printlogo


کد خبر: 169749تاریخ: 1395/10/12 00:00
اخبار

تخم‌مرغ گران‌تر شد
قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی معمولی با افزایش هزار تا ۲ هزار تومانی به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان در سطح خرده‌فروشی رسید. به گزارش تسنیم، قیمت هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی (معمولی) از 8 هزار و 500 تا 9 هزار 500 تومان در نقاط مختلف شهر به 10 تا 11 هزار افزایش ‌یافته است، هرچند در برخی نقاط این محصول تا 12 هزار تومان نیز به فروش می‌رسد. یکی از خرده‌فروشان خیابان جمال‌زاده شمالی تهران در این‌باره گفت: قیمت هر کارتن تخم‌مرغ 8 شانه از 54 هزار تومان به یک‌باره به 60 هزار تومان رسید که افزایش بی‌سابقه‌ای بوده است. وی افزود: توزیع‌کنندگان دلایل این افزایش قیمت چند روز گذشته را شیوع آنفلوآنزای مرغی اعلام می‌کنند. خرده‌فروش دیگری که هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی را 11 هزار تومان می‌فروشد، در این‌ ارتباط گفت: قیمت‌ها 2 تا 3 هفته است که بالا رفته که دلیل آن نیز افزایش قیمت خرید است. بنابراین گزارش، افزایش قیمت روزهای اخیر تخم‌مرغ غیرمنتظره به‌حساب می‌آید زیرا با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور که اتفاقاً بخش مرغ‌های تخم‌گذار را نیز درگیر کرده باعث توقف صادرات این محصول شده است و براساس فضای انتظاری موجود نباید افزایش قیمتی را در بازار شاهد باشیم.


۳۰ هزار تولیدکننده وام نگرفتند
با گذشت ۹ ماه از اجرای طرح رونق تنها ۳۱ درصد واحدهای تولیدی موفق به دریافت ۱۲۶۴۶ میلیارد تومان از مجموع تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت شده‌اند. به گزارش تسنیم، طبق جدیدترین آمار رسمی از میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در قالب طرح رونق، تا 24 آذرماه سال جاری حدود 58 هزار و 999 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی دولت ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 18 هزار و 397 تولیدکننده موفق به دریافت تسهیلاتی به ارزش 12 هزار میلیارد و 646 میلیون تومان شده‌اند. در سیر اجرای طرح رونق تولید حدود 9 هزار و 454 واحد تولیدی در فرآیند رونق و 8 هزار و 943 واحد به صورت مستقیم از سیستم بانکی تسهیلات دریافت کرده‌اند.


هشدار گمرک  به برندهای مشهور لوازم خانگی
در حالی که برخی گزارشات از جریمه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای یک برند مشهور لوازم خانگی کره‌ای در ایران حکایت می‌کرد، گمرک ایران با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی کشف این تخلف، اعلام کرده که رای صادرشده نهایی نیست و برند مربوطه می‌تواند به این رای اعتراض کند.  به گزارش «وطن امروز»، چندی پیش خبر جریمه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت کره‌ای لوازم خانگی ال‌جی از سوی گمرک منتشر شد. از سوی دیگر گمرک ایران با بیان اینکه نظارت بر این نوع تخلفات تنها منحصر به یک برند خاص نمی‌شود هشدار داده که در حال رصد الکترونیکی واردات برخی برندهای مشهور دیگر هم است و پرونده‌های مشابهی در دستور کار دفاتر نظارتی گمرک قرار دارد. گمرک ایران اعلام کرد نقطه آغازین شناسایی این تخلف با تجمیع، تقاطع‌گیری، تحلیل و به کمک اطلاعات سامانه جامع امور گمرکی شروع شد و پس از تجمیع داده‌ها به تفکیک نوع کالا، برند، صاحب کالا، کارت‌های بازرگانی استفاده شده و گمرکات ترخیص‌کننده، سرنخ‌های اولیه برای بررسی‌های بعدی به دست آمد. گمرک ایران در ادامه آورده به‌ صورت لحظه‌ای فعالیت واردکنندگان به تفکیک کالای وارداتی، نوع ارز، انواع برندها، تعداد دفعات واردات، نوع معامله و محل انجام معامله را به سال، ماه، هفته، روز و ساعت رصد و همچنین چگونگی انتقال مالکیت کالا، نوع وکالت و تعداد افرادی را که به اشخاص حقیقی و حقوقی وکالت داده‌اند، گزارش می‌کند. روند رسیدگی به این پرونده در دفتر بازبینی و حسابرسی پس از ترخیص گمرک به پایان رسیده و نتایج تحقیقات، بررسی‌ها، تخلفات و میزان جریمه به نمایندگی رسمی این برند مشهور ابلاغ شده و هنوز رأی صادره قطعی نیست، بنابراین این نمایندگی می‌تواند در 2 کمیسیون تخصصی به این موضوع اعتراض کند.


Page Generated in 0/0052 sec