printlogo


کد خبر: 169779تاریخ: 1395/10/12 00:00
اخبار

صعود تاریخی تراکتور به فینال حذفی
تراکتورسازی تبریز با پیروزی مقابل ذوب‌آهن به دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران راه یافت و حریف نفت تهران شد. تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و تراکتورسازی  روز شنبه در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی در ۹۰ دقیقه با نتیجه تساوی یک - یک به اتمام رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه تراکتورسازی تیم برتر بود و در نهایت بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. ذوب‌آهن در دقیقه 120 صاحب یک ضربه پنالتی شد و بازی را به تساوی 2 - 2 کشاند و درحالی که اصفهانی‌ها سر از پا نمی‌شناختند و منتظر ضربات پنالتی و هنرنمایی رشید مظاهری درون دروازه بودند ناگهان محمد نوری از فاصله دور با یک ضربه مهار نشدنی، گل سوم را در دقیقه 122 به ثمر رساند تا اینچنین تراکتورسازی صعود دراماتیک‌وار و تاریخی‌ای به فینال جام حذفی داشته باشد. بازی فینال اواخر بهار سال آینده بین نفت تهران و تراکتورسازی برگزار می‌شود.  

کی‌روش ۱۹ بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد
19 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شدند.کادر فنی تیم ملی فوتبال ۱۹ بازیکن را برای حضور در اردوی آماده‌سازی این تیم دعوت کرد.
اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی به این شرح است:
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری
مدافعان: رامین رضاییان، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، میلاد محمدی، عزت‌الله پورقاز، وحید محمدزاده
بازیکنان میانی: امید ابراهیمی، کمال کامیابی‌نیا، احسان حاج‌صفی، داریوش شجاعیان
مهاجمان: مرتضی تبریزی، سروش رفیعی، وحید امیری، احسان پهلوان، مهدی طارمی، ساسان انصاری
بازیکنان دعوت شده به اردو باید امروز ساعت ۱۹:۳۰ با در دست داشتن گذرنامه، خود را به کادر فنی تیم ملی در هتل المپیک معرفی کنند.

برگزاری بازی ایران و مراکش قوت گرفت
در حالی که فیفا از برگزاری دیدار ایران و مراکش خبر داده، فدراسیون فوتبال این کشور آفریقایی نیز خبر از برگزاری دیدار تیم‌ملی متشکل از بازیکنان حاضر در لیگ این کشور با بورکینافاسو داده است. تیم‌ملی فوتبال ایران ۱۳ دی برای برگزاری اردو راهی امارات می‌شود تا حدود یک هفته‌ با حضور بازیکنان شاغل در لیگ برتر برنامه‌های خود را پیش ببرد. پیش از این رسانه‌های خارجی از برگزاری دیدار تدارکاتی ایران و مراکش در روز ۱۷ دی‌ماه در ورزشگاه العین خبر داده بودند و حتی سایت فدراسیون جهانی فوتبال ساعت دقیق این بازی را هم اعلام کرد اما در فاصله چند روز مانده به برگزاری اردو برخی رسانه‌ها خبر از لغو دیدار تدارکاتی تیم‌ملی با مراکش داده‌اند، چرا که سایت فدراسیون فوتبال مراکش از انجام دیدار تدارکاتی میان بازیکنان شاغل در لیگ فوتبال این کشور با تیم‌ملی بورکینافاسو در ۱۵ دی خبر داده و رسانه‌های ایرانی هم با توجه به این موضوع لغو دیدار تدارکاتی ایران و مراکش را محتمل دانستند. با این حال با قطعی شدن اردوی تیم‌ملی در دوبی، به احتمال فراوان تیم‌ملی روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف تیم‌ملی مراکش می‌رود.

عربستان به دنبال تغییر تابعیت مهاجم سوری
مسؤولان فدراسیون فوتبال عربستان به دنبال تغییر تابعیت مهاجم گلزن سوریه‌ای هستند. به گزارش مهر، «عمر السومه» بازیکن سوریه‌ای است که در تیم الاهلی عربستان بازی می‌کند و یکی از مهاجمان گلزن لیگ این کشور محسوب می‌شود. السومه با بازی‌های درخشانش در لیگ عربستان، سرمربی تیم‌ملی این کشور را ترغیب کرده تابعیتش را تغییر دهد و در تیم عربستان بازی کند. فدراسیون فوتبال عربستان هم به دنبال اجرایی کردن این درخواست سرمربی تیم‌ملی این کشور است. این در حالی است که السومه در یک سال اخیر به دعوت سرمربی تیم‌ملی سوریه برای بازی در تیم‌ملی این کشور پاسخی نداده است و به نظر می‌رسد با پیشنهاد عربستانی‌ها برای تغییر تابعیت موافقت کند.
 


Page Generated in 0/0055 sec