printlogo


کد خبر: 169662تاریخ: 1395/10/9 00:00
سیلی به نولیبرال‌های جهانی
اوباما «مرکز مقابله با تبلیغات بیگانه» تأسیس کرد

باراک اوباما با صدور دستور تاسیس «مرکز جنگ با تبلیغات بیگانه» اگرچه در آخرین روزهای حکومتش جنگ سرد با رقبای جهانی آمریکا را داغ نگاه داشت اما در حقیقت به دست خود فاتحه نولیبرالیسم را که مدعی گردش آزاد اطلاعات و منکر تئوری توطئه است خواند. اوباما جمعه گذشته قانون مالیات دفاعی 2017 را به امضا رساند که در بخش شماره 1287 آن تاسیس یک مرکز مشارکت جهانی با کارکرد مبارزه با تبلیغات و اطلاعات مخدوش دشمن پیش‌بینی شده است. بودجه این مرکز که در حقیقت افزونه دیگری است به 2 مرکز تبلیغاتی مشترک آمریکا و اروپا یعنی مرکز ارتباطات راهبردی ناتو و واحد ارتباطات راهبردی اتحادیه اروپایی، 140 میلیون دلار خواهد بود که مشترکا توسط وزارت‌های دفاع و خارجه ایالات متحده تامین خواهد شد. البته به لحاظ تشکیلاتی «مرکز آمریکایی جنگ با تبلیغات بیگانه» تحت نظر وزارت خارجه آمریکا اداره خواهد شد که مسؤولیت تشخیص آنچه دولت اوباما «تبلیغات خارجی» خوانده را برعهده دارد. این مرکز اجازه دارد بودجه‌اش را صرف مراکز تبلیغاتی و رسانه‌ای خصوصی کند تا بدین ترتیب تبلیغات دشمنان آمریکا را خنثی کند. براساس قانون مزبور منابع خصوصی تخصیص بودجه این مرکز شامل جوامع مدنی، رسانه‌ها، سازمان‌های غیردولتی یا همان «ان‌جی‌او»ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها می‌شود. به نظر می‌رسد آمریکا با این مرکز می‌خواهد به طور مشخص افشاگری‌های
3 دشمن اصلی‌اش یعنی ایران، روسیه و چین را علیه خود خنثی کند اما در عین حال بودجه مزبور می‌تواند به منبعی جدید برای راه‌اندازی تبلیغات جدید علیه این خصم‌ها یا تغذیه شورشیان در این کشورها تبدیل شود.
آمریکا تئوری توطئه را به رسمیت شناخت!
نکته اینجاست که نولیبرال‌های حاکم بر اقتصاد جهانی و کشورهای غربی که دولت اوباما نیز از مسلک همان‌هاست، سال‌های سال هرگونه تئوری توطئه مبنی بر اینکه رسانه‌های زنجیره‌ای‌شان قصد تبلیغات سوء و تخریب کشورهای دیگر را دارند رد می‌کردند و شعار آزادی جریان اطلاعات و اقدامات مدنی را سر می‌دادند اما تصویب قانون اخیر برای تاسیس «مرکز آمریکایی جنگ با تبلیغات بیگانه» به منزله تایید تئوری توطئه از سوی خود آمریکا و گردانندگانش است که سیلی محکمی به صورت حامیان نولیبرالیسم از جمله در کشورهایی چون روسیه و ونزوئلا و همچنین حامیان دولت روحانی و اصلاح‌طلبان ایران محسوب می‌شود.
 


Page Generated in 0/0074 sec