printlogo


کد خبر: 169891تاریخ: 1395/10/14 00:00
مقاومت قهرمانانه الدراز 200 روزه شد
مرحله‌ای جدید از قیام بحرین

به دنبال حوادث زندان «جو» در جزیره بحرین و همزمان با آغاز کارزار اعتراضی بین‌المللی بحرینی‌ها به مناسبت دویستمین روز محاصره منطقه الدراز، محل بیت شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب این ملت، رژیم آل‌خلیفه بیش از پیش دچار دستپاچگی و سردرگمی شده و فشار بر مردم را به طور سراسری افزایش داده‌ است. وزارت کشور بحرین روز یکشنبه مدعی حمله مسلحانه به بازداشتگاه جو در شرق جزیره و کشته شدن یک نگهبان و فرار 10 زندانی شد. به همین بهانه آل‌خلیفه تمام مناطق بحرین بویژه مناطق شیعه‌نشین را مورد کنترل شدید امنیتی قرار داده و با ایجاد ایست‌های بازرسی باعث ایجاد ازدحام و ترافیک شدید و اختلال در رفت و آمد در خیابان‌ها شده‌اند که این وضع تا دیروز همچنان ادامه داشت به نحوی که خودروها بعضا ساعت‌ها در صف‌های طولانی ایست بازرسی معطل شده و مورد تفتیش قرار گرفته و از سرنشینان آنها بازجویی می‌کردند. حتی بسیاری از دانش‌آموزان مجبور به طی مسیرهای طولانی با پای پیاده برای رسیدن به مدارس و عبور از ایست‌های بازرسی می‌شدند. رژیم آل‌خلیفه در حرکتی عجولانه یکشنبه‌شب عکس‌هایی از زندانیان فراری را برای دقایقی در تارنمای وزارت کشور منتشر کرد و مدعی کشف هویت آنان شده و همگی را زندانی سیاسی، شیعه و از مخالفان نظام آل‌خلیفه و محکوم به اعدام توصیف کرد اما بلافاصله در اقدامی عجیب خبر ارسالی و عکس‌های متهمان فراری را حذف کرد. با وجود سابقه اعتراضات در زندان مخوف جو، برخی فعالان معتقدند ماجرای حمله به زندان و فرار زندانیان موضوعی ساختگی برای محک زدن واکنش‌های عمومی و احتمالا یافتن نشانه‌هایی از وجود سلاح نزد معترضان بحرینی بوده است. این در حالی بود که همزمان روز یکشنبه نیروهای آل‌خلیفه به تظاهرات و تجمع مسالمت‌آمیز مردم در منطقه ستره بحرین هجوم برده و تمام منطقه بویژه مناطق مسکونی را غرق در گاز اشک‌آور کردند و تعدادی از تظاهرکنندگان را نیز بازداشت کردند. مشابه چنین حملاتی ماه‌هاست به مردم الدراز محلی که بیت شیخ عیسی قاسم در آن قرار دارد انجام می‌شود. نیروهای رژیم با حملات مداوم تمام مناطق را غرق در گازهای سمی و اشک‌آور کرده یا دیوار انسانی پیرامون شیخ عیسی را هدف شلیک مستقیم سیلندرهای اشک‌آور قرار می‌دهند که باعث مجروحیت حاد آنها می‌شود اما مردم دست از مقاومت برنمی‌دارند.
کارزار #حصار_الدراز_200
در همین رابطه بحرینی‌ها برای شکست حصر الدراز کارزاری مجازی بر پا کرده‌اند. این کارزار به مناسبت به دویستمین روز محاصره کشنده این شبه جزیره شیعه‌نشین در جنوب بندر منامه که منزل آیت‌الله عیسی قاسم در آن واقع است توسط عمال آل‌خلیفه برپا شده و با موج جدیدی از فعالیت‌های اعتراض‌آمیز و تظاهرات خیابانی گسترده همراه است. بحرینی‌ها از مردم جهان خواسته‌اند به هر طریق ممکن و در تمام شبکه‌های اجتماعی نسبت به محاصره شدید منطقه دراز اعتراض کنند. در این باره هشتگ #حصار_الدراز_200 پیش‌بینی شده است. همچنین تاکید شده برای افزایش آمار (ترندینگ) حتما از هشتگ اصلی به زبان عربی، از تگ #البحرین در به کار بردن نام این کشور و تگ #آیت‌_الله_قاسم در به کار بردن نام آیت‌الله عیسى قاسم حفظه‌الله استفاده شود.
بحرین به یاد نمر
اما تجمعات بحرینی‌ها تنها در حمایت از شیخ عیسی قاسم خلاصه نمی‌شود بلکه طی یک هفته اخیر مردم جزیره برای بزرگداشت شیخ مبارز شهید عربستانی، آیت‌الله نمر الباقر النمر نیز با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند.
نه‌تنها ائتلاف انقلاب 14 فوریه بحرین برای مشارکت مردم در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شیخ نمر در روزهای دوم و سوم ژانویه فراخوان صادر کرد بلکه جریان‌های الوفا الاسلامی و العمل الاسلامی نیز از برنامه ویژه خود با عنوان «وصیت خون» در سالگرد شهادت آیت‌الله نمر خبر دادند که از روز شنبه آغاز و تا جمعه ادامه خواهد یافت. بحرینی‌ها در شهرها و روستاهای مختلف جزیره تظاهرات خشمگینانه خود را برگزار می‌کنند. مثلا جمعه شب اهالی 2 شهر ابوصبیع و الشاخوره تظاهراتی بی‌سابقه را با عنوان «آیت‌الله نمر پیکره طاغوت را به لرزه درآورد» برگزار کردند.


Page Generated in 0/0052 sec