printlogo


کد خبر: 169798تاریخ: 1395/10/13 00:00
اخبار

برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای
یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای با شعار «سینمای اخلاق» از ۴ تا ۶ اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، علی قربانی دبیر این جشنواره با اعلام این خبر افزود: این رویداد سینمایی در قالب بخش‌های «مسابقه سینمای100 ثانیه‌ای ایران» شامل 2 بخش «اصلی» و «در مسیر تجربه» در زمینه‌های مستند، داستانی و پویانمایی و مسابقه سینمای 1000 ثانیه‌ای جهان در زمینه آثار مستند، داستانی و پویانمایی طراحی شده است. وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ثانیه‌ای در این دوره در 3 محور موضوعی «اخلاق و سبک زندگی»، «اخلاق و فرهنگ کار» و «اخلاق و اقتصاد مقاومتی» برنامه‌ریزی شده و فیلم‌ها باید ملهم از این 3 محور کلی  تولید شده باشند.

سهم سینمای دفاع‌مقدس در جشنواره فجر امسال
امسال در سی‌‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر فیلم‌هایی با موضوع دفاع‌مقدس و انقلاب حضوری با کیفیت و کمیت دارند. به گزارش فارس، فیلم‌های بلند سینمایی که با موضوعات دفاع‌مقدس، مقاومت  و انقلاب  در جشنواره امسال حضور یافته‌اند به عدد 7 رسید. البته پروانه ساخت‌های بیشتری از این تعداد فیلم تولید شده در سال 95 به این موضوعات اختصاص یافت اما تنها 7 فیلم در این حوزه آماده شد که به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارائه شدند. فیلم‌های سینمایی «ویلایی‌ها»، «صدای مرا می‌شنوید»، «چهل‌مروارید» و «چراغ‌های ناتمام»  به صورت مستقیم به فضای دفاع‌مقدس می‌‌پردازند. فیلم سینمایی «نیمکت» درباره پس‌زمینه جنگ و تاثیرات اجتماعی آن است. فیلم سینمایی «سرگشته» درباره داعش و مقاومت شهدای مدافع حرم ساخته شده و فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» تنها فیلم جشنواره فیلم فجر است که درباره انقلاب ساخته شده است. در این میان فیلم‌های «ویلایی‌ها»، «دریاچه ماهی»، «چهل مروارید» و  «چراغ‌های ناتمام» اولین ساخته‌های بلند سینمایی کارگردانان آنها محسوب می‌شوند.

رقابت 2300 اثر در سوگواره هنری عبرات
معاون بعثه مقام معظم رهبری و مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین اعلام کرد: 2 هزار و 300 اثر در دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات به رقابت می‌پردازند. حجت‌الاسلام حمید احمدی روز یکشنبه در نشست خبری دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات افزود: 2 هزار اثر در بخش‌های عکس، شعر، نگارگری، کاریکاتور، مقاله، فیلم، مستند و غیره در داخل کشور به دبیرخانه این سوگواره فرهنگی و هنری رسیده است. وی اظهار کرد: 300 اثر نیز از 40 ملیت خارجی در بخش‌های کاریکاتور، نگارگری، مقاله، فیلم، مستند و... به دبیرخانه این سوگواره رسیده است که برای انتخاب آثار برتر از سوی داوران بررسی می‌شود. احمدی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند تا 20 دی‌ماه آثار خود را ارسال کنند، ادامه داد: 6 بهمن‌ماه زمان اختتامیه دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات است و در هر حوزه 3 اثر برگزیده و آثار دیگری نیز شایسته تقدیر خواهند بود.

تهیه و تولید «انقلاب در قاب»
 مستند انقلاب در قاب که به روایت و تحلیل چگونگی تأثیرپذیری سینمای ایران از انقلاب اسلامی می‌پردازد، در حال آماده‌سازی نهایی است و تا یک ماه آینده برای پخش آماده می‌شود. به گزارش تسنیم، عادل انیسی، کارگردان این مستند با بیان اینکه تأثیر انقلاب اسلامی بر سینمای ایران از مسائل مهم تاریخ سینمای ایران است، گفت: در این مستند تلاش کردیم با مصاحبه با دست‌اندرکاران حوزه سینما در آن دوران، به تحلیل دقیق این تغییر مثبت بپردازیم. وی ادامه داد: برای ساخت این مستند با بیش از 50 نفر از سینماگران و مدیران حوزه فرهنگ در آن دوره صحبت کرده‌ایم، از جمله آقایان بهشتی، شجاع‌نوری، داوود‌نژاد، امید روحانی، علیرضا رئیسیان و سلحشور نقطه نظرات خود را برای تحلیل دقیق‌تر این تغییرات در سینمای ایران بیان کردند. مستند «انقلاب در قاب» در 10 قسمت 25 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec