printlogo


کد خبر: 169943تاریخ: 1395/10/15 00:00
اخبار

صادرات صوری سیب در گمرکات
صادرات صوری سیب درختی و سیب‌های بی‌کیفیت در برخی گمرکات سبب شد گمرک در بخشنامه‌ای دستورالعمل واردات موز با تعرفه ۵ درصد در برابر صادرات سیب درختی را تا اطلاع ثانوی در ۳ گمرک متوقف کند. به گزارش تسنیم، مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفته بود: در شرایط پسابرجام و به‌منظور حمایت از تولید داخلی، تعرفه واردات یک کیلو موز در برابر صادرات 5/1 کیلو سیب درختی 5 درصد تعیین شده است. تعرفه واردات هر کیلو موز 26 درصد بود. بر این اساس، از ابتدای سال جاری واردات موز در قبال صادرات سیب تخفیف 21 درصدی را برای واردکنندگان  به همراه داشته است. گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد، گمرکات اجرایی تا زمان روشن شدن نتیجه بررسی‌ها درباره تخلفات احتمالی صورت گرفته، از پذیرش اظهارنامه‌های صادراتی سیب درختی در برابر واردات موز از 3 گمرک شلمچه، باشماق و پرویزخان خودداری کنند.

افزایش ۵۹ درصدی واردات پالم
واردات روغن پالم در ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۹ درصد افزایش یافته و به رقم ۳۲۳ هزار و ۷۶۱ تن و ارزش ۲۳۰ میلیون و ۹۹۶ هزار دلار رسیده است. به گزارش تسنیم، برخلاف تکذیب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره افزایش واردات روغن پالم در سال جاری، آماری که گمرک بتازگی نشر کرده است نشان می‌دهد واردات روغن پالم در ظروف 200 لیتری و بیشتر در  این مدت به  323 هزار و 761 تن رسیده که این رقم در مدت مشابه پارسال  203 هزار و 71 تن بوده است. برای واردات این حجم 230 میلیون و  996 هزار دلار ارز از کشور خارج شده است.


قیمت جهانی طلا افزایش یافت
طلا پس از رشد قیمت بیش از ۸ درصدی در سال ۲۰۱۶، امسال را نیز با رشد قیمت آغاز کرد و به‌رغم تقویت ارزش دلار، به دلیل خرید‌های نفتی با افزایش قیمت همراه بود. به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا دیروز با 6/0 درصد افزایش به 1588 دلار و 10 سنت رسید. قیمت طلا در ماه دسامبر پس از انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش داشت.

معاملات نفت با گرانی آغاز کرد
دیروز قیمت هر بشکه نفت برنت در نخستین روز معاملات بازار نفت در سال جدید میلادی، ۳۵ سنت، معادل 6/0 درصد افزایش یافت و به ۵۷ دلار و ۱۷ سنت رسید. به گزارش تسنیم، این رقم فاصله چندانی با بالاترین رقم ثبت‌شده در سال گذشته (57 دلار و 89 سنت) که در روز 12 دسامبر به ثبت رسیده بود، نداشت. از سوی دیگر قیمت نفت‌خام آمریکا 31 سنت، معادل 6/0 درصد افزایش داشت و به 54 دلار و 3 سنت رسید. از اول ژانویه، اجرای توافق کاهش تولید بین کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیر عضو از جمله روسیه آغاز شده است. براساس این توافق، قرار است تولید این کشورها روزانه حدود 8/1 میلیون بشکه کاهش یابد.


1/5میلیون سیمکارت یکطرفه شد
وزیر ارتباطات گفت: ثبت اطلاعات شبکه‌های اجتماعی بیشتر از ۵ هزار کاربر در قالب طرح کلان حفظ حریم خصوصی کاربران به تصویب رسید. محمود واعظی درباره مهلت ثبت اطلاعات شبکه‌های اجتماعی دارای بیشتر از 5 هزار عضو گفت: جلسه بسیار خوبی در شورایعالی فضای مجازی داشتیم. در این جلسه به عنوان طرح کلان و مجموعه فعالیت‌هایی که برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی از آن یاد می‌شود برای حفظ حریم خصوصی مردم و اینکه اطلاعات در داخل کشور بماند، بررسی شد و خوشبختانه با رای خوبی به تصویب رسید. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مصوبه شورایعالی فضای مجازی در حدود یک ماه قبل پیرامون ثبت اطلاعات مالکان سیمکارت‌های بدون هویت نیز اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به گزارشات پلیس فتا از تخلفاتی که در این حوزه انجام می‌شد و مزاحمت‌هایی که برای مردم به وجود می‌آمد، در شورایعالی فضای مجازی تصمیم گرفته شد همانند تلفن ثابت و کسانی که از‌ آی‌پی مشخص در اینترنت استفاده می‌کنند، تمام استفاده‌کنندگان تلفن همراه هویت معلوم داشته باشند بدین معنا که مالک هر شماره تلفن همراه در هر اپراتور تلفن همراه معلوم باشد. واعظی در پایان گفت: از نهم دی‌ماه حدود 5/1 میلیون سیمکارت بدون هویت یک‌طرفه شده و قصد داریم با این کار مالکیت هر سیمکارت مشخص شود.


Page Generated in 0/0125 sec