printlogo


کد خبر: 169784تاریخ: 1395/10/12 00:00
7 غیرنظامی در حمله آمریکا به الرقه قربانی شدند
28 کشته در انفجارهای بغداد

2 انفجار در بامداد آخرین روز سال میلادی 2016، پایتخت عراق را لرزاند که در پی آن، ۲۸ تن کشته و بیش از ۵۴ نفر زخمی شدند. به گفته منابع پلیس، این دو انفجار در منطقه تجاری پرازدحام سنک در نزدیکی فروشگاه‌های قطعات یدکی خودرو رخ داد. ابتدا پلیس اعلام کرده بود که هر دو حمله حاصل انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای بوده‌اند. اما بعد یک مقام وزارت کشور عراق به رویترز گفت، یکی از این حملات انتحاری بوده و دیگری به واسطه انفجار بمبی جاسازی‌شده رخ داده است. بنا بر آخرین گزارش پلیس عراق هر دو انفجار انتحاری بوده‌اند. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این انفجارها را برعهده گرفت.  بغداد از روز ۲۶ مهرماه (۱۷ اکتبر) که عملیات بزرگ بازپس‌گیری موصل از داعش آغاز شده در حال آماده‌باش برای جلوگیری از حملات انتحاری به‌ سر می‌برد. از زمان عملیات یادشده، گروه داعش کوشیده تا در نقاط مختلف عراق انفجارها و حملات تلافی‌جویانه مختلفی را ترتیب دهد اما طی این مدت در ایجاد ناامنی بیشتر در شهر بغداد موفق نبوده است. انفجارهای روز شنبه مرگبارترین رویداد از این دست در بغداد از زمان آغاز عملیات بازپس‌گیری موصل است.
پیشروی ارتش در شرق موصل
نیروهای عراقی روز شنبه با آغاز مرحله دوم عملیات موصل محله القدس‌الثانی را هم آزاد و پرچم عراق را روی ساختمان‌های آن برافراشته کردند. از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای آگاه گزارش دادند جنگنده‌های بی‌۵۲ آمریکایی بشدت مزارع حی‌الحدبا در شمال شهر موصل را هدف قرار داده‌اند. این منابع گفتند این حمله به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه موصل در نزدیکی محله الحدبا نیز کشیده شد و اخباری مبنی بر کشته شدن سرکرده‌های برجسته داعش مطرح است.
آخرین اطلاعات از سرکرده داعش
یکی از مسؤولان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد با وجود تلاش‌های بین‌المللی برای نابودی رهبران سازمان تروریستی داعش، ابوبکر البغدادی همچنان زنده است. پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «فکر می‌کنیم البغدادی هنوز زنده است و داعش را رهبری می‌کند». این مسؤول آمریکایی گفت ایالات متحده در هفته‌های اخیر اطلاعاتی درباره تحرکات البغدادی به دست آورده است. با وجود این، کوک اطلاعات بیشتری درباره محل حضور سرکرده ارشد داعش ارائه نکرد.
شیوع خودکشی در میان سربازان آمریکایی
عملیات آمریکایی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تا ۲۷ دسامبر ۳۱ سرباز برای ارتش آمریکا تلفات داشته است. بر اساس آمار ارائه شده از سوی پنتاگون از تلفات مرتبط با این عملیات تنها 8 تن به دست داعش در درگیری کشته شده‌اند. نکته قابل توجه این است که ۱۱ تن از این تلفات به علت ارتکاب خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 7 سرباز نیز بر اثر تصادفات کشته شده و 4 سرباز دیگر هم بر اثر بیماری یا جراحت جان باخته‌اند.
مرگ 7 غیرنظامی در حمله آمریکا به الرقه
حملات ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش در سوریه و عراق بار دیگر در میان غیرنظامیان تلفات گذاشت. به گفته یک منبع پزشکی در شهر الطبقه واقع در ۵۰ کیلومتری غرب الرقه، در حملات جنگنده‌های ائتلاف به شهرک دبسی عفنان، 7 غیرنظامی از جمله 3 کودک کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند. این منبع افزود: خانه‌هایی که در این حملات هدف قرار گرفتند، منازل مسکونی بودند نه پایگاه‌های داعش.
 


Page Generated in 0/0048 sec