printlogo


کد خبر: 169770تاریخ: 1395/10/12 00:00
اخبار

شبکه مستند پایگاه اصلی خانه مستند می‌شود
سیدسلیم غفوری و دیگر مدیران شبکه مستند با حضور در «خانه مستند انقلاب اسلامی» با مدیران این خانه دیدار کردند. به گزارش نسیم‌آنلاین، سیدسلیم غفوری، مدیر شبکه مستند و برخی دیگر از مسؤولان این شبکه هفته گذشته، در خانه مستند انقلاب اسلامی حضور پیدا کردند. غفوری در این دیدار اظهار کرد: دوستان خانه مستند کارهای مستند بسیاری را در۷ ماه گذشته در اختیار ما قرار دادند و همکاری خوبی بین خانه و شبکه شکل گرفته است. فلسفه برگزاری این جلسه، آشنایی مدیران شبکه و خانه با یکدیگر است تا ان‌شاءالله منجر به ارتباط و همسویی بیشتر شود. وی تصریح کرد: پایگاه اصلی همه مجموعه‌های تولید مستند کشور، شبکه مستند خواهد بود و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی مناسب، خانه مستند هم نقش جدی‌تری در شبکه مستند پیدا خواهد کرد.

امیری‌اسفندقه:
شعر حافظ تغزل، توسل  و ترجمه را توأمان دارد
امیری‌‌اسفندقه گفت: مفاهیم الهی و مدح و منقبت پیامبران و اهل بیت عصمت و طهارت سوژه‌ای برای سرودن اشعار نیستند بلکه آنها سوره‌ای هستند برای تلاوت چراکه آنها فقط می‌توانند دست‌گیری کنند و اجازه سرودن را به شاعر می‌دهند. به گزارش تسنیم، امیری‌اسفندقه در دومین جلسه از حلقه شعر و تصنیف آیینی «ریّان» درباره شعر آیینی گفت: شعر پارسی از همان ابتدا شعر آیینی و دینی است که یا به صورت تصریح یا به صورت تلمیح آورده شده که به طور کلی شعر آیینی است. اسفندقه درباره اشعار آیینی حافظ گفت: اگر به اشعار حافظ نگاه کنیم در می‌یابیم که حافظ اشعار آیینی زیادی دارد و جز شعر مشهور «رندان تشنه لب» که در قدیم به نام «حریه» تدریس می‌شد؛ اشعار بسیاری در این حوزه گفته‌ است. مرتضی امیری‌اسفندقه حافظ را شاعری طناز خواند و گفت: حافظ با همه واژه‌هایی که در دین و سنت مقدس بوده، بازی و طنازی کرده است اما همیشه احترامی ویژه به قرآن، محرم و عاشورا داشته است؛ آنچه شعر حافظ را تا امروز نگه داشته است همین اشارت‌های آیینی است. شعر حافظ تغزل، توسل  و ترجمه را توأمان دارد.

پیشنهاد بازی در نقش ریگان به نیکلاس کیج
در فیلم زندگینامه‌ای که بر مبنای زندگی رونالد ریگان رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا ساخته خواهد شد، احتمال زیادی وجود دارد که نیکلاس کیج در نقش او جلوی دوربین برود. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، احتمال زیادی وجود دارد که نیلاس کیج در نقش رونالد ریگان اولین هالیوودی که رئیس‌جمهوری آمریکا شد، جلوی دوربین برود. این بازیگر که برای نقش‌آفرینی در فیلم «ترک لاس‌وگاس» برنده جایزه اسکار شده با پیشنهاد بازی در نقش چهلمین رئیس‌جمهوری آمریکا مواجه شده است. هر چند به نظر نمی‌رسد این فیلم بخواهد مناقشاتی را که با فیلم کمدی «ریگان» با بازی ویل فارل در اوایل ۲۰۱۶ ایجاد شد تکرار کند اما طبیعتا این فیلم نیز زندگی ریگان از جمله ابتلای او به زوال عقل را تصویر خواهد کرد. درباره این فیلم هنوز اطلاعات بیشتری ارائه نشده و روشن نیست که کارگردانی، نویسندگی یا تهیه آن برعهده چه کسانی است. سخنگوی کیج نیز با تاکید بر اینکه هنوز برای پیش‌بینی روند تولید فیلم خیلی زود است، سعی کرد نشان دهد که کیج تصمیمی در این باره نگرفته است.

«ماه‌گرفتگی» نگاه ملی دارد
کارگردان «ماه‌گرفتگی» با اشاره به اینکه در این فیلم نگاه ملی حاکم است، توضیح داد که با اکران فیلم در جشنواره فجر می‌شود قضاوت درست‌تری درباره آن داشت. به گزارش مهر، مسعود اطیابی، کارگردان فیلم سینمایی «ماه‌گرفتگی» با اشاره به اینکه فرم شرکت در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر را پرکرده است، گفت: هنوز یک سکانس کوچک از فیلمبرداری این فیلم باقی مانده است که بزودی جلوی دوربین می‌رود. به هرحال مراحل فنی این فیلم با صبر و حوصله در حال طی شدن است و امیدوارم برای حضور در جشنواره فیلم فجر انتخاب شود. اطیابی در پایان گفت: این فیلم باید در جشنواره فیلم فجر دیده شود، چرا که حرف‌های بسیاری درباره آن زده می‌شود و با نمایش این فیلم همه متوجه می‌شوند که ما نگاه ملی در این فیلم داریم.


Page Generated in 0/0041 sec