printlogo


کد خبر: 169867تاریخ: 1395/10/14 00:00
اخبار

عمده قاچاقچیان کتاب از خود صنف برخاسته‌اند
رئیس تعاونی ناشران استان قم می‌گوید:‌ متأسفانه استان قم و نشر دینی نیز گرفتار قاچاق کتاب شده است. در واقع قاچاق کتاب یا نشر غیرقانونی کتاب حوزه‌ای است که به جان همه ناشران افتاده است و اغلب قاچاقچیان از خود صنف برخاسته‌اند. به گزارش تسنیم، سیدمحمود حسینی، رئیس تعاونی ناشران استان قم،‌ با اشاره به رواج پدیده قاچاق کتاب در استان‌‌های مختلف کشور گفت:‌ متأسفانه استان قم و نشر دینی نیز گرفتار این معضل شده است. در واقع قاچاق کتاب یا نشر غیرقانونی کتاب حوزه‌ای است که به جان همه ناشران افتاده است. وی با اشاره به لزوم حضور اتحادیه‌های صنفی نشر در میدان مبارزه با قاچاق کتاب گفت: اتحادیه‌های ناشران و کتابفروشان باید برای کتابفروشان کلاس‌های توجیهی برگزار کنند تا نسبت به فروش این کتاب‌ها اقدام نشود، چرا که چند موردی که در این زمینه دستگیر شدند یا از ناشران بودند یا مؤلف یا کتابفروش؛ در واقع باید گفت،‌ از خود صنف برخاسته بودند. حسینی در پایان از لزوم سازوکار اجرایی و قانونی برای مبارزه با این پدیده سخن گفت و افزود: در یکی از موارد فرد خاطی دستگیر شده بود ولی بعد از طی کردن محکومیت دوباره به این کار اشتغال پیدا کرده بود که این نشان‌دهنده ضعف در برخورد قضایی با این افراد است.

نامزدهای بخش رمان آزاد جایزه شهید غنی‌پور اعلام شد
نامزدهای نهایی بخش رمان آزاد شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور اعلام شد. به گزارش تسنیم، محمد ناصری، دبیر شانزدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به روند اجرای داوری از مشخص شدن نامزدهای نهایی در بخش رمان با موضوع آزاد خبر داد. به گفته او، داوری این بخش برعهده احمد دهقان، ابراهیم زاهدی‌مطلق، محمدعلی قربانی، مصطفی خرامان و محمد شجاعی است. هیات داوران پس از بررسی اولیه 2177 کتاب و مطالعه 300 رمان، 54 اثر را برای بحث و بررسی بیشتر انتخاب کردند. پس از جلسات متعدد هیات داوران و دبیر جشنواره، نامزدهای نهایی این بخش به شرح زیر اعلام می‌شود: کافه‌ خیابان گوته حمیدرضا شاه‌آبادی‌ افق، چیزستان حمید اسکندری قطره، به بلندای آن ردا سیدعلی شجاعی نیستان، برکت ابراهیم اکبری‌دیزگاه کتابستان و رساله درباره نادر فارابی مصطفی مستور چشمه.

سانسور یقه برنامه پخش نشده را هم گرفت
دولت فیلم ساخت خودش را هم تحمل نکرد!
برنامه «به اضافه مستند» که قرار بود از سه‌شنبه این هفته با پخش مستند «مادرکشی» به کارگردانی کمیل سوهانی  روی آنتن برود، با مخالفت دولتی‌ها روبه رو شد.  به گزارش روابط عمومی برنامه «به اضافه مستند»، مستند «مادر کشی» که از تولیدات مرکز بررسی استراتژیک ریاست‌جمهوری است و در دوره آقای روحانی تولید شده است،  به‌رغم توافقات قبلی بر سر پخش با مرکز بررسی‌های استراتژیک به دلیل فشار وزیر نیرو به این مرکز، لغو شد. لغو پخش این مستند با وجود ضبط برنامه با حضور کارشناسان موافق و مخالف اتفاق افتاده است. براساس این گزارش پس از اعلام خبر پخش و بررسی مستند «مادرکشی» که به بررسی بحران آب و تاثیر سدسازی بی‌رویه بر ایجاد این بحران در طول تمام دولت‌های پس از انقلاب می‌پردازد، فشارهای زیادی از طرف دولت به سازمان صدا و سیما وارد شد تا از پخش این مستند جنجالی جلوگیری به عمل آید. اما نهایتا با توجه به بی‌فایده بودن این فشارها، مالک فیلم پخش مستند را مشروط به رضایت وزارت نیرو دانست که از چندی قبل به دنبال جلوگیری از پخش مستند «مادرکشی» بود، تا به این ترتیب پخش اولین قسمت برنامه «به اضافه مستند» از سوی مالک فیلم یعنی بخش دیگری از دولت لغو شود.  این توقیف در حالی اتفاق افتاد که پیشنهاد اضافه شدن یک آیتم توسط وزارت نیرو از سمت این نهاد رد شد و این وزارت ترجیح داد به جای معرفی نماینده جهت شرکت در برنامه و ارائه نقطه نظرات، با اعمال فشار مانع پخش مستند شود. روابط عمومی برنامه به اضافه مستند ضمن عذرخواهی از مخاطبان به جهت مشکلات به وجود آمده به اطلاع می‌رساند برنامه به اضافه مستند از هفته آینده هر سه‌شنبه ساعت 20:30 با پخش مستندهای جنجالی مساله محور و بحث و بررسی پیرامون آنها به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.


Page Generated in 0/0052 sec