printlogo


کد خبر: 169817تاریخ: 1395/10/13 00:00
پایان آمریکا

رئیس‌جمهور جدید مدعی تقلب جامعه اطلاعاتی آمریکاست
ترامپ، سیا را بی‌اعتبار کرد
دونالد ترامپ هنوز بر سر کار نیامده، سازمان سیا و جامعه اطلاعاتی آمریکا را بی‌اعتبار کرد. رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده معتقد است ادعای دولت اوباما و نهادهای اطلاعاتی وابسته به آن درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 حاصل یک اشتباه برآورد بوده است و  وعده داد اطلاعات جدیدی در این باره منتشر کند. اوباما با این ادعا که روس‌ها با هک کردن اطلاعات حزب دموکرات، به ترامپ برای پیروزی بر هیلاری کلینتون کمک کرده‌اند، هفته پیش 35 دیپلمات روس را اخراج و تحریم‌هایی را علیه مقامات و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور وضع کرد.
ولادیمیر پوتین در واکنش به این ادعاها اعلام کرده است آمریکا یا باید مدارکی ارائه کند یا به اتهام‌زنی پایان دهد. دونالد ترامپ نیز شنبه گذشته در جریان تور بازدید خود از ایالت‌های مختلف در فلوریدا در گفت‌وگو  با خبرنگاران اعتبار گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت هکرهای روس را زیر سوال برده و اتهامات اوباما به مسکو را شبیه اشتباهی دانست که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا انجام دادند و اعلام کردند عراق تسلیحات کشتارجمعی در اختیار دارد. او گزارش‌های اطلاعاتی دولت اوباما را جدی ندانسته و گفت خود اطلاعات زیادی درباره هک کردن دارد و می‌داند نفوذ سایبری بسادگی امکانپذیر نیست. او به طور تلویحی عوامل سیا را متهم به تقلب کرد و اینکه گناه کارهای خود را به گردن روس‌ها انداخته‌اند و گفت سه‌شنبه یا چهارشنبه این هفته  افشاگری می‌کند. همچنین ترامپ در این گفت‌وگوی مطبوعاتی که در شب تحویل سال نوی میلادی انجام شد سعی کرد در عین ابراز امیدواری نسبت به برقراری روابط دوستانه با چین در سال 2017، همچنان راه را برای تشدید احتمالی مناقشات واشنگتن- پکن باز بگذارد. به گزارش رویترز، او  در پاسخ  به اینکه آیا بعد از ورود رسمی به کاخ سفید حاضر به ملاقات «تسایی اینگ ون» رئیس کشور تایوان خواهد شد یا نه، گفت: «مادامی که قدرت در دست باراک اوباماست با رؤسای جمهوری هیچ کشور خارجی دیدار نخواهم کرد».

یک کشته در شب تحویل سال در نیویورک
تیراندازی در نیویورک در شب تحویل سال نوی میلادی یک کشته برجا گذاشت. به گزارش ‌ای‌بی‌سی، این قتل زمانی رخ داد که نیویورکی‌ها در سایه شدیدترین تدابیر امنیتی در خیابان‌های شهر جمع شده و منتظر برگزاری جشن‌های فرارسیدن سال 2017 بودند. هنوز مشخص نیست آیا فرد یا افرادی نیز مجروح شده‌اند یا نه.

راهپیمایی آمریکایی‌ها به یاد قربانیان خشونت
صدها آمریکایی در آخرین روز سال 2016 با تظاهراتی خاموش در شیکاگو، یاد و خاطره قربانیان قتل و خشونت‌های سال سپری شده را گرامی داشتند. یکی از این تظاهرات عصر شنبه در خیابان میشیگان شهر شیکاگو برگزار شد که طی آن صدها شهروند آمریکایی به یاد جان‌باختگان خشونت و قتل در سال 2016 در این شهر بویژه قربانیان سلاح و تفنگ، راهپیمایی کردند. این تظاهرات توسط مایکل پفلگر، کشیش اهل شیکاگو برگزار شد که در عین حال درباره نرخ فزاینده قتل در شهر میدوسترن در ایالت ایلینوی هشدار داد.


بزرگ‌ترین پل معلق جهان در چین
مهندسان چینی موفق شدند کار ساخت بزرگ‌ترین پل معلق جهان را که حدود یک‌ونیم کیلومتر طول و 565 متر ارتفاع دارد با موفقیت به پایان برسانند. این پل که دارای 4 باند تردد خودرو است در جنوب غرب چین و در استان «یون نان» ساخته شده و هزینه ساخت آن 140 میلیون یورو (معادل یک میلیون یوآن) بوده است. روزنامه‌های چاینا ارگ، مردم و چاینا دیلی دیروز گزارش دادند که برای ساخت این پل 3 سال وقت صرف شده است. چینی‌ها پیش‌تر در اردیبهشت ماه امسال موفق شده بودند مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین پل معلق قاره آسیا را به پایان برسانند. این پل روی رودخانه «لونگ جیانگ» در استان «یون نن» به ارتفاع 920 متری ساخته شده است.


Page Generated in 0/0092 sec