مقایسه کند. نام این بازیکن کلمبیایی خامس رودریگز است. او دوست داشت پیراهن رئال‌مادرید را بر تن کند و فلورنتینو پرس هم خیلی سریع دست به کار شد و زمینه جذب این بازیکن بزرگ را جذب کرد. پیراهن شماره 10 رئال‌مادرید به رودریگز رسید اما شاید اگر او می‌دانست این شماره در رئال نفرین شده است آن را بر تن نمی‌کرد. این بازیکن کلمبیایی در فصل نخست حضورش در رئال‌مادرید عملکرد درخشانی از خود نشان داد و توانست در فصلی که رئال با آنچلوتی ناامیدکننده ظاهر شد جزو بهترین‌ها باشد و در ترکیب 11 بازیکن برتر فصل لالیگا قرار گیرد. با آمدن بنیتس روزهای کابوس‌وار شماره 10 جذاب مادریدی‌ها فرا رسید و نیمکت‌نشینی او شروع شد. خیلی زود بنیتس از کار برکنار شد تا رودریگز نفس راحتی بکشد اما با آمدن زیدان هم نه تنها شرایط بهتر نشد بلکه بدتر هم شد و این بازیکن کلمبیایی باز هم نیمکت‌نشین شد و کمتر در ترکیب اصلی به میدان رفت. انتظار می‌رفت رودریگز در تابستان از رئال‌مادرید جدا شود اما چون این باشگاه نمی‌توانست بازیکن جذب کند او هم بناچار در رئال باقی ماند. او از وضعیت خود در کهکشانی‌ها راضی نیست و بعد از جام‌جهانی باشگاه‌ها به صراحت اعلام کرد می‌خواهد رئال را ترک کند. رودریگز با امید زیادی به رئال‌مادرید رفت اما او هم به یکی از شماره 10‌های ناکام برنابئو تبدیل شد. در این یکی، دو دهه اخیر بازیکنان بزرگ زیادی به رئال رفتند اما آنها با انتخاب پیراهن شماره 10 نتوانستند روزهای خوبی را رقم بزنند و در نهایت هم چاره‌ای جز جدایی نداشتند و رودریگز هم در این مسیر گام برمی‌دارد. در ادامه نگاهی به شماره 10‌هایی که سرنوشت خوبی با رئال نداشتند داریم:
روبینیو
این بازیکن برزیلی در فصل 2006-2005 به رئال‌مادرید پیوست تا پیراهن شماره 10 را در این تیم بر تن کند. روبینیو در آن زمان از بهترین‌های فوتبال برزیل بود و امید زیادی به رسیدن او به توپ طلا و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن جهان وجود داشت اما او در رئال‌مادرید عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان داد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. او در سال 2008 از رئال جدا و راهی منچسترسیتی شد.
اشنایدر
بعد از جدایی روبینیو از رئال‌مادرید این بار کهکشانی‌ها شماره 10 خود را به یک هافبک طراح هلندی دادند. اشنایدر در فصل 2009-2008 پیراهن خوشرنگ رئال را بر تن کرد اما تنها یک فصل در این تیم دوام آورد و راهی اینتر شد تا شاگرد ژوزه مورینیو شود. این ستاره هلندی در اینتر سران باشگاه رئال را پشیمان کرد. او توانست با نرآتزوری قهرمانی در سه‌گانه را به دست آورد.
لاسانا دیارا
این بازیکن فرانسوی بعد از جدایی اشنایدر پیراهن 10 رئال را بر تن کرد. از این بازیکن به عنوان ماکلله جدید فوتبال فرانسه یاد شد اما او هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و در نهایت از کهکشانی‌ها جدا شد.
مسوت اوزیل
ستاره آلمانی با خواسته مورینیو پیراهن رئال‌مادرید را بر تن کرد. او ابتدا پیراهن شماره 23 را بر تن کرد اما آن را با شماره 10 عوض کرد تا نفرین این شماره او را هم بگیرد. اوزیل بازی‌های درخشانی را با پیراهن رئال‌مادرید به نمایش گذاشت. او در دوران مورینیو از بهترین‌ها بود با این حال پرس با او به مشکل خورد و با جدایی‌اش به آرسنال موافقت کرد. او در سال 2013 از رئال جدا و راهی آرسنال شد. به نظر می‌رسد نفرین شماره 10 رودریگز را هم رها نمی‌کند و باید منتظر بازیکن دیگری بود که این پیراهن را در رئال بر تن کند.
 


Page Generated in 0/0051 sec