printlogo


کد خبر: 169747تاریخ: 1395/10/12 00:00
اخبار

فتنه ملاک بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات
 سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید فتنه همچنان ملاک شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است. به گزارش «وطن‌امروز» نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان صبح دیروز در حالی برگزار شد که با توجه به آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری، آخرین اخبار و تحولات درباره انتخابات، از اصلی‌ترین محورهای مورد سوال خبرنگاران از عباسعلی کدخدایی بود. کدخدایی در پاسخ به این سوال که در برخی محافل و نیز در مجلس بعضی افراد قصد تطهیر فتنه 88 را دارند، آیا شورای نگهبان این موضوع را در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار می‌هد یا اینکه این موضوع فراموش شده، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند 9 دی در تاریخ ماندگار خواهد شد و این روز پاسخی بود به حوادث سال 88 که  قابل فراموش شدن نیست. وی تصریح کرد: در جایی که ملاک قانونی داشته باشیم طبیعتا این موارد (فتنه) هم مدنظر شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.  وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که نظر شورای نگهبان با توجه به بررسی طرحی در مجلس درباره حقوق‌های نجومی چیست، گفت: تا زمانی که مصوبه‌ای از سوی مجلس به شورای نگهبان درباره حقوق‌های نجومی ارسال نشود نمی‌توانیم درباره آنها اعلام نظر کنیم و الآن هم نمی‌دانیم مجلس چگونه مصوبه‌ای را تصویب کرده اما اصل اینکه حقوق‌های نجومی در جامعه خلاف بوده، روشن است و امیدواریم مجلس هم سازوکارهای روشنی برای آن مد نظر قرار دهد.

انتخاب اعضای هیأت اجرایی انتخابات تا ۱۱ اسفند
سخنگوی وزارت کشور از تلاش این وزارتخانه برای برگزاری تمام‌الکترونیک انتخابات ۹۶ خبر داد و گفت: اعضای هیات اجرایی انتخابات بهار ۹۶ تا ۱۱ اسفند انتخاب می‌شوند. سیدسلمان سامانی در گفت‌و‌گو با تسنیم، از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات خبر داد و گفت:‌ در این زمینه هماهنگی خوبی بین کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار است و امیدواریم با تامین نظر شورای نگهبان گام بلندی در برگزاری تمام الکترونیک انتخابات سال آینده برداریم. وی افزود: انتخابات 25 فرآیند دارد که با موافقت اخیر شورای نگهبان 24 مرحله به صورت تمام‌الکترونیک برگزار خواهد شد و تنها یک گام که همان الکترونیکی شدن نحوه اخذ رای و شمارش آراست، مانده که ان‌شاءالله با کسب نظر مساعد شورای نگهبان  آن را هم محقق خواهیم کرد. سخنگوی وزارت کشور درباره انتخاب اعضای هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: اعضای حقوقی هیات اجرایی مرکزی انتخابات در قانون مشخص است اما برای انتخاب اعضای حقیقی که معتمدان مردمی هستند، وزیر کشور طبق قانون باید تا 11 اسفندماه افراد پیشنهادی خود را به هیات مرکزی نظارت معرفی کند.


روحانی در دیدار وزیر خارجه سوریه:
آتش‌بس در سوریه فرصتی برای تقویت تروریست‌ها نشود
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران از برقراری آتش‌بس در سوریه استقبال می‌کند، گفت: باید مراقب بود در دوران آتش‌بس فرصتی برای تقویت تروریست‌ها به‌وجود نیاید. حسن روحانی در دیدار با «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه، با بیان اینکه امروز پس از پیروزی حلب شرایط خوبی برای انجام اقدامات میدانی علیه تروریست‌ها و فعالیت‌های سیاسی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به سوریه فراهم شده است، اظهار امیدواری کرد اقدامات آتی برای حل بحران سوریه و مذاکرات صلح، منجر به حاکمیت دمشق بر کل سوریه، ایجاد امنیت برای مردم سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور شود. وی با تأکید بر اینکه محور مذاکرات صلح باید حاکمیت دمشق بر سوریه و بازگرداندن ثبات و امنیت پایدار به این کشور باشد، اظهار داشت: ایران، روسیه و سوریه با اتحاد و هماهنگی در اقدامات و برنامه‌ریزی‌های آینده می‌توانند در این راستا موفق باشند. «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ قدردانی و درودهای «بشار اسد» رئیس‌‌جمهوری این کشور به دولت و ملت ایران، گفت: هیچ شکی نداریم که حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسزایی در تقویت روحیه مقاومت ملت سوریه در برابر تروریست‌ها داشته و خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0051 sec