printlogo


کد خبر: 169636تاریخ: 1395/10/9 00:00
آوای شهر

براساس پیش‌بینی هواشناسی
هوا سرد می‌شود
کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش در 21 استان تا آخر هفته خبر داد. امیر سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب، گفته است: «براساس پیش‌بینی‌ها سامانه جدید بارشی وارد کشور شده و بیشتر استان‌های کشور را تحت تاثیر قرار داده است و شاهد بارش باران در استان‌های خوزستان، چهارمحال، کهگیلویه، لرستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، مرکزی، اردبیل، گیلان و مازندران، البرز، تهران، قم و بخش‌هایی از اصفهان خواهیم بود.  به گفته وی، این سامانه روز چهارشنبه به استان‌های خراسان‌رضوی و شمالی و گلستان می‌رسد و در این 3 استان هم شاهد بارش باران خواهیم بود.  کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: با ورود سامانه جدید بارشی به کشور تا آخر هفته در این استان‌ها شاهد بارش خواهیم بود.  سرکرده با بیان اینکه هوا سرد می‌شود، گفت: هوا تا پایان هفته هر روز کاهش یافته و سرد‌تر می‌شود. وی همچنین از کاهش دما در تهران خبر داد.

خشک شدن تدریجی درختان به دلیل آلودگی هوا
«یکی از اصلی‌ترین دلایل خشک شدن درختان موجود در شهر تهران افزایش آلودگی هوا طی سال‌های گذشته بوده است.» محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب به میزان گفت: آلودگی هوای شهر تهران نه‌تنها بهبود نیافته بلکه طی سال‌های گذشته شدت نیز یافته است. وی افزود: سالانه تعداد قابل‌توجهی از شهروندان تهرانی به دلیل آلودگی هوای شهر تهران به بیماری‌های متعددی مبتلا شده و در کنار مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد می‌شود، محیط‌زیست نیز از این آلودگی آسیب می‌بیند. رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر درختان شهر تهران خاطرنشان کرد: به روی هر یک از درختان موجود در شهر تهران حدود 700 تا 800 گرم دوده انباشته شده و این دوده‌ها ناشی از ذرات معلق موجود در هوای شهر تهران است. حقانی یکی از اصلی‌ترین دلایل خشک شدن درختان شهر تهران را آلودگی هوا دانست و اظهار داشت: به دلیل وجود دوده‌های زیاد به روی برگ‌های درختان، عملیات تعریق و تعرق درخت به درستی انجام نمی‌شود و این در شرایطی است که تعریق و تعرق درست، 2 کنش و واکنش مهم در تبادل اکسیژن و دی‌اکسیدکربن است.

میزبانی از ۵ هزار بی‌خانمان
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پذیرش بالغ بر ۵ هزار و 200 نفر از بی‌خانمان‌های تهران در مراکز مددسرای شهرداری تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، رضا قدیمی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره اقدامات شهرداری برای کمک به بی‌خانمان‌های شهر تهران گفت: از ابتدای فصل زمستان و برودت هوا، برای رسیدگی به وضعیت بی‌خانمان‌های شهر تهران در 19 مددسرا و با ظرفیت حدود 5 هزار نفر و پاسخگویی به مراجعات میهمانان این مددسراها در شب‌های سرد زمستان آمادگی لازم در شهرداری تهران ایجاد شد. وی درباره خدماتی که در این مددسراها به مراجعه‌کنندگان داده می‌شود، گفت: این افراد به هنگام ورود به مددسراها، خدماتی از جمله استحمام، لباس نو و غذای گرم را دریافت می‌کنند. قدیمی درباره رسیدگی‌های درمانی و بهداشتی به بی‌خانمان‌ها هم گفت: ممکن است در بین مراجعه‌کنندگان افرادی دارای معلولیت یا بیماری و زخم‌های عمیق عفونی باشند. تلاش شده است خدمات پزشکی درخوری در همین مددسراها ارائه شود. وی درباره پذیرش در مددسرای خاوران با تاکید بر مناسب بودن شرایط در این مرکز، گفت: با استقبال بیشتر متقاضیان، در مرکز خاوران حدود 1100 نفر را پذیرش کرده‌ایم و در سایر مراکز هم قریب به 4 هزار نفر را پذیرا بوده‌ایم؛ در مجموع در روزهای گذشته  قریب به 5 هزار و 200 نفر را در مددسراهای متعلق به شهرداری تهران میزبانی کرده‌ایم.


Page Generated in 0/0054 sec