printlogo


کد خبر: 169802تاریخ: 1395/10/13 00:00
رویدادها

حسن عباسی:
کارهای عمار مطلوب است
حسن عباسی، سخنران نشست سومین روز جشنواره عمار  با اشاره به تولیدات هنری و خلاقیتی که توسط هنرمندان جوان ما در این جشنواره صورت گرفته، گفت: جوانان باید امکان ظهور و بروز داشته باشند و خوشبختانه خوب کار کرده‌اند. نمونه‌های کارهای عمار به نظر مطلوب می‌رسد. اینکه ما واسطه را حذف کنیم و مستقیم با مردم ارتباط داشته باشیم کار مؤثری است.  به گزارش فارس، وی درباره مبحث هنر مردمی انقلابی گفت: متاسفانه اوایل انقلاب از هنر انقلابی غفلت شد و ما به سمت هنر مردمی نرفتیم اما خوشبختانه عمار به سمت هنر مردمی حرکت کرده است. عباسی در این نشست درباره سینمای انقلابی و دشمنان آن صحبت کرد و گفت: جامعه سیاسی تا فرهنگی ما همه به 2 دسته انقلابی و لیبرال تبدیل شده‌اند، منتها در عرصه فرهنگ این امر زیرپوستی عمل کرده است.  عباسی با بیان اینکه امروز شرایط به گونه‌ای شده است که بین فرهنگ لیبرالی و انقلابی شفاف‌سازی می‌شود، گفت: آنچه در گذشته در دانشکده‌های هنرهای زیبای ما بوده همان لیبرالیسم غربی است که امروز هم وجود دارد، بنابراین در ایران هم آنچه به معنای هنر تدریس می‌شود جامعه‌شناسی هنر، فلسفه هنر یا هر چیز دیگری، همه لیبرالیستی است.

انتشار اشعار شاعران معاصر در انگلستان
سیدسلمان صفوی، رئیس آکادمی مطالعات ایرانی لندن از انتشار 5 عنوان کتاب شامل ترجمه انگلیسی گزیده اشعار 5 شاعر معاصر ایران در انگلستان خبر داد.  به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، وی با اشاره به انتشار 5 کتاب حاوی ترجمه گزیده اشعار 5 شاعر از پیشگامان شعر انقلاب اسلامی گفت: این 5 کتاب، به ترتیب اشعار استاد سیدعلی موسوی گرمارودی، زنده‌یاد دکتر طاهره صفارزاده، زنده‌یاد دکتر قیصر امین‌پور، زنده‌یاد سلمان هراتی و دکتر علیرضا قزوه را در بر می‌گیرد. رئیس آکادمی مطالعات ایرانی لندن افزود: این کتاب‌ها نخستین گروه از کتاب‌های شعر ترجمه شده از فارسی به انگلیسی زیر نظر آکادمی مطالعات ایرانی لندن به شمار می‌روند و امیدواریم بتوانیم در آینده اشعار دیگر شاعران معاصر کشورمان را نیز به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر کنیم.

«اشنوگل» به فجر رسید
جدیدترین ساخته سینمایی هادی حاجتمند یعنی «چهل مروارید»، به «اشنوگل» تغییر نام داد و نسخه اولیه آن به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر رسید. در قصه «چهل مروارید» آمده: یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان 3 شب قبل از عملیات در منطقه عملیاتی مفقودالاثر شده است، حالا پس از 30 سال اطلاعاتی به دست می‌آید که نشان می‌دهد احتمالا یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقان با دشمن همکاری کرده است. در این فیلم بازیگرانی چون برزو ارجمند، ماه‌چهره خلیلی، کاوه سماک‌باشی، رحیم نوروزی، محمد عفراوی، محمد دلگشا، محمدرضا اربابی، مصطفی نصیری، علی عبادی، لویک زاکاریان، هاشم مسعودی و مرضیه شاملو نقش‌آفرینی می‌کنند.

خادم نمونه فرهنگ رضوی منطقه کشمیر درگذشت
حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمقصودحسین‌ رضوی» از علمای برجسته منطقه کشمیر و رئیس حوزه علمیه امام رضا(ع) در این منطقه که در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی
امام رضا(ع) در سال 92 به دلیل خدمات ارزنده‌اش در عرصه فرهنگ رضوی به عنوان خادم نمونه فرهنگ رضوی انتخاب و تجلیل شد، عصر هشتم دی‌ماه به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. به گزارش واحد اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمقصودحسین رضوی» که از علمای شناخته شده منطقه کشمیر و مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) در این منطقه بود، بیش از 40 سال از عمر شریف خود را در راه ترویج معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام بویژه فرهنگ رضوی گذراند و با تاسیس حوزه علمیه امام رضا(ع) و حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) صدها شاگرد و مبلغ دینی تربیت کرد.


Page Generated in 0/0049 sec