printlogo


کد خبر: 169821تاریخ: 1395/10/13 00:00
اخبار

تکذیب  اتهامات فساد توسط رئیس‌جمهور کره‌جنوبی
پارک دبه کرد
رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در نخستین روز سال 2017  همه اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرد. شبکه تلویزیونی کره‌ای وای‌تی‌ان و خبرگزاری رسمی این کشور یونهاپ، دیروز گزارش دادند پارک گون هه در نشستی مطبوعاتی همه اتهامات مطرح شده علیه خود در ماجرای رسوایی سیاسی ریاست‌جمهوری را رد کرد و آنها را به دور از واقعیت دانست. این در حالی است که خانم رئیس‌جمهور کره پیش‌تر با چشمانی اشک‌آلود از مردم و پارلمان این کشور بابت اقداماتش عذرخواهی کرده و از آنها خواسته بود او را ببخشند. اما دیروز پارک گفت: «چوی سون سیل (دوست قدیمی‌اش)، تنها یک دوست و آشنا بوده و اجازه نفوذ گسترده در امور دولتی را نداشته است».  همچنین در حالی که رئیس صندوق ملی بازنشستگی کره‌جنوبی درباره پرونده فساد در دفتر رئیس‌جمهوری بازداشت شده، پارک تصمیم درباره حمایت صندوق ملی بازنشستگی برای ادغام 2 شرکت زیرمجموعه سامسونگ را تنها یک سیاست‌گذاری در راستای منافع ملی دانست. دبه کردن همه اتهامات مطرح شده در پرونده فساد مالی و سیاسی توسط پارک پس از آن صورت می‌گیرد که چوی نیز که در بازداشت به سر می‌برد چنین رویکردی را در پیش گرفته است.  پیش از این هزاران تن از مردم سئول در شب سال نو در تجمعی خواستار استعفای رئیس‌جمهور شده بودند.  پس از رای مثبت پارلمان به استیضاح پارک گون هه، 9 قاضی دادگاه قانون اساسی کره‌جنوبی تا اواسط سال 2017 فرصت دارند درباره قانونی بودن این استیضاح نظر بدهند.   


تصویر  رهبر انقلاب در جشن ژانویه حلب
مسیحیان شهر تازه آزاد شده حلب در شمال سوریه در شب سال نوی میلادی با برگزاری جشن تحویل در قلب بخش قدیمی این شهر و همچنین در میان بقایای کلیساهای مخروبه از رهبران محور مقاومت تقدیر کردند. این برای نخستین بار پس از 4 سال اشغال حلب به دست تروریست‌های تکفیری بود که مسیحیان می‌توانستند در بخش‌های شرقی و باستانی شهر جشن ژانویه برپا کنند. در خلال سال‌های اشغال، اغلب کلیساهای حلب از جمله بخش اعظم کلیسای تاریخی مریم توسط تروریست‌ها به ویرانه مبدل شده‌اند. مسیحیان حلب در یکی از میادین درخت کاجی نمادین و چراغانی شده نصب کرده‌اند که پیرامون آن با نصب تصاویر رهبران کشورهای محور مقاومت از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای از آنها به‌خاطر کمک به آزادسازی شهر تقدیر شده است.
تصویب قطعنامه آتش‌بس سوریه
شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا، قطعنامه پیشنهادی روسیه را برای برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه تصویب کرد که البته گروه‌های تروریستی داعش و النصره را شامل نمی‌شود. به گزارش د پ آ، این قطعنامه که خواستار آتش‌بس فوری و رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه شده با استقبال کشورهای عضو شورای امنیت از جمله آمریکا مواجه شده است.آتش‌بس پیشنهادی، در پی مذاکرات سه‌جانبه روسیه، ترکیه و ایران، در مناطق وسیعی از سوریه برقرار شده است. برخی اعضای شورای امنیت، در کنار موافقت با قطعنامه آتش‌بس سوریه خواستار نظارت بر این فرآیند از سوی ناظران مستقل و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنگ‌زده شده‌اند.
عامل جنگ سوریه از زبان اسد
رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه «ایل ژورنالی» ایتالیا گفت مخالفت سوریه با کشیده شدن خط لوله (گازی) که قطر پیشنهاد آن را داده بود، یکی از علل وقوع جنگ علیه سوریه در سال 2011 میلادی بود. قطر به دنبال احداث خط لوله صادرات گاز به اروپا از طریق خاک سوریه بود. بشار اسد با اشاره به اینکه 2 خط لوله می‌توانست از خاک کشورش عبور کند و سوریه قصد داشت خط شرق به غرب را احداث کند، گفت: «2 خط لوله از سوریه عبور می‌کرد. نخست از شمال به جنوب که متعلق به قطر بود و دوم، از شرق به غرب به سمت دریای مدیترانه که از ایران آغاز می‌شد و از عراق عبور می‌کرد. ما قصد داشتیم خط لوله شرق به غرب را احداث کنیم».
 


Page Generated in 0/0070 sec