printlogo


کد خبر: 169759تاریخ: 1395/10/12 00:00
نبض جامعه

عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد
انتقاد از تجویز غیرقانونی دارو در عطاری‌ها
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تجویز غیرقانونی دارو در عطاری‌ها بر لزوم شناسایی متخلفان و معرفی آنها به مقامات قضایی از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد. به گزارش خانه ملت، همایون هاشمی درباره فروش داروهای سقط جنین و ترک اعتیاد در عطاری‌ها گفت: فروش دارو در عطاری‌ها غیرقانونی است و به هیچ عنوان نباید به آنها اجازه چنین کاری داده شود. نظارت بر عطاری‌ها باید به صورت دقیق و حساس انجام شود تا اعتماد مردم از این طریق حاصل شود. نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عطاری‌ها به هیچ عنوان نباید در فروش دارو مداخله داشته باشند، تصریح کرد: عطاری‌ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند و از آنجایی که از تخصص‌های لازم برای عرضه و فروش دارو برخوردار نیستند تحت هیچ شرایطی نباید اقدام به فروش دارو کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه تنها پزشکان مجاز به تجویز دارو هستند، گفت: غیر از داروهای بدون نسخه (OTC) مانند استامینوفن و آسپرین که از داروخانه‌ها می‌توان آنها را تهیه کرد مابقی داروها باید توسط پزشک تجویز شود. هاشمی با انتقاد از اینکه عرضه و فروش دارو از سوی عطاری‌ها غیرقابل گذشت است بر لزوم نظارت مداوم وزارت بهداشت بر عملکرد این مراکز تاکید کرد.

توزیع ۲ میلیون و ۷۸۲ هزار واحد خون
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از رشد توزیع خون و فرآورده‌های خونی در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. به گزارش مهر، بشیر حاجی‌بیگی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ۹۵، ۲ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۸۱۹ واحد خون و فرآورده بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور توزیع شده است که یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. وی افزود: بیشترین میزان رشد در توزیع گلبول قرمز در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی با ۲۸ درصد، بیشترین میزان رشد در توزیع پلاسمای تازه منجمد مربوط به استان یزد با ۳۸ درصد و بیشترین میزان رشد در توزیع پلاکت در استان قزوین با ۳۷ درصد نسبت به ۹ ماه مشابه در سال گذشته بوده است. حاجی‌بیگی با اشاره به اینکه آمار اهدای خون در ۹ ماه ابتدای سال جاری یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۸۹۶ واحد بوده است، بیشترین میزان اهدای خون را در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی اعلام کرد.

تدوین لایحه افزایش امنیت زنان
نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا از بررسی اصلاح قوانین مرتبط با زنان خبر داد. به گزارش مهر، هما داوودی با اعلام این مطلب گفته است: «تاثیر خشونت بر زنان بزه‌دیدگی است. گاهی برخی خشونت‌ها عرفی و در قالب آداب و رسوم است». وی افزود: یک نوع دیگر از بزه‌دیدگی زنان، بزه‌دیدگی ساختاری زنان است. تا جایی که این مساله مربوط به ساختارهای قانون است، سعی بر رفع موانع داریم. داوودی با اشاره به موضوع ازدواج کودکان، گفت: این مساله هم نیاز به اصلاح قانون دارد که سعی داریم با برگزاری همایش پیشگیری از خشونت علیه زنان این مساله را دنبال کنیم. نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا ادامه داد: لایحه افزایش امنیت زنان در معاونت ریاست‌جمهوری در حال تدوین است و در این لایحه راهکارهای قانونی برای اجرای آن دیده شده است.

نقص فنی موتور هواپیمای MD تهران- شیراز تابان
یک فروند بوئینگ MD متعلق به شرکت هواپیمایی تابان لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد که خلبان هواپیما را به مهرآباد برگرداند و در باند پرواز به زمین نشست. به گزارش فارس، پرواز تهران- شیراز شرکت هواپیمایی تابان عصر روز گذشته لحظاتی پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد به دلیل از دست دادن یکی از موتورها دچار نقص فنی می‌شود که خلبان تصمیم می‌گیرد هواپیما را به فرودگاه مهرآباد برگرداند. هواپیمای MD تابان به رجیستر EP-TBB به سلامت در فرودگاه مهرآباد فرود آمد و مسافران از آن پیاده شدند.
 


Page Generated in 0/0051 sec