printlogo


کد خبر: 169630تاریخ: 1395/10/9 00:00
اخبار

موبایل ۱۵ درصد گران شد
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از افزایش بیش از 10 درصدی قیمت‌ها در بازار موبایل در نتیجه افزایش اخیر نرخ ارز خبر داد و گفت: افزایش قیمت‌ها در این بازار بیش از افزایش نرخ ارز بوده است.
به گزارش فارس، غلامحسین کریمی گفت: این افزایش قیمت در نتیجه افزایش اخیر نرخ ارز از حدود یک ماه پیش رخ داد. وی اظهار داشت: در حالی که در هفته‌های اخیر نرخ ارز حدود 10 درصد افزایش یافته اما متاسفانه افزایش قیمت‌ها در بازار موبایل بیش از افزایش نرخ ارز و حدود 15 درصد بوده است. وی توضیح داد: افزایش نرخ‌ ارز همواره زمینه افزایش قیمت در بازارها را فراهم می‌کند و بویژه در بازارهایی که تاثیر مستقیمی از نرخ ارز می‌پذیرند، تغییرات قیمت محسوس‌تر است.


کمبود آب در چند کلانشهر ایران
شهرهای مشهد، اصفهان، کرمان، بوشهر با تنش آبی روبه‌رو هستند. حمیدرضا تشیعی، معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور به صداوسیما گفت: امیدواریم قبل از تابستان سال آینده با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف، بهسازی چاه‌ها و قنوات، مدیریت فشار در شبکه توزیع، تکمیل رینگ‌ها و نصب شیرهای فشارشکن روند مصرف را مدیریت کنیم. وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان هم به دلیل کمبود آب مخزن سد میناب و شمیل و نیان در هفته گذشته با شرایط ویژه روبه‌رو بود که تدبیر شد، افزود: امیدواریم تامین آب شرب بندرعباس را که این منطقه با کمبود منابع آبی روبه‌رو است در تابستان آینده مدیریت کنیم.


۱۰۰ هزار تن ریل ملی در بلاتکلیفی
قرار بود ذوب‌آهن تا پایان امسال ۱۰۰ هزار تن ریل UIC-60 برای راه‌آهن تولید کند که همچنان بلاتکلیف مانده است. منصور شریف، مدیر فروش ذوب‌آهن با بیان اینکه تغییراتی مدیریتی در شرکت راه‌آهن باعث شده خرید این ریل‌ها با وقفه روبه‌رو شود به تسنیم گفت: در حال حاضر منتظر نظر مدیرعامل جدید راه‌آهن برای خرید ریل UIC-60 از ذوب‌آهن هستیم. وی افزود: بتازگی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل‌ونقل کشور نیز پیشنهاد خرید 100 هزار تن ریل UIC-60  را طرح کرده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر این موضوع در دست بررسی است زیرا نیازمند فاینانس خارجی هستیم. وی با بیان اینکه قرار شده یک ماه پس از تنفیذ قرارداد، ماهانه ۱۰ هزار تن ریل 33-U توسط ذوب‌آهن برای شرکت راه‌آهن کشور تولید شود، گفت: در حال حاضر منتظر مجوز پرداخت ارزی بانک مرکزی برای اجرای قرارداد هستیم. وی افزود: کل قرارداد تولید 40 هزار تن ریل به ارزش 25 میلیون یورو است که پس از صدور مجوز پرداخت ارزی توسط بانک مرکزی اجرایی خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0053 sec