printlogo


کد خبر: 169780تاریخ: 1395/10/12 00:00
لستر در منطقه خطر
بازگشت رانیری به دنیای واقعیت

مارک اوگدن: در آخرین کنفرانس مطبوعاتی سال 2016 کلودیو رانیری بیشتر از هر چیز صحبت‌هایی از عنوان قهرمانی‌اش در آن سال را شنید اما پیامی واضح هم داشت. او گفت: «من سال 2016 را فراموش کردم. 31 دسامبر، وستهام. ذهن من فقط روی این متمرکز است. حالا زندگی من وستهام است، هر چیز دیگری مربوط به گذشته است، فقط آینده مهم است و امیدوارم بازیکنانم هم همین‌طور فکر کنند».
شاید رانیری در کینگ‌پاور واقعا گفته‌هایش را عملی کند و توجهی به گذشته نداشته باشد اما فراموش کردن آن تیترهای زیبای بعد از قهرمانی هم سخت است. تیترهایی که به مناسبت نخستین قهرمانی لستر در لیگ انگلیس بعد از 132 سال که از تاسیسش می‌گذشت زده شد اما در سال 2016 لستر در 6 ماه اول به قهرمانی رسید و در 6 ماه دوم عملکردی بد ارائه داد، عملکردی که گذشته را هم زیر سایه برد. حالا مدافع عنوان قهرمانی در رده شانزدهم قرار دارد و تنها 3 امتیاز با منطقه خداحافظی از لیگ برتر فاصله دارد.  
رانیری گفت: «کاری کردیم 6 ماه اول فصل باورنکردنی باشد. اما 6 ماه بعد؟ آن هم در نوع خودش باورنکردنی بود». در سال جدید وستهام باید در کینگ‌پاور به مصاف لستر برود و این اتفاق در حالی می‌افتد که روباه‌ها از دوران اوج سال گذشته‌شان به دور هستند. حتی کنفرانس خبری‌های رانیری هم تفاوت کرده است. در دوران اوج، دست دادن‌های او با خبرنگاران 10 دقیقه زمان می‌برد و حالا اما 60 ثانیه زمان نیاز است و فقط هم با خبرنگارانی خاص صحبت می‌کند. البته که با وجود موقعیت بد تیمش در جدول رده‌بندی به نظر رانیری هنوز تمرکزش را از دست نداده است. شاید بازیکنانش، بویژه بازیکنان کلیدی مانند محرز و واردی، عملکرد گذشته را نداشته باشند اما خود رانیری هنوز برای جنگیدن آماده است: «وقتی همه چیز درست باشد اوضاع خوب است اما می‌خواهم مردان قوی را ببینم، مدیریت کردن در این شرایط مهم‌ترین است. وقتی همه چیز خوب است نوعی روانشناسی مثبت هم وجود دارد. وقتی همه چیز بد است کار من این است که از بازیکنانم حمایت کنم. باید مطمئن شوم آنها واکنش نشان می‌دهند و قوی هستند. برای ما این مهم است که امتیازات‌مان را به 20 برسانیم. ما 17 امتیاز داریم اما باید فصل را با 20 امتیاز به پایان ببریم. مقابل وستهام باید برنده شویم، باید برنده شویم».
ناکامی‌های باشگاه، هواداران را هم ناامید کرده است، آنها بعد از شکست مقابل اورتون در باکسینگ‌دی خشم‌شان را به رانیری نشان دادند. البته به مالک تایلندی‌ هم همینطور؛ کسی که به خاطر تعطیلات سالانه خانوادگی بازی با وستهام را نخواهد دید.
لسترسیتی قبل از اینکه مقابل اورتون شکست بخورد، در بازی مقابل سیتی آنها را تحقیر کرد. رانیری اما در این‌باره می‌گوید: «موضوع بازی‌های خانگی یا بیرون از خانه نیست. ما مشکل داریم و مشکل باید حل شود. باید با هم آن را حل کنیم. هرگز نمی‌گویم دلیل مشکل از دست دادن بازیکنان به خاطر مصدومیت یا محرومیت است یا بازیکنان‌مان ضعیف هستند. گوش کنید، ترکیب تیم من خوب است اما زندگی و فوتبال این طور است، می‌خواهم ببینم مردانم در دوران بد چطور واکنش نشان می‌دهند». لستر در 9 بازی تنها یک بار برده است اما رانیری هرگز نمی‌خواهد کسی انگیزه‌اش را از دست دهد و می‌خواهد بازیکنانش خیلی زود واکنش نشان دهند: «بله! ما ناراحت هستیم. هیچ‌کس خوشحال نیست، رئیس، من، مدیر ورزشی، بازیکنان. باید هرچه زودتر واکنش نشان دهیم. باید با هم باشیم، در رختکن اتحاد داشته باشیم و اتحادمان را در زمین هم نشان دهیم. باید متمرکز باشیم و واکنش نشان دهیم. وقتی تمرکز داشته باشیم، می‌توانیم عملکرد خوبی هم داشته باشیم».
شاید تیم در ژانویه تقویت هم شود. خنک بلژیک برای ویلفرد اندیدی پیشنهاد 15 میلیون پوندی لستر را قبول کرده است. رانیری هم گفته ماه آینده صحبت‌های نهایی درباره بازیکنانی که می‌خرند را خواهد کرد و از بازیکنانش به عنوان کسانی یاد کرده که فصل گذشته قهرمان شده‌اند و شایسته تمجید هستند. او می‌‌داند همین بازیکنان هستند که می‌توانند لستر را نجات دهند.
محرز آخر هفته بازمی‌گردد و به تیم رانیری برای بازگرداندن دوران باشکوه نیمه ابتدایی 2016 کمک و تلاش می‌کند کابوسی در سال 2017 در کار نباشد. رانیری گفته: «بازیکنان ماشین نیستند. این طور نیست که یک سکه بیندازی و کار کنند. مهم است که تشخیص دهی چه زمانی استراحت نیاز است و چه زمانی کار. اما اگر ما نترس باشیم، معنی‌اش این است که روباه شده‌ایم و روباه هم ترسو نیست. خیلی خوب می‌دانیم که با تیم‌های زیادی رقابت داریم اما برای جدال آماده‌ایم».


Page Generated in 0/0052 sec