printlogo


کد خبر: 169882تاریخ: 1395/10/14 00:00
اخبار

شهردار تهران انتقاد کرد
خلاف قانون بودن واریز بودجه شهرداری‌ به خزانه دولت
شهردار تهران با تاکید بر اینکه واریز بودجه شهرداری‌ها به خزانه دولت غیرقانونی است، گفته است: «درآمد هر شهری باید در خود همان شهر هزینه شود نه در شهرهای دیگر». به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم رونمایی از 65 واگن مترو در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد دولت برای واریز درآمد شهرداری‌ها به خزانه دولت که در لایحه بودجه 96 آمده است، گفت: این اقدام به طور کامل خلاف قانون است و ما به هیچ‌وجه موافق آن نیستیم. قالیباف افزود: نمی‌شود درآمد شهری یا مالیات مردم آن را گرفت و در شهر دیگری هزینه کرد؛ درست است که روستاها و شهرهای ما مشکل دارند اما درآمد تهران باید برای مردم همین شهر هزینه شود. شهردار تهران گفت: البته ما موافق هستیم به شهرهایی که مشکل دارند کمک کنیم اما عوارض شهر ما متعلق به خود ماست. شهردار تهران تاکید کرد: ما به طور کامل مخالف دولتی شدن شهرداری‌ها هستیم.

عضو شورای شهر مطرح کرد
گلایه از بی‌توجهی دولت به زنان
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اصل بیست‌و‌یکم قانون اساسی به درستی اجرا نمی‌شود، گفته است: «زنان بیش از هرچیز چوب اجرایی نشدن قانون را می‌خورند». به گزارش تسنیم، الهه راستگو، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از زنان سرپرست خانوار به عنوان آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه یاد کرد و اظهار داشت: اگرچه کودکان کار و افراد کارتن‌خواب نیز از مصادیق بارز آسیب و نیازمند توجه جامعه و مسؤولان به شمار می‌روند اما نگاه ریشه‌ای به وضعیت زنان سرپرست خانوار و بررسی علل وقوع این پدیده بیانگر آن است که افزایش طلاق بیش از فوت همسران از نقش برجسته‌تری برخوردار بوده و در صورت برنامه‌ریزی صحیح برای این گروه آسیب‌دیده با پدیده‌هایی نظیر کارتن‌خوابی، کودکان کار، ارتکاب برخی جرائم و دیگر آسیب‌های ناخواسته از سوی این زنان و فرزندان آنها و البته ریشه‌دار در برخی کم‌کاری‌های صورت گرفته مواجه نخواهیم بود. وی در ادامه به اصل بیـست‌ویکـم قـانون اساسـی اشاره کرد و گفت: مطابق این اصل دولت‏ موظف‏ است‏ حقوق‏ زن‏ را در تمام‏ جهات‏ با رعایت‏ موازین‏ اسلامی‏ تضمین‏ کند و امور زیر را انجام‏ دهد: ایجاد زمینه‌های‏ مساعد برای‏ رشد شخصیت‏ زن‏ و احیای حقوق‏ مادی‏ و معنوی‏ او، حمایت‏ مادران‏، بویژه‏ در دوران‏ بارداری‏ و حضانت‏ فرزند و حمایت‏ از کودکان‏ بی‌سرپرست‏، ایجاد دادگاه‏ صالح‏ برای‏ حفظ کیان‏ و بقای‏ خانواده‏، ایجاد بیمه‏ خاص‏ بیوه‌ها‏ و زنان‏ سالخورده‏ و بی‌سرپرست‏ و اعطای‏ قیمومت‏ فرزندان‏ به‏ مادران‏ شایسته‏ در جهت‏ غبطه‏ آنها در صورت‏ نبودن‏ ولی‏ شرعی‏. بر این اساس می‌توان اذعان داشت که زنان بیش از هر چیز چوب اجرایی نشدن قانون را می‌خورند.


تعطیلی مدارس اهواز به دلیل قطعی آب
مدارس نوبت عصر اهواز به دلیل ادامه قطعی آب تعطیل اعلام شد. به گزارش میزان، قطعی آب در مناطق غرب اهواز باعث تعطیلی تمام مدارس نوبت عصر روز دوشنبه شد. اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان اعلام کرده با توجه به اهمیت سلامت دانش‌آموزان و نیاز آنان به آب ترجیح دادیم تمام مدارس این کلانشهر در نوبت بعدازظهر تعطیل شوند. بنا به اعلام شرکت آبفای اهواز با توجه به اشکالات پیش آمده در روند تعمیرات تصفیه‌خانه آب شماره 2 اهواز، مناطق غرب اهواز، 13 دی‌ماه با قطعی و افت فشار آب مواجه شدند.

نامگذاری خیابانی به نام یک شهید مسیحی
‌یکی از خیابان‌های محلات مرکزی شهر تهران به نام «شهید روبرت لازار» از شهدای مسیحی نامگذاری می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز» نصرالله آبادیان، شهردار منطقه 11 با اعلام این مطلب گفت: با برگزاری مراسمی ویژه در منطقه 11، یکی از خیابان‌های محلات مرکزی شهر تهران به نام «شهید روبرت لازار» از شهدای مسیحی نامگذاری می‌شود. آبادیان ‌افزود: پیرو دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید لازار، از شهدای مسیحی دفاع‌مقدس و درخواست این خانواده برای نامگذاری کوچه یا خیابانی به نام فرزند شهیدشان، خیابانی به نام این شهید نامگذاری می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec