printlogo


کد خبر: 169905تاریخ: 1395/10/14 00:00
اخبار

احضار حمید روحانی به دادسرای ویژه روحانیت با شکایت دولت
سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با شکایت دولت به دادسرای ویژه روحانیت احضار شد. به گزارش فارس، روحانی به دلیل شکایت ریاست‌جمهوری از وی به این دادسرا احضار شده است و باید در دادگاه حاضر شود.

اعتماد به آمریکا جز ذلت نتیجه‌ای ندارد
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه قرآن تأکید می‌کند نباید به کافران و مشرکان اعتماد کرد، گفت: نتیجه اعتماد به دشمنان ذلت و خواری است ولی نتیجه توکل بر خدا پیروزی نهایی است. به گزارش رسا، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم نخستین سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر که یکشنبه‌شب در مسجد اعظم قم برگزار شد، صبر را اولین شرط برای پیروزی اهل حق بر طاغوت‌ها دانست و افزود: شرط دوم پیروزی، تکیه نکردن بر دشمنان خداست، به این معنا که نباید زیر ولایت طاغوت رفت و امروز نباید به وعده‌های آمریکا، انگلیس و کشورهای از این دست دل‌خوش کرد، بنابراین شرط پیروزی این است که تحت ولایت الهی باشیم و خود را آلوده به ولایت دشمنان خدا نکنیم. وی تأکید کرد: اعتماد به دشمن ذلت و خواری را نتیجه می‌دهد و امروز ما در کشور اسلامی خود در نبردی سنگین با دشمن هستیم، هر چند نظامی نیست ولی نبرد اقتصادی و فرهنگی است که صبر و عدم اعتماد به دشمن 2 شرط اساسی پیروزی در این جنگ است. وی با بیان اینکه خداوند در قرآن تأکید می‌کند که نباید مؤمنان به کافران اعتماد کنند، ابراز داشت: ولایت الهی با اعتماد به کفار قطع می‌شود و پیوستگی با خدا اگر از مؤمن گرفته شود بدون شک ذلیل می‌شود.

ظرفیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای محوریت اصولگرایان
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید جبهه مردمی نیروهای انقلاب این ظرفیت را دارد که محوریت نیروهای انقلابی را برعهده گیرد. به گزارش فارس، محمدرضا باهنر در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی‌تان از تشکیل جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی چیست؟ گفت: جبهه نیروهای مردمی انقلاب و فعالیت‌های آنها در حال بررسی است اما به نظر می‌رسد این جبهه می‌تواند از جامعیت خوبی برخوردار باشد زیرا نیروهای اصولگرای خوبی به این جبهه پیوسته‌اند و این جبهه ظرفیت این را دارد که حرکت محور اصولگرایان در جامعه باشد. ما در آینده نه چندان دور چگونگی همراهی خود را با این جبهه اعلام خواهیم کرد.  دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: به نظر می‌رسد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌تواند محوریت جریان اصولگرا را انجام دهد و ما به دنبال آن هستیم که زودتر بتوانیم این تکثر را به حداقل برسانیم.  باهنر افزود: کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که می‌خواهیم درباره او وحدت کنیم. این جبهه می‌تواند محوریت جریان نیروهای انقلابی را  برعهده بگیرد و باید زودتر تکثرها را به حداقل برسانیم.

روایت سفیر ایران در شوروی  از نامه امام به گورباچف
ناصر نوبری می‌گوید: روس‌ها گمان می‌کردند نامه امام(ره) درباره جنگ افغانستان یا جنگ تحمیلی است و به همین دلیل خیلی زود به هیات اعزامی ایران وقت ملاقات دادند. سفیر ایران در شوروی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: ما می‌دانستیم مفاد پیام و کلیات نامه امام(ره) به گورباچف، ایدئولوژیک است اما نباید این مساله لو می‌رفت، زیرا اگر روس‌ها می‌فهمیدند مفاد پیام ایدئولوژیک است، گورباچف هیات اعزامی را نمی‌پذیرفت و دیدار هیات اعزامی امام(ره) را به معاونش واگذار می‌کرد که این موضوع باعث می‌شد کار افت پیدا کند. یکی از اقدامات عملیاتی بسیار مهم ما در آن مقطع این بود که محتوای پیام را «کاملا سری» ارزش‌گذاری کردیم. وی درباره نگارش نامه تصریح کرد: تمام نامه توسط حضرت امام(ره) نگارش شد و هیچ‌کس دخالتی نداشت؛ به تعبیری، نامه ابتکار شخص ایشان بود و فقط ما دیپلمات‌ها و وزارت‌ امور خارجه‌ای‌ها پیشنهاداتی مطرح کردیم و بر فرض مثال گفتیم یک کلمه بیاورید که ما از حسن همجواری
2 کشور استقبال می‌کنیم، این خط آخر بر اساس پیشنهاد دیپلمات‌ها اضافه شد که حضرت امام(ره) هم موافقت کردند.


Page Generated in 0/0049 sec