printlogo


کد خبر: 169659تاریخ: 1395/10/9 00:00
مقامات ایران در سالروز حماسه مردمی 9 دی ‌از فتنه 88 گفتند
روحانی: 9 دی‌دفاع از ولایت و حق بود

گروه سیاسی: 7 سال از فتنه 88 گذشت و همچنان ابعاد و زوایای پنهانی از این واقعه مخفی مانده است اما با این حال گذشت زمان توانسته بخش‌هایی از پشت پرده و صحنه‌گردانان اصلی قیام علیه جمهوریت نظام را افشا کند. همین مساله نیز باعث شده در هفتمین سالروز حماسه مردمی 9 دی، همه از فتنه و فجایعی که 8 ماه فتنه بر سر ملت و کشور آورد و همچنین دست‌های پشت‌پرده خارجی در آن بگویند. به گزارش «وطن‌امروز» امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که آنچه سال 88 در ایران رخ داد و 8 ماه فضای سیاسی کشور را ملتهب کرد نتیجه ارتباط عناصر فتنه 88 با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی بوده است. این ارتباط و همکاری تنگاتنگ را نه تنها مسؤولان سیاسی و امنیتی ایران افشا کرده‌اند که حتی هیلاری کلینتون، وزیر سابق خارجه آمریکا نیز در کتاب «انتخاب‌های سخت» آورده و تاکید کرده تیم او در وزارت خارجه در پشت صحنه، تماس‌های مستمری با فعالان در داخل ایران برقرار می‌کرد و با مداخله‌ای فوری توانست از توقف توئیتر به خاطر تعمیرات جلوگیری کند. به اعتقاد او اگر توئیتر تعطیل می‌شد تظاهر‌کنندگان یکی از ابزارهای مهم‌شان برای ارتباط را از دست می‌دادند. حالا 7 سال پس از فتنه 88 در آستانه سالروز حماسه مردمی 9 دی، مقامات و شخصیت‌های سیاسی و نظامی ایران بار دیگر از پشت صحنه فتنه 88 گفتند. آنان از سویی از تلاش آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای آشفته‌سازی حوزه سیاست داخلی کشور گفتند و از سوی دیگر به ارتباط سران فتنه با وزارت خارجه آمریکا و شیوخ عرب سعودی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران پس از ناکامی در شورش علیه جمهوریت نظام اشاره کردند. گفتند دشمنان نسخه فتنه 88 را در اوکراین، گرجستان و قرقیزستان تجربه کرده و به دنبال اجرای آن در ایران بودند اما در هیچ‌جا مانند ایران با شکست مواجه نشدند، زیرا در هیچ‌یک از این کشورها چنین ظرفیت ملی، همبستگی مردمی و چنین رهبر مدبر و آگاهی وجود نداشت و ندارد. آنان معتقدند حماسه مردمی 9 دی‌ در دفاع از امام حسین(ع)، نظام اسلامی و ولایت فقیه بوده است و مردم با حضورشان بساط فتنه‌گری را در هم پیچیدند و برای همیشه آنان را از صحنه سیاسی حذف کردند. مقامات سیاسی ایران البته در کنار تجلیل از مردم به جهت حماسه 9 دی، از رسیدگی به جنایات سران فتنه نیز غافل نشدند و آنان را مستوجب محاکمه جدی دانستند. علاوه بر مسؤولان، سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین، جبهه مردمی نیرو های انقلاب اسلامی، جبهه پایداری، جامعه اسلامی مهندسین و... در بیانیه‌های جداگانه حماسه مردمی 9 دی را گرامی داشتند. سپاه در بیانیه خود غفلت از چرایی فتنه 88 را فرصت‌دهی برای تولید فتنه‌های پرهزینه علیه انقلاب و ملت دانست.
