printlogo


کد خبر: 169835تاریخ: 1395/10/13 00:00
مجلس

دولت  مقصر اصلی «گورخوابی» است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه دولت در بحث ساماندهی کارتن‌خواب‌ها هیچ اقدامی انجام نداده و با سخنان اخیر روحانی در این‌باره نقض سخنان‌شان آشکار شد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درباره گورخواب‌ها اظهار داشت: با این سخنان در حقیقت مشخص شد اینها خود را نقد کردند. وی افزود: موضوع گورخواب‌ها اتفاقا متوجه آقای رئیس‌جمهور است. لذا سوال مهم در این میان این است که دولت در این‌باره برنامه‌ای داشته که مجلس و نهادهای قانونی با آن مخالفت کنند یا خیر؟ که بنده در پاسخ می‌گویم خیر هرگز چنین نبوده است. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ دولت هیچ برنامه‌ای در این راستا نداشته که دیگران با او همراهی کنند. آیا دولت اگر بخواهد موضوع کارتن‌خواب‌ها و گورخواب‌ها را بررسی و این معضل را حل کند(که البته کار سنگینی نیست و بسادگی از عهده دولت بر می‌آید) کسی جلوی آن را می‌گیرد یا مانعی وجود دارد؟ هرگز مانعی در این رابطه وجود ندارد.

پیگیری وضعیت انجمن غیرقانونی روزنامه‌نگاران در مجلس و وزارت کار
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ابهام در تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران گفت وزارت کار باید در این‌باره به مجلس پاسخ دهد. علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از پیگیری‌های مجلس درباره تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران خبر داد و گفت: همزمان با پیگیری‌های مجلس، وزارت کار نیز درحال بررسی این موضوع است. وی با بیان اینکه تطبیق یا عدم‌تطبیق این انجمن با قانون و آیین‌نامه‌های موجود باید بررسی شود، ادامه داد: پس از بررسی‌های وزارت کار و مجلس تکلیف فعالیت این انجمن صنفی مشخص می‌شود. محجوب اظهار کرد: روز گذشته از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران دعوت کرده بودم در جلسه‌ای به این موضوع بپردازیم اما به‌دلیل مشغله کاری نتوانستم در این جلسه حضور پیدا کنم اما تلفنی با وی صحبت کردم. رئیس خانه کارگر با تأکید بر اینکه ابهاماتی در نحوه تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران وجود دارد، افزود: باید مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اسناد و پرونده‌های این انجمن را در اختیار مجلس قرار دهد تا بررسی شود.

سرقت نامه اعضای کمیسیون امنیت توسط عضو فراکسیون امید
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از اعضای فراکسیون امید نامه اعضای کمیسیون امنیت را به بهانه جمع‌آوری امضا به‌سرقت برد و نامه دیگری را برای جمع‌آوری امضا به نمایندگان ارائه کرد.  ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه و اخبار پخش‌شده درباره این جلسه گفت: اعضای فراکسیون امید در صدد بودند از این نمد کلاهی برای خود درست کنند و اقدام این عضو کمیسیون امنیت ملی در انتشار این گزارش را محکوم کردند، در صورتی‌که اخلاقاً نباید این کار را انجام می‌دادند. وی اظهار داشت: در جلسه اعضای کمیسیون نامه‌ای در راستای حمایت از گفته‌های آقای قدوسی تهیه و به امضای حدود 17 نفر از نمایندگان کمیسیون نیز رسید و در این نامه عنوان شد محکوم کردن آقای قدوسی از سوی اعضای فراکسیون امید کار درستی نبوده است. حسن‌بیگی اظهار داشت: در حالی‌که این نامه در صحن برای امضای نمایندگان توزیع شده بود، نامه دیگری از سوی علیرضا رحیمی و کمال دهقان در محکومیت اقدام آقای قدوسی تهیه و تدوین و برای امضا توزیع شد. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: یکی از اعضای فراکسیون امید نامه اول را که اقدام آقای قدوسی را مطابق با قوانین و مقررات دانسته بود، با عنوان جمع‌آوری امضا از نمایندگان از آقای ذوالنوری گرفت و بازنگرداند و وقتی به این فرد مراجعه کردیم که نامه را برای انتشار در رسانه‌ها در اختیار جراید و سایت‌ها بگذاریم، آقایان حاضر به پس دادن نامه نشدند و متوجه شدیم نامه با امضاهایی که داشت توسط این افراد به‌سرقت برده شده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec