printlogo


کد خبر: 169800تاریخ: 1395/10/13 00:00
کالاهای فرهنگی به ابداع و خلاقیت نیاز دارد

سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم درباره وضعیت کالاهای فرهنگی در بازار فروش گفت: محصولات فرهنگی بومی برای رده سنی کودک و نوجوان دارای ابداع ویژه‌ای نیست و این حوزه نیازمند خلاقیت، تفکر و نوآوری است تا بتواند به‌روز و جدید باشد و نظر این قشر از جامعه را به سمت خود جلب کند. قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: اگر به حوزه صنایع فرهنگی و هنری نگاهی بیندازیم متوجه این نکته می‌شویم که آن طور که باید نتوانسته‌ایم تولیدات هنری و ترکیبی که نیاز بازار است را براساس نوگرایی تامین کنیم. وی در جهت جلوگیری از روند فعلی و ماندگار ماندن کالاهای فرهنگی بومی در جامعه افزود: اگر در این راستا سیاست‌های تشویقی برای بخش خصوصی وجود داشته باشد، به‌گونه‌ای که فرد خلاق در این حوزه تشویق شود که برند داخلی را تولید کند و توسعه دهد، تاثیر مطلوبی بر این حوزه می‌گذارد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم اذعان داشت: تفکری در راستای تولید کالاهای فرهنگی داخلی وجود ندارد و این عامل باعث شده است که رویکرد به کالاهای غیربومی و وارداتی بیشتر شود که به تبع اثر فرهنگی نامطلوب بر جامعه گذاشته است. گفتنی است، جشنواره دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی- اسلامی از 20 تا 22 دی‌ماه سال جاری توسط موسسه پارپیرار در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0073 sec