printlogo


کد خبر: 169893تاریخ: 1395/10/14 00:00
چهارگوشه

محکومیت سنگین حامیان مرسی
با تداوم سرکوب شدید حامیان محمد مرسی، رئیس‎جمهور سابق مصر، 2 دادگاه در این کشور تعداد زیادی از معترضان را با احکام سنگین قضایی مواجه کردند. به گزارش رسانه‌های مصری، یک دادگاه نظامی در شهر منیا 148 متهم را به حبس ابد محکوم کرده است. دادگاهی دیگر نیز در شهر اسیوط مصر 42 متهم را به 10 سال حبس و 2 تن دیگر را به 5 سال حبس محکوم کرده است. اتهامات این افراد عضویت در سازمان اخوان‌المسلمین و شرکت در تظاهرات ضددولتی اعلام
 شده است.

آزمایش موشک هسته‌ای هند
هند می‌گوید یک موشک بالستیک دور‌برد را ‌با موفقیت آزمایش کرده است. این موشک استراتژیک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است و ۴۰۰۰ کیلومتر برد دارد. منابع آگاه در سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند تایید کردند که این موشک به اهداف عملیاتی رسیده است. آزمایش پیشین همین موشک توسط فرماندهی نیروهای استراتژیک فوق ویژه ارتش هند در نهم نوامبر ۲۰۱۵ انجام شد.

بازداشت 300 نفر در فرانسه
وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه اول ژانویه 2017، از بازداشت 300 نفر در این کشور در جریان خشونت‌های سال نو میلادی خبر داد.  به گفته وزیر کشور فرانسه، این افراد به دلیل خشونت علیه نیروهای پلیس و پرتاب اشیای مختلف به سمت این نیروها بازداشت شدند. وزارت کشور فرانسه همچنین از به آتش کشیده شدن 650 خودرو در سراسر فرانسه در جریان این خشونت‌ها خبر داد و اعلام کرد این رقم در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است.


حدود70 کشته در انفجارهای پایتخت عراق
دوشنبه خونین بغداد
تکفیری‌ها پس از سلسله شکست‌های متعدد میدانی در عراق و ناتوانی در مواجهه مستقیم با نظامیان، با انجام عملیات‌های تروریستی در پایتخت، مردم بی‌گناه بغداد را به خاک و خون کشیدند. براساس این گزارش، پایتخت عراق روز گذشته شاهد 7 انفجار تروریستی بود که در پی آن دست‌کم 70 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. انفجار نخست در شهرک شیعه‌نشین صدر در شرق پایتخت، به کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد. ساعاتی پس از انفجار صدر، منابع عراقی از انفجار ۲ خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در شرق بغداد و کشته شدن ۲۰ نفر خبر دادند. سخنگوی مرکز فرماندهی عملیات بغداد در یک نشست خبری گفت: خودروی اول در پشت بیمارستان الکندی در خیابان فلسطین در شرق بغداد پارک بود که منفجر شد. سعد معن افزود: همزمان خودروی دوم پشت بیمارستان الجوادر در شهرک صدر در شرق بغداد منفجر شد. گروه تروریستی داعش ساعاتی پس از این حملات، مسؤولیت آن را بر عهده گرفت. روز شنبه نیز انفجار 3 بمب در بغداد 29 کشته به‌جا گذاشت.
همچنین عصر دیروز نیز 3 بمب در بازاری در شهر «الشعب» واقع در شمال شرق بغداد منفجر شد که به دنبال آن چندین نفر کشته و زخمی شدند. ساعاتی بعد در شامگاه دوشنبه خونین بغداد انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در محله الزعفرانیه در جنوب شرق پایتخت عراق دست‌کم 10 قربانی داشت.

اولاند در بغداد
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه پیش از ظهر دیروز و پس از دیدار با سربازان فرانسوی مستقر در عراق  با حیدرالعبادی نخست‌وزیر این کشور در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرد. به گزارش فرات نیوز، اولاند در این دیدار تأکید کرد که داعش در مقابل نیروهای عراقی عقب‌نشینی کرده است و بزودی پایان کار آنها در موصل خواهد بود. او همچنین از این ایده که روی زمین عراق فقط باید نیروهای عراقی حضور داشته باشند (نه نیروهای ائتلاف آمریکایی) حمایت کرد.


Page Generated in 0/0056 sec