تیغ بر ناراستی‌ها و ظلم بر انقلاب
دیروز در آستانه سالروز 9 دی‌ سران قوا و مسؤولان سیاسی و امنیتی به تمجید از حضور مردم در حماسه 9 دی ‌و ابعاد فتنه 88 پرداختند. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت قیام ۹‌ دی ‌گفت:‌ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دنبال آشفته‌‌سازی حوزه سیاست داخلی کشور ما بودند که البته ملت ایران با غیرت دینی و نشان دادن اراده خود کنترل صحنه را در دست گرفت. وی با بیان اینکه قیام ملت در نهم دی‌ماه را قدر می‌نهیم و گرامی می‌داریم، گفت: ملت رشید ایران پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی داخلی و فتنه‌گری‌های گوناگون مخصوصا پس از اقدامات سخیف و شنیع روز عاشورای آن سال با حضور یکپارچه و تعیین‌کننده خود در صحنه تیغ بر ناراستی‌ها و ظلم بر انقلاب کشید. رئیس مجلس افزود: ملت ایران با این قیام مجددا اراده خویش را بر صراط انقلاب حاکم ساخت و با رهنمودهای پیشوای معزز انقلاب حضرت آ‌یت‌الله خامنه‌ای مسیر حرکت آتی کشور را مشخص کرد. لاریجانی اظهار داشت: در آن موقعیت حساس که آمریکا و برخی کشورهای غربی و صهیونیست‌های بی‌صورت و ‌سیرت با مکر و حیله‌گری به دنبال آشفته‌سازی و اغواگری حوزه سیاست داخلی کشور ما بودند و با تفکری نارس و منافقانه حتی اقدامات زشتی را که در روز عاشورای آن سال رخ داد مجددا پایه ماجراجویی جدید قرار دادند ملت مجاهد ایران با غیرت دینی و انقلابی و با نشان دادن اراده قوی خود صحنه را خود به دست گرفت و این هوشیاری سیاسی و دینی بزرگ‌ترین سرمایه ملت ایران بوده و هست و هیچ چیز معادل آن نمی‌توان یافت.
حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز ۹ دی ‌را حرکت بزرگ مردم برای دفاع از امام حسین، خاندان رسالت، حق، نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در مسیر حق دانست. وی که در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استانداری‌های سراسر کشور سخن می‌گفت با اشاره به سالروز 9دی گفت: حرکت بزرگ ملت ایران در 9 دی‌ برای دفاع از مسیر امام حسین(ع)، نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بود و این حرکت، مربوط به جناح خاصی نیست. وی افزود: مردم احساس کردند به امام حسین توهین ‌شده و دیدید در 9 دی‌ چه کردند. 9 دی ‌به خاطر عشق ملت ایران به امام حسین بود. باز نرویم از این استفاده جناحی کنیم، 9 دی ‌حرکت بزرگ مردم برای دفاع از امام حسین، خاندان رسالت، حق، نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در مسیر حق بود؛ مربوط به این جناح و آن جناح نبود. توهین به امام حسین و عاشورا را کسی نمی‌تواند تحمل کند.
به آمریکایی‌ها گفتند تحریم‌ها را افزایش دهید
فتنه 88 در شرایطی اتفاق افتاد که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری برای حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران نامه نوشت اما پس از آتش فتنه، آمریکا تغییر موضع داد و چندین تحریم علیه ایران اعمال شد. سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه می‌گوید این سران فتنه بودند که در آن مقطع به آمریکایی‌ها گفتند تحریم‌ها را علیه ایران افزایش دهید. سردار نقدی در همایش «فتنه 88، ایران و آمریکا تسلیم یا مقاومت»که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه در فتنه 88 عمق دشمن را براحتی می‌توان شناخت، تصریح کرد: در فتنه 88 عمق حرکت دشمن براحتی قابل مشاهده است؛ از ملاقات یکی از سران فتنه با جورج سورس و شیوخ عربستان گرفته تا بیانات سران غربی در حمایت از سران و جریان فتنه که به طور آشکار از پشت تریبون‌های آنها مطرح شد.  معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به مورد حمایت قرار گرفتن جریان فتنه توسط غربی‌ها بیان کرد: در فتنه سال 88 پس از اینکه ماجرا برای فتنه‌گران گره خورد و مردم به صحنه آمدند، وزارت خارجه آمریکا به سران فتنه نامه نوشت که اکنون ما چکار کنیم که آنها در پاسخ به وزارت خارجه آمریکا گفتند شما
تحریم‌ها را افزایش دهید، چرا که ایران در حال ساخت بمب اتم است. سردار نقدی با بیان اینکه مساله ما با آمریکا مساله سیاست‌ها نیست، گفت: مساله و دشمنی ما با آمریکا، مساله بود و نبود است. از نظر آنها انقلاب اسلامی نباید باشد، زیرا این انقلاب تبدیل به قدرت منطقه شده و در مسیر حرکت به سمت قدرت جهانی‌شدن است، همچنین 38 سال است به آمریکایی‌ها اجازه یک قدم پیشروی در منطقه را نداده است.  وی افزود: لذا اگر آمریکایی‌ها با ما مذاکره می‌کنند، یا تحریم می‌کنند، یا مبارزه می‌کنند، همه هدف آنها نابودی ما است و فقط به نابودی انقلاب اسلامی فکر می‌کنند.
