printlogo


کد خبر: 169937تاریخ: 1395/10/15 00:00
پارلمان

حمایت از نجومی‌بگیران لکه ننگی بر پیشانی دولت است
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نسبت به موضوع حقوق‎های نجومی نه‌تنها حساسیتی ندارد بلکه دنبال سهم‎خواهی خود از انقلاب هستند و تلاش‌شان این است که سهم واقعی(!) خود را از انقلاب بگیرند ولو اینکه جامعه ما زیر این دست و پا له شود! حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‎فر در گفت‌وگو با بسیج با اشاره به حمایت دولت از نجومی‌بگیران عنوان کرد: آن چیزی که لکه ننگی برای کارنامه دولت خواهد بود این است که دولت با ایستادگی در ارتباط با موضوع حقوق‎های نجومی، به‌رغم تاکیدات رهبری معظم انقلاب و خواسته‎های گسترده مردم، در واقع یک عمل انتحاری انجام و نشان می‎دهد که حقوق این افراد نجومی‌بگیر چقدر برای او مهم است که چنین رفتارهای نامناسبی را انجام می‎دهد و در این راستا آنها را نیز به قوه‌قضائیه معرفی نمی‎کند. وی با ابراز تاسف از نگاهی که در فضای دولت وجود دارد، گفت: در این فضای دولت وزرایی هستند که ثروت‎های عجیب و غریب دارند و قراردادهایی وجود دارد که با یکسری از جریان‎های خاص کارتل‎های اقتصادی بسته می‎شود و همین‎طور فسادهای مالی گسترده‌ای از جمله تخلف 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان، موضوع غار علیصدر و... اتفاق افتاده است.

ارجاع پرونده نماینده جنجالی به قوه‌قضائیه
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت آقای ساداتی‌نژاد از آقای صادقی را به قوه‌قضائیه ارجاع داد. به گزارش مهر، محمدجواد جمالی در جمع خبرنگاران درباره جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در این جلسه ۱۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت. نخستین مورد مربوط به 3 مورد شکایت آقای فریدون از آقای کریمی‌قدوسی نماینده مشهد بود که 2 مورد را هیات نظارت بر خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد و یک مورد به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد. وی افزود: پیش از این شکایت آقای ساداتی‌نژاد از آقای صادقی مورد بررسی قرار گرفته بود که هیات نظارت صحبت‌های آقای صادقی را بر خلاف وظایف نمایندگی تشخیص داد. متاسفانه هیات نتوانست طرفین را به صلح و سازش بکشاند، بنابراین شکایت ایشان از آقای صادقی، نماینده تهران به دادگاه فرستاده شده است. گفتنی است، طی چند ماه گذشته چندین شکایت از محمود صادقی به دلیل اظهارات خلاف واقع و کذب در قوه‌قضائیه در حال رسیدگی است. یکی از این شکایت‌ها مربوط به آقای ساداتی‌نژاد است. صادقی در اظهارنظری کذب مدعی شده بود ساداتی‌نژاد در سال 89 که ریاست دانشگاه کاشان را برعهده داشته 2 میلیارد تومان برای بورسیه‌ها دریافت و این مبلغ را در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری سال 92 هزینه کرده است.

اعدام «آیت‌الله نمر» حاکی از عمق بی‌تدبیری دولت عربستان بود
۱۹۱ نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای در سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ نمر، خواستار برخورد سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر با این جنایت شدند. به گزارش تسنیم، در بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به مناسبت فرارسیدن 12 دی‌ماه سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ نمر پیش از پایان جلسه نوبت صبح روز سه‌شنبه پارلمان قرائت شد، آمده است: دولت عربستان در اقدامی غیرانسانی و مغایر با موازین بین‌المللی آیت‌الله شیخ نمر،‌ روحانی برجسته و عالیقدر جهان اسلام را به شهادت رساند. اعدام و شهادت آیت‌الله شیخ نمر در شرایطی که تروریست‌های افراطی و تکفیری آسایش و امنیت منطقه و جهان را سلب نموده و ثبات و آرامش را در منطقه تهدید کرده‌اند حاکی از عمق بی‌تدبیری و بی‌مسؤولیتی حاکمان دولت عربستان بود. نمایندگان به حمایت پیدا و پنهان سعودی‌ها از تروریسم در منطقه و تجاوز به خاک یمن و نقش غیرسازنده‌ این کشور در ثبات منطقه اشاره کردند و از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر خواستند از رفتارهای دوگانه و متناقض با اینگونه جنایات ضدبشری عربستان خودداری کرده و با محکومیت این اقدامات به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل کنند.
 


Page Generated in 0/0144 sec