printlogo


کد خبر: 169945تاریخ: 1395/10/15 00:00
نبض جامعه

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا خبر داد
100 هزار تومان جریمه صحبت با موبایل
«جریمه صحبت کردن با موبایل در زمان رانندگی در کلانشهرها ۱۰۰ هزار تومان است و استفاده از هندزفری هم تخلف محسوب می‌شود.» به گزارش مهر، سرهنگ داوود قاسمیان، رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا با بیان این مطلب گفت: صحبت با تلفن یکی از شایع‌ترین عوامل بروز تصادفات ناگوار و شدید است که جزو مهم‌ترین علل تصادف به دلیل توجه نداشتن راننده به جلو محسوب می‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه توجه نداشتن راننده به جلو به دلایل مختلف مثل رعایت نکردن مقررات، خوردن و آشامیدن، صحبت کردن، جزو تخلف‌های محرز محسوب می‌شود، از این رو رانندگان در حین صحبت با تلفن همراه در معرض خطر جانی برای خود و سرنشینان و عابران پیاده هستند. قاسمیان گفت: پلیس برای این رانندگان قانون‌گریز، جرایمی در نظر گرفته که جریمه صحبت با موبایل در کلانشهرها ۱۰۰ هزار تومان اعمال می‌شود و در سایر شهرها ۸۰ هزار تومان لحاظ شده و در راه‌های روستایی این جریمه ۴۰ هزار تومان است. رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا گفت: طبق این قانون، استفاده از تجهیزات مشابه تلفن همراه مثل هندزفری هم تخلف محسوب می‌شود.

«زنان محافظ» در مأموریت ‌حفاظت شخصیت‌ها
فرمانده یگان حفاظت از شخصیت‌های ناجا، جزئیات به‌کارگیری زنان محافظ در ماموریت‌های این یگان را تشریح کرد. سردار هدایت البرزی با اشاره به فراهم شدن امکان جذب نیروی زن به عنوان محافظ، به تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر سازوکارهایی به وجود آمده تا از محافظان زن نیز در ماموریت‌های یگان حفاظت از شخصیت‌ها استفاده شود. وی افزود: البته محافظان خانمی که در این یگان آموزش دیده‌اند بیشتر برای حفاظت از میهمانان زن خارجی در اجلاس‌های بین‌المللی استفاده می‌شوند تا بتوانند براحتی وظایف حفاظتی خود را در کنار آن شخصیت‌ها انجام دهند. فرمانده یگان حفاظت از شخصیت‌های ناجا در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر شرایط استفاده از محافظان شخصیت‌های زن برای مسؤولان زن داخلی وجود دارد یا خیر گفت: ما اعلام آمادگی کردیم که حاضریم برای شخصیت‌های زن در داخل کشور که نیازمند حفاظت هستند، از تیم حفاظت زنان استفاده کنیم و این بسته به خواست آن شخصیت است. وی خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم این اتفاق بیفتد، چراکه با وجود تیم حفاظت زنان برای یک شخصیت زن، هم ماموریت‌های ما بهتر و سهل‌تر انجام می‌شود و هم خود شخصیت احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.

انتقاد از شیوه ابلاغ منشور حقوق شهروندی
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رئیس‌جمهور قبل از طی فرآیند قانونی در مجلس و قوه‌قضائیه، گفت: از این رو ابلاغ این سند می‌تواند به درگیری شهروندی منجر شود و به نفع هیچ‌کس نیست. مجتبی شاکری در جریان سیصدوهجدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه براساس اظهارات رئیس‌جمهور در مصاحبه تلویزیونی، قرار است این منشور در قالب لایحه برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی برود، اظهار کرد: با توجه به نقش مهم این سند در تنظیم روابط شهروندان و از آنجا که قبل از طی مراحل حقوقی و عبور از فیلتر مجلس و قوه‌قضائیه ابلاغ شده است، می‌تواند به درگیر شدن شهروندان بر سر مواد یکصدوبیست‌گانه منشور منجر شود. وی خاطرنشان کرد: به استناد این موضوع اکنون می‌توان دولت را مورد سوال قرار داد و حتی عمل دولت را نقض حقوق شهروندی برشمرد و محکوم کرد. مواردی چون وعده‌های عمل نشده، گرانی مهارگسیخته، بیکاری گسترده و متوقف کردن ارجاع پرونده‌های حقوق‌های نجومی به قوه‌قضائیه و اهانت به منتقدان از آن جمله است.


Page Generated in 0/0130 sec