محاکمه جدی سران فتنه
رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی‌ تأکید کرد: عوامل فتنه نه‌تنها مستحق آزادی و رفع حصر نیستند که اعمال‌شان مستوجب محاکمه جدی است. آیت‌الله احمد جنتی تأکید کرد فتنه‌گران، سال 88 با ادعای تقلب در انتخابات، درصدد نفی آرای 40 میلیونی مردم در انتخابات برآمدند و مدت‌ها کشور را به آشوب و هرج و مرج کشیدند به‌گونه‌ای که سال‌ها نیاز است تا زیان‌هایی که به این کشور شهیدپرور و نظام مردمسالار دینی  وارد کردند، جبران شود. وی تاکید کرد: شیطنت بزرگ آنان (سران فتنه) از ذهن و دل خانواده‌های داغدار شهدا و دلسوزان این انقلاب محو نخواهد شد. آنان به عنوان پیاده‌نظام آمریکای جنایتکار، اسرائیل غاصب و انگلیس خبیث، با القای شبهه تقلب در انتخابات با اعتماد عمومی این ملت کاری کردند که دشمنان طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب از عهده آن برنیامده بودند، غافل از اینکه مردم ما بیدارند و به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی «مردم ما در مقابله‌ با فتنه، خودشان به پا خاستند و نهم دی‌ در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زدند. این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه‌ این است که این مردم بیدارند، هشیارند». این بیانیه می‌افزاید: اینک مجلس خبرگان رهبری در آستانه سالگرد حماسه 9دی، ضمن پاسداشت خروش عظیم ملت بصیر و فهیم ایران در 9 دی ‌88 و محکوم کردن اعمال منافقانه فتنه‌گران و حامیان داخلی و خارجی آنان اعلام می‌دارد عوامل فتنه نه‌تنها مستحق آزادی و رفع حصر نیستند که اعمال‌شان مستوجب محاکمه جدی است و البته در دادگاه عدل الهی نیز باید پاسخگوی بغی در برابر حاکم اسلامی باشند.
فتنه 88 دنباله انقلاب‌های رنگین
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، فتنه 88 را دنباله انقلاب‌های رنگین دانست که با حضور حماسی مردم در راهپیمایی 9 دی ‌به شکست فتنه‌گران و دشمنان انجامید. علی‌اکبر ولایتی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با تبیین آثار 9 دی‌ و حضور حماسی مردم در این روز تاریخی برای خنثی کردن توطئه دشمنان افزود: دشمنان چنین نسخه‌ای را در اوکراین، گرجستان و قرقیزستان تجربه کرده بودند اما در هیچ جا مانند ایران با شکست مواجه نشدند زیرا در هیچ یک از این کشورها چنین ظرفیت ملی، همبستگی مردمی و چنین رهبر مدبر و آگاهی وجود نداشت و ندارد. وی افزود: هر جا فتنه‌ای رخ داده است مانند فتنه 88 با حضور مردم در صحنه عملا در هم شکسته شد و مردم پیروز شدند.  ولایتی درباره اینکه چرا روز 9 دی ‌به عنوان روزی تاریخی و ماندگار ثبت شد، گفت: حماسه ملت در این روز، فتنه بزرگی را خنثی کرد، فتنه‌ای که دفع آن جز با حضور مردم ممکن نبود زیرا اقدام دشمن در تاریخ معاصر در نوع خود بی‌نظیر بود.


Page Generated in 0/0059 sec