printlogo


کد خبر: 169868تاریخ: 1395/10/14 00:00
رویدادها

رویکرد برنامه «شابک» مثبت و سازنده است
نویسنده و منتقد ادبی گفت: درباره اینکه جایگاه برنامه «شابک» در بین برنامه‌ها کجاست باید گفت که رویکرد این برنامه رویکردی مثبت و سازنده است. یعنی به کتاب نه به عنوان یک کالای تجاری بلکه به عنوان یک رسانه فرهنگی و ارزشی نگاه می‌کند.  به گزارش فارس، برنامه تلویزیونی «شابک» از شبکه سوم سیما روی آنتن می‌رود و به واسطه آن مدتی است به کتاب در تلویزیون توجه بیشتری نشان داده شده و 2 روز در هفته رنگ و بوی کتاب از تلویزیون به مشام می‌رسد. احمد شاکری، نویسنده و منتقد ادبی درباره برنامه «شابک» گفت: با توجه به فضایی که در حوزه کتاب و کتابخوانی شاهد هستیم و بویژه با توجه به تاکیدی که در سیاست‌گذاری‌ها و اهدافی که رسانه در تبلیغ مقوله کتاب و کتابخوانی وجود دارد به نظر می‌رسد از این جهت برنامه شابک می‌تواند بخشی از این هدف را برآورده کند. این نویسنده افزود: اما اینکه برنامه «شابک» در بین برنامه‌ها کجاست باید گفت که رویکرد این برنامه رویکردی مثبت و سازنده است. یعنی به کتاب نه به عنوان یک کالای تجاری بلکه به عنوان یک رسانه فرهنگی و ارزشی نگاه می‌کند و عموما اهداف عالی و ارزشمندی را در نظر دارد و این ملاحظه هم در معرفی کتاب و هم در معرفی نویسنده‌ها وجود دارد.

سیروس مقدم عنوان کرد
اهمیت وطن در پایتخت 5
سیروس مقدم بتازگی توضیحاتی را درباره مجموعه کارهای تلویزیونی خود با سازمان اوج ارائه کرده است. به گزارش مهر، وی درباره اینکه چرا ابتدا نسخه سینمایی «پایتخت» در سازمان اوج ساخته نشد، عنوان کرد: ابتدا قرار بود در سازمان اوج نسخه سینمایی «پایتخت» را بسازیم و بعد از آن سراغ سریال برویم ولی چون قرار شد سریال «پایتخت» به ماه مبارک رمضان برسد اولویت را روی همین کار گذاشتیم. ابتدا قرار بود در سازمان اوج نسخه سینمایی «پایتخت» را بسازیم و بعد از آن سراغ سریال برویم ولی چون قرار شد سریال «پایتخت» به ماه مبارک رمضان برسد اولویت را روی همین کار گذاشتیم. مقدم درباره مجوز سینمایی «پایتخت» و اینکه چرا هنوز آن را دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: مجوز سینمایی «پایتخت» دست سازمان صداوسیما امانت است که هنوز به ما نداده‌اند و امیدواریم همین روزها به دستمان برسد. اگر این مجوز را به ما بدهند بعد از سریال سراغ نسخه سینمایی می‌رویم. دلیل این را که چرا هنوز مجوز سینمایی ارائه نشده، نمی‌دانم اما شاید مدیران با خود فکر می‌کنند که اگر سیروس مقدم سراغ سینما برود دیگر به تلویزیون بازنگردد درحالی که من متعلق به تلویزیون هستم و هروقت احساس نیاز بوده است آنتن سازمان را بخوبی پر کرده‌ام. به هر حال «پایتخت» متعلق به همه مردم و برندی شناخته شده است و منافع مالی و معنوی آن شامل حال تلویزیون هم می‌شود و اینگونه نیست که فقط تیم سازنده ذی‌نفع باشد. با این حال مشکلی وجود ندارد و بزودی مجوز سینمایی این اثر هم صادر می‌شود. کارگردان «علی‌البدل» درباره خرده داستان‌های «پایتخت ۵» که قرار است از آتن در کشور یونان آغاز شود، گفت: ترکیب اصلی فیلمنامه «پایتخت ۵» این است که خانواده‌ای مجبور می‌شود به دلایلی سر از آتن دربیاورد و بعد ماجراهایی برایشان اتفاق می‌افتد که ما همبستگی و عشق و علاقه این خانواده را به یکدیگر می‌بینیم. همچنین در این مجموعه اهمیت وطن و درک درست کنار هم بودن به مخاطب نشان داده می‌شود و فکر می‌کنم همین موارد است که برای سازمان اوج جذاب بوده است.

جزئیات فیلم سینمایی «شکرستان»
جواد فرحانی، تهیه‌کننده فیلم «شکرستان»گفت: نسخه کامل فیلم سینمایی «شکرستان» ساخته محمدرضا فخرایی  به دفتر جشنواره فیلم فجر ارائه شد.  به گزارش فارس، وی درباره نمایش فیلم توضیح داد: تلاش می‌کنیم زمان مناسبی برای اکران فیلم در نظر بگیریم به‌گونه‌ای که همزمان با دوبی در لبنان و ترکیه نیز به نمایش درمی‌آید. تهیه‌کننده خندوانه درباره صداپیشه‌های این فیلم نیز گفت: بهادر مالکی صداپیشه فامیل دور و محمد لقمانیان صداپیشه پسر فامیل دور  از مجموعه کلاه قرمزی در این فیلم به جای شخصیت‌های شاه و وزیر صحبت کردند.


Page Generated in 0/0136 sec